اعتصاب گسترده در پرتغال | هزاران تن از کارکنان بخش دولتی

به گفته سباستیائو سانتانا هماهنگ کننده این نهاد کارگری؛ همه کارگران در سال جاری یک ماه حقوق خود را به علت تورم از دست داده اند و ما روز به روز فقیرتر می شویم.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65689580/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84

هزاران تن از کارکنان بخش دولتی پرتغال شامل پزشک، پرستار، آموزگار و کارمند روز جمعه در چالشی برای دولت تحت تسلط سوسیالیست ها و یک هفته پیش از تصویب نهایی بودجه 2023، – با درخواست افزایش دستمزد در پی تورم افسار گسیخته، اعتصاب کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری رویترز؛ اعتصاب پاره وقت کارگران کارخانه خودروسازی آتواروپا شعبه فولکس واگن در پرتغال و از بزرگ ترین واحدهای صادراتی این کشور، با درخواست افزایش فوق العاده حقوق، روز جمعه وارد دومین روز شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل بالارفتن بهای انرژی و هزینه های فزاینده زندگی، دچار مشکلات کارگری شده اند.

اتحادیه جبهه مشترک دولت همگانی، نماینده نزدیک به نیمی از 730 هزار کارمند اداره های دولتی پرتغال، که خواستار برگزاری این اعتصاب یک روزه با پیش بینی استقبال نیرومند شده، هنوز نتوانسته شمار مشارکت کنندگان در این اعتراض را برآورد کند.

شمار زیادی از مراکز آموزشی و دادگاه های سراسر پرتغال امروز در پی اعتصاب، تعطیل بود و قرارهای معاینه پزشکان و عمل های جراحی، لغو شد و زباله ها از سطح شهرها، جمع آوری نشد.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری