این خودروها رکورددار بیشترین اختلاف قیمت با کارخانه هستند | حاشیه سود عجیب فروش خودرو در بازار آزاد

بعد از سمند سورن پلاس خودروهایی نظیر تارا اتوماتیک و رانا پلاس قرار می گیرند.

هم اکنون بازار چند قیمتی خودرو بیشترین آسیب را به مشتریان می زند و خودروساز معتقد است ثانیه ای 700 هزار تومان ضرر می کند زیرا دولت دست از سر قیمت گذاری دستوری بر نمی دارد.

رکورددار اختلاف قیمت در بازار و کارخانه کسی نیست جز سمند EF7! متاسفانه قیمت این خودروی ایرانی در کارخانه و برای ایران خودرو 169 میلیون تومان تمام می شود در حالی که همان خودرو در بازار آزاد با قیمت 420 میلیون تومان معامله خواهد شد.

با حسابی سرانگشتی متوجه خواهیم شد این خودرو تنها 30 درصد گران تر از کارخانه به دست مشتریان می رسد.

این خودرو در کارخانه با قیمت 261 میلیون تومان فروخته می شود در حالی که در بازار آزاد مشتریان می بایست حدود 337 میلیون تومان برای آن هزینه کنند.

تنها خودرویی از این شرکت که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن زیاد نیست، سمند سورن پلاس است.

قیمت کارخانه ای پارس دوگانه سوز در حال حاضر 176 میلیون تومان برآورد شده در حالی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت 400 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

اختلاف قیمت خودروهای بازار با کارخانه در حال حاضر دو قیمت در بازار وجود دارد.

صنعت خودرو و بازار داخلی اصلا وضع خوبی ندارد و دو خودروساز برتر کشور (ایران خودرو و سایپا) پایه های حکومت انحصارگرایانه خود را روی ضرر و زیان بنیان نهاده اند.

شاهین و انواع کوییک از فرآیند قرعه کشی وزارت صمت خارج شده اند.

خودروی بعدی که بررسی می کنیم، پژو 206 تیپ 2 خواهد بود.

(قیمت کارخانه 168 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد حدود 200 میلیون تومان)
کلید واژه ها: خودرو – خودروها – صنعت خودرو – بازار – فروش خودرو – کارخانه – قیمت – اختلاف – وزارت صنعت، معدن و تجارت – صنعت – بازار آزاد – حاشیه سود – صنعت، معدن و تجارت – رکورددار – بیشترین – صنعت خودروسازی – فروش – آزاد – معضلات – اقدامات دولت – واردات خودرو – یکی از – بازار داخلی – حاشیه – بررسی – خودروسازی – مطلب – بزرگ – عجیب – اقدامات


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65110481/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%26%23124%3B

با این اوصاف خودروی رانا پلاس 40 درصد و تارا اتوماتیک نیز با همین حاشیه سود تحویل مشتریان داده می شود.

همچنین دو خودروی شاهین و کوییک اختلاف قیمتی فاحشی بین بازار و کارخانه نداشتند به طوری که قیمت شاهین در کارخانه 344 میلیون تومان بوده در حالی که خریداران در بازار این محصول را با 360 میلیون تومان قیمت می خریدند.

دو قیمتی شدن خودروها در بازار یکی از معضلات بزرگ صنعت خودرو است.

نارنجی پوشان جاده مخصوص علاوه بر تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای را نیز با قیمت 124 میلیون تومانی می فروشد و این در حالی است که قیمت بازار آزاد این خودرو به 205 میلیون تومان می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین به نقل از گجت نیوز، صنعت خودروسازی این روزها حال خوبی ندارد و اقدامات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نتوانسته در موفقیت آن نقش داشته باشد.

این هاچ بک پرطرفدار بازار در کارخانه با قیمت 150 میلیون تومان تولید می شود اما در بازار قیمت آن دو برابر است و خریداران باید 300 میلیون تومان برای آن بپردازند.

در دو مرحله آخری که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو محصولات سایپا عرضه شد، دو خودروی تیبا صندوقدار و ساینا دنده ای عرضه نشد.

همچنین اختلاف قیمت پارس TU5 به 194 میلیون تومان می رسد.

آبی پوشان جاده مخصوص طی سال جاری از تولید و عرضه سمند ای اف 7 دوگانه سوز خودداری کرده و حتی در سه مرحله قرعه کشی فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه، اثری از آن نبوده است.

برای گروه خودروسازی سایپا اوضاع کمی آرام تر به نظر می رسد به طوری که شاهین و همچنین خانواده کوییک دارای کمترین اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه هستند.

البته بین خانواده کوییک، کوییک دنده ای ساده با 20 درصد اختلاف قیمت رکورددار این خانواده محسوب می شود.

ابتدا گفتند واردات خودرو آزاد شود اوضاع بهبود می یابد و بعد گفته شد عرضه و فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرایط را بهتر خواهد کرد و سدی جلوی راه دلالان خواهد شد.

اختلاف قیمتی این محصول پرطرفدار به 150 درصد حاشیه سود می رسد.

محصولات ایران خودرو اشاره کردیم که ایران خودرو با خودروی سمند EF7 رکورددار اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد است.

در این مطلب به بررسی اختلاف قیمت خودروهای بازار با کارخانه می پردازیم.

– این خودروها رکورددار بیشترین اختلاف قیمت با کارخانه هستند حاشیه سود عجیب فروش خودرو در بازار آزاد ” دو قیمتی شدن خودروها در بازار یکی از معضلات بزرگ صنعت خودرو است.

یک قیمت کارخانه و دیگری قیمت بازار آزاد که مسلماً قیمت بازار آزاد بسیار بیشتر از کارخانه است.

خودروی تیبا صندوقدار در کارخانه با قیمت 120 میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که همین خودرو در بازار آزاد با قیمت 200 میلیون تومانی معامله خواهد شد.

قیمت این خودروها ریخت جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، تارا و انواع پژو” رتبه های دوم و سوم در میان محصولات این شرکت متعلق به دو نوع پارس دوگانه سوز و TU5 است.

همچنین سه خودروی دیگر از سبد محصولات ایران خودرو تارا دنده ای، پژو 207 دنده ای و دنا تیپ یک هستند که با حاشیه سود بین 50 الی 95 درصدی به فروش خواهند رسید.

محصولات سایپا به اختلاف قیمت بین محصولات مختلف ایران خودرو پرداختیم اما وضعیت خودروهای سایپا چطور است؟ به نظر می رسد در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا، دو خودروی ساینا دنده ای و تیبا صندوقدار بیشترین اختلاف قیمت را با بقیه دارند.

این آمار و ارقام نشان می دهد که تیبا اس دی حدود 60 درصد گران تر از بازار فروخته می شود که بین سایر خودروهای این شرکت رکورددار است.

این خودرو با قیمت کارخانه ای 126 میلیون تومانی، قیمت بازار آزاد 205 میلیون تومانی دارد.

به همین علت است که در بازار آزاد با کمبود کوییک و شاهین مواجه هستیم.

در این مطلب به بررسی اختلاف قیمت خودروهای بازار با کارخانه می پردازیم.

همچنین رکوردداران بعد از سمند، پژو پارس دوگانه سوز و پارس TU5 هستند که حاشیه سود 130 و 110 درصدی دارند.

رکورددار بعدی محصولات سایپا، تیبا 2 یا همان تیبا هاچ بک محسوب می شود.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری