در بحث حضور شرکت های خودروساز در دور اول و دور دوم فروش محصولات خودروسازان با ساز و کار نوبت دهی، غیبت ایران خودرو در دور دوم را می توان مهمترین تفاوت میان این دو طرح فروش دانست.
متقاضیان دور اول این امکان را داشتند تا محصولات مورد نظر خود را از میان محصولات عرضه شده توسط 9 شرکت خودروساز انتخاب کنند.
این در حالیست که تعداد شرکت های خودروساز حاضر در دور دوم فروش خودرویی صمت آب رفته و در حال حاضر چهار خودروساز یعنی سایپا به همراه کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور محصولات خود را پشت ویترین سامانه یکپارچه چیده اند.
البته این همه ماجرا نیست و شاهد هستیم که چهار شرکت حاضر در طرح پیش فروش با مکانیزم بدون قرعه کشی در دور اول فروش، محصولات بیشتری را در دسترس متقاضیان قرار داده بودند.
با توجه به اطلاعیه ای که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص منتشر کرد، به نظر می رسد باید حضور ایران خودرویی ها را در سایر طرح های فروشی که تا پایان سال جاری برگزار می شود، تمام شده تلقی کرد.