اعتصاب کارگران بهمن دیزل

به گفته کارگران معترض این شرکت خودروساز؛ شاغلان در مشاغل سخت و زیان‌آوراین کارخانه به جای شش ساعت کار روزانه باید ۱۲ تا ۱۴ساعت کار کنند این در حالیست که کار در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه نیز اجباری است. در عین حال برخی کارگران این مجموعه همانند سالن شاسی ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت هستند.

کارگران بهمن دیزل با بیان اینکه در ماه‌ها گذشته این شرکت برای افزایش تولید به کارگران فشار مضاعف وارد کرده است، در ادامه افزودند: کار ممتد می‌تواند خطر وقوع حوادث کار را در کارگاه‌ها افزایش دهد و توجه کارگران به مسائل بهداشتی کارگاه را کم کند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در افزایش ساعت کاری خود گفتند: کارفرما برای بالا بردن تولید محصولات کارخانه برای کارگران اضافه کاری و تعطیل‌کاری‌های اجباری گذاشته است.

بیشتر بخوانید: علت تعطیلی بازارها و اصناف در روزهای اخیر چیست؟

آن‌ها بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات ما کارگران نابرابری حقوق و مزایا و پاداش با سایر واحدهای مجموعه بهمن در تهران است، افزودند: از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کردیم اما هیچ تغییری در میزان درآمد ما علارغم افزایش چندبرابری تولید محصول در کارخانه ایجاد نشد.

خبرگزاری ایلنا نوشت: منابع کارگری در شهرک صنعتی الوند قزوین در تماس با ایلنا، از توقف کار صبح امروز چهارشنبه (دوم آذر ماه) کارگران کارخانه خودروسازی بهمن دیزل خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند که به دلیل آنکه مذاکره برای کاهش ساعات کار به نتیجه نرسیده است، اقدام به اعتراض صنفی کرده‌اند.

کارگران این شرکت خودروساز با بیان اینکه کارفرما مجاب به رعایت حقوق کارگران است، در پایان گفتند: مدیران داخلی شرکت با حضور در جمع معترضان وعده دادند با کاهش ساعت کاری و حذف اضافه کاری و تعطیل کاری‌های اجباری نظر مثبت کارگران را جلب خواهند کرد.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65758805/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری