افزایش عرضه خودرو در بورس کالا

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان کفش از عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس و رعایت نکردن کف عرضه و البته عرضه کم به شدت دچار آسیب شده‌اند.

وزارت صمت اعلام کرد: فرانسوی‌ها سهمی در بازار بزرگ خودروی کشورمان نخواهند داشت و واردات هرگونه خودرو از این کشور ممنوع خواهد بود اما این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین که پروژه‌های مختلفی با صنعتگران کشور دارند نیست.

توافق با قطر و ترکیه برای استرداد مجرمان اقتصادی و اموال آنها

عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس و آسیب دیدن تولیدکنندگان کفش

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق در ۸ ماه نخست امسال، از کاهش ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز طبیعی به عراق خبر داد.

گمرک ایران آزادسازی صادرات دستمال کاغذی (جعبه‌ای، جیبی، توالت و…) را ابلاغ کرد. این در حالیست که وزارت صمت دی ماه سال ۱۴۰۰ اولین درخواست رفع ممنوعیت صادرات را ابلاغ کرده بود.

دیگر هیچ خودرویی در بازار زیر ۲۰۰ میلیون تومان نیست!

سنت شکنی دولت در لغو قیمت گذاری دستوری خودرو

هیأت وزیران آئین نامه اجرایی رفع تعهدات ارزی موضوع تبصره ۶ بند خ ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کرد که طبق آن، جزئیات بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور تعیین شده است. (جزئیات بیشتر)

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: هماهنگی برای واردات خودرو و اولین ثبت سفارش خودرو انجام شده و هفته آینده نخستین خودروهای وارداتی به ایران می‌آید.

همچنین بر اساس این آئین نامه، فهرست موارد مشمول معافیت از تعهدات صادراتی تعیین شد. (جزئیات بیشتر)

ه خودرو در بورس کالا

میرهادی سیدی سرپرست گروه مذاکره کننده ایران با اتحادیه اوراسیا از نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا خبر داد و گفت: به زودی با امضای یادداشتی میان ریاست سازمان توسعه تجارت ایران و وزیر تجارت اوراسیا در تهران اتمام مذاکرات اعلام می‌شود.

اگرچه صنعت خودروسازی درگیر ساختار مالی معیوب و سوء‌مدیریت است اما با این حال به اذعان کارشناسان، دلیل اصلی تورم زیان در صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری است. در همین راستا نیز حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی پس از سال‌ها وعده مسئولان برای عبور از این سیاست اعلام کرده که تا آخر سال قیمت گذاری دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا حذف خواهد شد.

شیرینی در آستانه یلدا گران نشد

موسی خدمتگزار خوشدل معاون بین‌الملل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران گفت: با کشورهای مالزی و قطر برای بازگشت مجرمان اقتصادی و استرداد اموال آنان به داخل کشور توافق شده است.

حمید فرمانی رئیس انجمن سیمان ضمن اشاره به قطعی ۱۰۰ درصدی و ۵۰ درصدی گاز در صنایع سیمانی، از احتمال قطعی برق این صنایع از هفته آینده خبر داد و در مورد مصرف مازوت برای تولید سیمان گفت: مجموع عوامل موجب آلودگی هوای شهر تهران شده است و مصرف مازوت نمی‌تواند به تنهایی این وضعیت را به وجود آورد.

واردات خودرو از چین ممنوع نمی‌شود

آزادسازی صادرات دستمال کاغذی

وی همچنین از مشارکت دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران با دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد خبر داد.

طبق ابلاغیه وزارت صمت حداقل عرضه هر محصول در بورس کالا در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد. (جزئیات بیشتر)

آغاز واردات خودرو از هفته پیش رو

آئین نامه رفع تعهدات ارزی تصویب شد

نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به مدیر عامل شرکت ملی گاز، با اشاره به تبعات محدودیت‌های شدید تأمین گاز زنجیره فولاد به ویژه در کارخانجات تولیدکننده آهن اسفنجی، خواستار اصلاح فوری این محدودیت‌ها در راستای کاهش آسیب وارده به تولید فولاد کشور شد.

وی با بیان اینکه ضمائم آن سندی که امضا می‌شود متن موافقت نامه فهرست‌های کالایی خواهد بود، ادامه داد: بعد از امضا، این سند باید به تأیید مجالس ایران و ۵ کشور عضو اوراسیا برسد. و بعد اجرایی می‌شود.

رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق

همچنین متوسط قیمت هر یک کیلوگرم شیرینی خامه‌ای ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، لطیفه ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، رولت ۱۲۵ تا ۱۴۵ هزار تومان، ناپلئونی ۱۲۵ هزار تومان و چیزکیک ۱۱۰ هزار تومان است. (جزئیات بیشتر)

بر همین اساس متوسط قیمت هر یک کیلوگرم شیرینی زبان ۱۰۵ تا ۱۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان، مربایی ۱۱۵ هزار تومان، بهشتی ۱۰۹ هزار تومان، کلمپه ۷۰ هزار تومان، کشمشی ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، نخودچی ۱۸۰ هزار تومان، پاپیونی ۱۳۰ هزار تومان و برنجی ۱۸۵ هزار تومان است.

به گزلارش گروه اقتصادی یکتا، آغاز واردات خودرو از هفته پیش رو، هایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا و دستور صمت برای افزایش عرضه خودرو در بورس از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.

محمدرضا رمضان رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلاً برای رجیستر شدن آیفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید کالای قاچاق نکنند.

افزایش تعرفه خدمات آموزشگاه‌های رانندگی صحت ندارد

دستور صمت برای افزایش عرضه خودرو در بورس

بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که بازار خودرو پس از چند ماه سکوت و ثبات نسبی که از اواخر خرداد ماه شروع شده بود و حتی با افزایش قیمت دلار نیز تکان خاصی نخورد، از اواخر مهر ماه و با اوج گرفتن قیمت دلار به یکباره ترمز برید و طی حدود ۱۰ روز گذشته میانگین بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان دچار نوسان قیمتی شده است.

هر ساله در آستانه شب یلدا تقاضا برای خرید شیرینی افزایش می‌یابد و با توجه به عدم اعمال قیمت دستوری در این حوزه، احتمال گرانی شیرینی وجود داشت اما بررسی‌ها حکایت از ثبات نسبی قیمت دارد.

آغاز محدودیت و قطعی گاز در صنایع فولادی از ابتدای آذر ماه

بلاتکلیفی رجیستر شدن آیفون ۱۴

نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا، توافق با قطر و ترکیه برای استرداد مجرمان اقتصادی و اموال آنها، سنت شکنی دولت در لغو قیمت گذاری دستوری خودرو، آئین نامه رفع تعهدات ارزی تصویب شد، آغاز واردات خودرو از هفته پیش رو، دستور صمت برای افزایش عرضه خودرو در بورس، آغاز محدودیت و قطعی گاز در صنایع فولادی از ابتدای آذر ماه، عدم افزایش قیمت شیرینی در آستانه یلدا، بلاتکلیفی رجیستر شدن آیفون ۱۴، آزادسازی صادرات دستمال کاغذی، واردات خودرو از چین ممنوع نمی‌شود، رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق و رشد شدید قیمت‌ها در بازار خودرو، از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

بر همین اساس دیگر در بازار خودروی کشور، با نقدینگی ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌توان خودروی صفر خرید و باید خودروی کارکرده که البته آن هم قیمت‌های نجومی پیدا کرده، خریداری کرد. (جزئیات بیشتر از قیمت‌ها)

احتمال قطعی برق سیمانی‌ها هفته پیش رو

محمدحسین قمری سرپرست دفتر خدمات عمومی (مرکز اصناف) وزارت صمت با بیان اینکه فرایند قیمت‌گذاری خدمات صنفی در دستورالعمل ابلاغی از سوی هیأت عالی نظارت، پیش بینی شده است، گفت: افزایش تعرفه خدمات آموزشگاه‌های رانندگی صحت ندارد.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66023083/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7

خبرگزاری مهر به همین بهانه در گزارشی به پیامدهای تداوم اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو پرداخته است که می‌توانید جزئیات این گزارش را در اینجا بخوانید.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری