باارزش ترین برندهای خودروسازی در سال ۲۰۲۲

تویوتا، باارزش ترین برند خودروسازی جهان

فولکس واگن

ارزش: ۵۹.۷ میلیارد دلار

این برند لاکچری، در زمینه نوآوری‌های فنی و مهندسی و قوای محرکه، پیشگام است و با تولید طیف وسیعی از خودروهای لوکس و پرتوان، دست مشتریان را برای انتخاب یک گزینه ایده‌آل باز کرده است.

۱- تویوتا – باارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۲

آئودی

به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش جدید وب‌سایت J.D Power، بسیاری از خریداران خودرو فارغ از کیفیت یا دوام، به طور کامل نسبت به برندهای خاص خودروساز تعصب و تعلق خاطر دارند. آنها خودروها را بر اساس باورهای از پیش تعیین شده و بدون تجربه شخصی و رتبه‌بندی کارشناسان مورد قضاوت قرار می‌دهند. بنابراین هر چه مصرف‌کنندگان میل بیشتری به انتخاب یک برند خاص پیدا کنند، پایگاه وفاداران آن نیز گسترش خواهد یافت. این وفاداری امتیازی است که آنها در طول سالیان متمادی ایجاد کرده‌اند تا محصول خود را به فروش رسانده و با سود حاصل از آن، جایگاه و ارزش برند خود را افزایش دهد.

باارزش ترین برندهای خودروسازی جهان

هوندا

ارزش: ۴۶.۳ میلیارد دلار

ارزش: ۴۸ میلیارد دلار

ارزش: ۵۶.۱ میلیارد دلار

تسلا

با توجه به پایگاهی از طرفداران وفادار، مشتریان این برند از پرداخت مبالغ کلان برای خرید آخرین خودروهای این برند ابایی ندارند. ارزش برند آئودی در سال ۲۰۲۲ به ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته، حاکی از رشد ۱۱ درصدی است.

۶- هیوندای – باارزش ترین برند خودروسازی در کره جنوبی

ارزش: ۱۳.۵ میلیارد دلار

هنری فورد یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان صنعت خودروسازی محسوب می‌شود و شرکتی که او بیش از یک قرن پیش تاسیس کرد، هم‌چنان در حال رشد و پیشرفت است. بر اساس رتبه‌بندی اینتربرند، فورد با ارزش ۱۴.۴ میلیارد دلار در رتبه نهم با ارزش ترین برندهای خودروسازی در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

پورشه

پورشه یک برند لوکس و محبوب آلمانی است و به گروه خودروسازی فولکس واگن تعلق دارد. آنها با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای ایمنی و فنی، برخی از پیشرفته‌ترین و توانمندترین خودروهای عملکردی را تولید می‌کنند. یکی از مدل‌های نوستالژیک و انقلابی آنها، پورشه ۹۱۱ نام دارد که از سال ۱۹۶۴ در حال تولید بوده و موفقیت تجاری بزرگی را برای این برند به ارمغان آورده است.

بی ام و

هوندا از رویکردی منحصر به فرد و چندلایه در تجارت خود بهره می‌برد که به آنها اجازه داده تا به طور مداوم از عنصر خلاقیت برای تقویت نوآوری‌های خود استفاده کنند. در نتیجه، شاهد تولید محصولاتی با کیفیت و با ارزش بالا از این خودروسازی هستیم. هوندا در میان طرفداران و مصرف‌کنندگان خود به ساخت خودروهایی با رانندگی لذت‌بخش، کم مصرف و فوق‌العاده بادوام معروف است.

ارزش: ۱۴.۸۱۹ میلیارد دلار

هیوندای

با اینکه مرسدس با ارزش ترین برند خودروسازی جهان نیست، اما این غول آلمانی، بدون شک عنوان برترین برند را در زمینه تولید خودروهای لوکس به خود اختصاص داده است. مرسدس هم‌چنین با رشد ۱۰ درصدی در سال جاری، به ارزش ۵۶.۱ میلیارد دلار رسیده است.

آئودی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های فولکس واگن محسوب می‌شود و یکی از خودروسازان شاخص در زمینه تولید محصولاتی با عملکرد بالا است. تقریبا تمامی مدل‌های موجود در خط تولید این برند لوکس اسپورت، عملکردی قدرتمند را به همراه فضای داخلی مجلل، سواری عالی و هندلینگ پر جنب و جوش ارائه می‌دهند.

برای دومین سال متوالی، تویوتا رتبه اول ارزشمندترین برند خودروسازی را به خود اختصاص داد. به نقل از اینتربرند، ارزش این شرکت ژاپنی در حدود ۵۹.۷ میلیارد دلار ارزیابی شده است که رشد ۱۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

موسسه اینتربرند، ارزش برند پورشه در سال ۲۰۲۲ را ۱۳.۵ میلیارد دلار محاسبه کرده است. این رقم، رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد. این برند آلمانی هم‌چنین برای آینده در نظر دارد تا طیف جدیدی از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را به خطوط تولید خود اضافه کند.

۹- فورد

با اینکه شرکت فولکس واگن در بحبوحه جنگ میان آلمان شرقی و غربی تاسیس شد و موفقیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما در نهایت به یکی از پرفروش‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شد. شعار این خودروساز، ساخت اتومبیل برای عموم مردم بوده و پاداش آن رشد سالانه و مداوم ارزش آن است.

ارزش: ۲۲.۸ میلیارد دلار

در این میان، برخی از برندهای خودروسازی در مقایسه با رقبای خود، به موفقیت بیشتری در بازار دست یافته‌اند. غول‌های کهنه‌کار این صنعت به تدریج در طول چند دهه قبل برای خود شهرتی دست و پا کرده‌اند و ارزش نام تجاری خود را طی سال‌ها افزایش دادند. این در حالی است که شرکت‌های نوپا نظیر تسلا، شاهد رشدی سریع در یک دوره نسبتا کوتاه زمانی بودند. در ادامه به مرور فهرست باارزش ترین برندهای خودروسازی در سال ۲۰۲۲ که توسط موسسه جهانی اینتربرند رتبه‌بندی شده است، می‌پردازیم.

باارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۲

۱۰- پورشه

چنین شهرتی بدون پاداش باقی نمانده و نتیجه آن در موفقیت هوندا منعکس شده است. این برند در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۲۲.۸ میلیارد دلاری رسیده که حاکی از افزایش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

4- BMW

خودروسازی پرآوازه بی‌ام‌و از سال ۲۰۰۹ که ارزشی ۲۱.۶ میلیارد دلاری را به دست آورد، روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. اکنون با گذشت بیش از یک دهه، رشد این غول آلمانی دو برابر شده است و در حال حاضر با ارزش ۴۶.۳ میلیارد دلار در رتبه چهارم باارزش ترین برندهای خودروسازی سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

پایان/


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65674478/%D8%A8%D8%A7%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

طبق گزارش اینتربرند، هیوندای با ارزش ۱۷.۳ میلیارد دلار، در میان غول‌های تجاری جهانی، موفق به کسب جایگاه سی و پنجم شده است. این شرکت اکنون به خوبی تکامل یافته و خودروهای آن از جنبه ظاهری، عملکرد و قیمت با محصولات آلمانی در رقابت هستند.

۵- هوندا – یکی از باارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۲

منبع: گجت نیوز

هیوندای اخیرا با اتخاذ سیاست‌های تهاجمی و جاه‌طلبانه، در بخش خودروهای برقی و هوشمند سرمایه‌گذاری بزرگی را انجام داده است. علاوه بر آن، تلاش آنها برای تقویت قابلیت‌های فنی و ارزش افزوده محصولاتشان، باعث افزایش ۱۴ درصدی این برند کره‌ای در سال جاری شده است.

ارزش: ۱۴.۹ میلیارد دلار

فولکس واگن یکی از معدود خودروسازانی است که هرگز طعم ورشکستگی را نچشیده و برندهای بزرگی را به عنوان زیرمجموعه خود جذب کرده است. این برند آلمانی در سال ۲۰۲۲، بدون احتساب زیرمجموعه‌های آن، ارزشی معادل ۱۴.۸ میلیارد را به دست آورده که در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۷- آئودی

مرسدس بنز

تسلا محصولات و خدمات خود را برای بازاری با گردش مالی پایین و افزایش قریب‌الوقوع در آینده منطبق کرده است. به نظر می‌رسد چشم‌انداز مد نظر این شرکت با افزایش استقبال و پذیرش خودروهای برقی طی سال‌های اخیر در حال تحقق است. این خودروساز که رشدی پیوسته را تجربه می‌کند، در حال حاضر سومین برند باارزش خودروسازی جهان در سال 2022 است که در جایگاهی بالاتر از BMW قرار دارد.

این رقم حاکی از رشد ۱۱ درصدی طی ۱۲ ماه گذشته بوده و با وجود یک رتبه تنزل نسبت به سال قبل، بی‌ام‌و هم‌چنان به عنوان یک خودروساز مطرح از جایگاه مستحکمی نزد علاقه‌مندان خودروهای لوکس و پرقدرت برخوردار است.

۳- تسلا

فورد از باارزش ترین برندهای خودروسازی جهان

امروزه در سطج جهانی، بیش از هر برند دیگری در بزرگراه‌ها، این محصولات تویوتا هستند که عرضه‌اندام می‌کنند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که سلطه این غول ژاپنی بر صنعت خودرو به این زودی‌های تغییر نخواهد کرد، زیرا آنها در حال برداشتن گام‌های صعودی برای توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست هستند که بدون شک به حفظ جایگاه این برند در آینده کمک خواهد کرد.

ارزش: ۱۷.۳ میلیارد دلار

ارزش: ۱۴.۴ میلیارد دلار

تنها طی ۱۲ ماه گذشته، ارزش برند تسلا با ۳۲ درصد افزایش به ۴۸ میلیارد دلار رسید. در صورتی‌که پیش‌بینی ایلان ماسک، موسس این شرکت به واقعیت بپیوندد، ممکن است به زودی شاهد کسب عنوان باارزش ترین برند خودروسازی جهان توسط این شرکت باشیم. او هم‌چنین معتقد است که این برند در مسیر پیشی‌ گرفتن از اپل قرار دارد.

۲- مرسدس بنز

ارزش این شرکت در مقایسه با سال گذشته، حاکی از رشد ۱۲ درصدی است. فورد هم‌چنین با افزایش تنوع در خط تولید خودروهای برقی خود نیز سهم عمده‌ای از این بخش را به‌دست آورده است. این شرکت در حال حاضر دومین برند پرفروش خودروهای الکتریکی در آمریکا است.

۸- فولکس واگن

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری