ارزش: ۵۹.۷ میلیارد دلار
این برند لاکچری، در زمینه نوآوریهای فنی و مهندسی و قوای محرکه، پیشگام است و با تولید طیف وسیعی از خودروهای لوکس و پرتوان، دست مشتریان را برای انتخاب یک گزینه ایدهآل باز کرده است.
۱- تویوتا – باارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۲
به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش جدید وبسایت J.D Power، بسیاری از خریداران خودرو فارغ از کیفیت یا دوام، به طور کامل نسبت به برندهای خاص خودروساز تعصب و تعلق خاطر دارند. آنها خودروها را بر اساس باورهای از پیش تعیین شده و بدون تجربه شخصی و رتبهبندی کارشناسان مورد قضاوت قرار میدهند. بنابراین هر چه مصرفکنندگان میل بیشتری به انتخاب یک برند خاص پیدا کنند، پایگاه وفاداران آن نیز گسترش خواهد یافت. این وفاداری امتیازی است که آنها در طول سالیان متمادی ایجاد کردهاند تا محصول خود را به فروش رسانده و با سود حاصل از آن، جایگاه و ارزش برند خود را افزایش دهد.
ارزش: ۴۶.۳ میلیارد دلار
ارزش: ۴۸ میلیارد دلار
ارزش: ۵۶.۱ میلیارد دلار
با توجه به پایگاهی از طرفداران وفادار، مشتریان این برند از پرداخت مبالغ کلان برای خرید آخرین خودروهای این برند ابایی ندارند. ارزش برند آئودی در سال ۲۰۲۲ به ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته، حاکی از رشد ۱۱ درصدی است.
۶- هیوندای – باارزش ترین برند خودروسازی در کره جنوبی
ارزش: ۱۳.۵ میلیارد دلار
هنری فورد یکی از بزرگترین پیشگامان صنعت خودروسازی محسوب میشود و شرکتی که او بیش از یک قرن پیش تاسیس کرد، همچنان در حال رشد و پیشرفت است. بر اساس رتبهبندی اینتربرند، فورد با ارزش ۱۴.۴ میلیارد دلار در رتبه نهم با ارزش ترین برندهای خودروسازی در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.
پورشه یک برند لوکس و محبوب آلمانی است و به گروه خودروسازی فولکس واگن تعلق دارد. آنها با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای ایمنی و فنی، برخی از پیشرفتهترین و توانمندترین خودروهای عملکردی را تولید میکنند. یکی از مدلهای نوستالژیک و انقلابی آنها، پورشه ۹۱۱ نام دارد که از سال ۱۹۶۴ در حال تولید بوده و موفقیت تجاری بزرگی را برای این برند به ارمغان آورده است.
هوندا از رویکردی منحصر به فرد و چندلایه در تجارت خود بهره میبرد که به آنها اجازه داده تا به طور مداوم از عنصر خلاقیت برای تقویت نوآوریهای خود استفاده کنند. در نتیجه، شاهد تولید محصولاتی با کیفیت و با ارزش بالا از این خودروسازی هستیم. هوندا در میان طرفداران و مصرفکنندگان خود به ساخت خودروهایی با رانندگی لذتبخش، کم مصرف و فوقالعاده بادوام معروف است.
ارزش: ۱۴.۸۱۹ میلیارد دلار
با اینکه مرسدس با ارزش ترین برند خودروسازی جهان نیست، اما این غول آلمانی، بدون شک عنوان برترین برند را در زمینه تولید خودروهای لوکس به خود اختصاص داده است. مرسدس همچنین با رشد ۱۰ درصدی در سال جاری، به ارزش ۵۶.۱ میلیارد دلار رسیده است.
آئودی یکی دیگر از زیرمجموعههای فولکس واگن محسوب میشود و یکی از خودروسازان شاخص در زمینه تولید محصولاتی با عملکرد بالا است. تقریبا تمامی مدلهای موجود در خط تولید این برند لوکس اسپورت، عملکردی قدرتمند را به همراه فضای داخلی مجلل، سواری عالی و هندلینگ پر جنب و جوش ارائه میدهند.
برای دومین سال متوالی، تویوتا رتبه اول ارزشمندترین برند خودروسازی را به خود اختصاص داد. به نقل از اینتربرند، ارزش این شرکت ژاپنی در حدود ۵۹.۷ میلیارد دلار ارزیابی شده است که رشد ۱۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان میدهد.
موسسه اینتربرند، ارزش برند پورشه در سال ۲۰۲۲ را ۱۳.۵ میلیارد دلار محاسبه کرده است. این رقم، رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان میدهد. این برند آلمانی همچنین برای آینده در نظر دارد تا طیف جدیدی از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را به خطوط تولید خود اضافه کند.
۹- فورد
با اینکه شرکت فولکس واگن در بحبوحه جنگ میان آلمان شرقی و غربی تاسیس شد و موفقیت آن در هالهای از ابهام قرار داشت، اما در نهایت به یکی از پرفروشترین خودروسازان جهان تبدیل شد. شعار این خودروساز، ساخت اتومبیل برای عموم مردم بوده و پاداش آن رشد سالانه و مداوم ارزش آن است.
ارزش: ۲۲.۸ میلیارد دلار
در این میان، برخی از برندهای خودروسازی در مقایسه با رقبای خود، به موفقیت بیشتری در بازار دست یافتهاند. غولهای کهنهکار این صنعت به تدریج در طول چند دهه قبل برای خود شهرتی دست و پا کردهاند و ارزش نام تجاری خود را طی سالها افزایش دادند. این در حالی است که شرکتهای نوپا نظیر تسلا، شاهد رشدی سریع در یک دوره نسبتا کوتاه زمانی بودند. در ادامه به مرور فهرست باارزش ترین برندهای خودروسازی در سال ۲۰۲۲ که توسط موسسه جهانی اینتربرند رتبهبندی شده است، میپردازیم.
باارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۲
۱۰- پورشه
چنین شهرتی بدون پاداش باقی نمانده و نتیجه آن در موفقیت هوندا منعکس شده است. این برند در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۲۲.۸ میلیارد دلاری رسیده که حاکی از افزایش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.
4- BMW
خودروسازی پرآوازه بیامو از سال ۲۰۰۹ که ارزشی ۲۱.۶ میلیارد دلاری را به دست آورد، روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. اکنون با گذشت بیش از یک دهه، رشد این غول آلمانی دو برابر شده است و در حال حاضر با ارزش ۴۶.۳ میلیارد دلار در رتبه چهارم باارزش ترین برندهای خودروسازی سال ۲۰۲۲ قرار دارد.
پایان/