ارزان ترین خودروهای اتوماتیک در بازار ایران ا قیمت و مشخصات این خودروها را ببینید

در نیمه دوم سال 99 بود که ایران خودرو مدل دیگری از پژو 207 اتوماتیک را با نام پانوراما روانه بازار کرد.

یکی از مهم ترین مزایایی که این خودرو نسبت به برادران خود مانند دنا و به طور کلی خانواده پژو 405 دارد، ایمنی بالاتر است و همین حس اطمینان بیشتری در دل مشتریان ایجاد می کند.

در این شرایط که مردم قادر به خرید هیچ خودرویی نیستند، زیرا قیمت ها سر به فلک کشیده و واردات خودرو نیز دردی را از آنها دوا نکرده، به سراغ برخی از خودروهایی رفته ایم که در بازار داخلی همچنان دارای قیمت 500 میلیون تومانی هستند.

این خودرو نیز هم نسخه دنده ای دارد و هم نسخه اتوماتیک.

مجددا ایران خودرو در سال 97 همچون دو نمونه دیگر از خودروهای خود، رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را از لیست تجهیزات استاندارد 207 دنده ای حذف کرد.

5.

البته تقلید ایران خودرو از روی پژو 301 بدین معنا نیست که کار اشتباهی صورت گرفته، چرا که یک تقلید درست و اصولی بهتر از یک ابتکار ناشیانه و بدترکیب است.

کیفیت ساخت این خودرو نسبت به دنا معمولی بهتر است، ولی همچنان به تندر پلاس نمی رسد.

حدود هفت سال پس از این عرضه پرطرفدار، این شرکت تصمیم گرفت تا در سال 1379 مدل جدیدی را تحت عنوان پرشیا راهی بازار نماید.

از جمله امکانات مشتری پسندی که ایران خودرو روی دنا پلاس قرار داده بود می توان به سانروف، مانیتور بزرگتر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی لایت های جدید و چراغ خوشامدگویی اشاره کرد.

در حال حاضر و در بازار کنونی دو مدل از پارس تولید می شود که یکی از آنها پارس سال نام دارد و دیگری پارس ال ایکس است.

پژو پارس اتوماتیک با قیمت 455 میلیون تومان در سال 1372 بود که ایران خودرو تصمیم گرفت خانواده خودروهای پژو 405 خود را راهی بازار داخلی ایران کند.

آپشن های این خودرو قابل قبول ارزیابی می شود و داشبورد و فضای کابین آن شباهت زیادی با پژو 301 دارد.

یکی از این همکاری ها به استفاده از پلتفرم FP1 مربوط می شود.

قابلیت MirroLink به شما این امکان را می دهد تا از برنامه های اندرویدی و آیفون در مولتی مدیای خودرو استفاده کنید.

8 لیتری XU7 است، در حالی که پارس ال ایکس از پیشرانه 1.

بنابراین همان طور که احتمالا می دانید ایران خودرو تنها کاری که روی سیستم توربو کرده، همان سامانه توربوشارژی است که شاهد آن هستیم به همراه اندکی تغییرات دیگر.

ناگفته نماند که از نظر طراحی ظاهری دنا پلاس توربو چندین ویژگی جدید نیز پذیرفته که شامل رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمزرنگ و سردنده جدید می شود.

باید توجه داشت که تارا اتوماتیک دارای مشخصات فنی و امکانات رفاهی سطح بالایی نیست، ولی می تواند در حد مورد نیاز احتیاج های یک خانواده ایرانی را برطرف کند.

خوشبختانه صندلی های ردیف جلوی اچ 30 کراس در 6 جهت قابل تنظیم هستند و مجهز به رویه پارچه ای دو رنگ خواهند بود.

مهندسان و طراحان چینی این کراس اوور محبوب در بازار ایران با اعمال تغییراتی در MVM X22 سیستم فنربندی آن را خشک تر از هاچ بک 315 کرده اند.

از نظر مشخصات فنی تفاوت دنا پلاس توربو دنده ای با دنا پلاس معمولی همچون تفاوت سورن پلاس توربو با سورن پلاس معمولی است.

یک سری مولفه ها و امکانات نیز به مدرن تر شدن کابین این خودروی سدان کمک کرده اند که از آن جمله می توان به فرمان دی کات، نمایشگر مرکزی و آپشن های تکمیلی تر روی نسخه اتوماتیک اشاره کرد.

شرایط تارا از نظر طراحی بدنه نسبت به شاهین بهتر است.

این خودرو حدود 25 سال است که در حال تولید شدن است و همچنان در بازار ایران مونتاژ می شود و طرفداران بسیاری دارد.

دنا پلاس دنده ای توربو دومین نسخه از این خودرو است که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد، ولی در سال 97 به دست خریداران آن رسید.

از طرف دیگر تیپ لاکچری ام وی ام ایکس 22 هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد.

6 لیتری TU5 بهره می برد.

اوایلی که این خودرو راهی بازار داخلی شد با مشکلاتی نظیر خاموش شدن ناگهانی موتور روبه رو بود، ولی خوشبختانه به تدریج ایران خودرو این مشکلات را حل کرد و هم اکنون دانگ فنگ H30 کراس با تقاضای زیادی روبه رو است.

به بهانه حضور میرورلینک در 207 پانوراما، این شرکت دو ویژگی دی وی دی پلیر و نویگیشن آفلاین را حذف کرده است.

گفته می شود که کراس اوور اچ 30 کراس همچون استپ وی یک هاچ بک قدبلند است.

تم کلی و ارگونومی پژو 301 حس خوبی به مشتریان القا می کند و حالا این حس در تارا اتوماتیک نیز وجود دارد.

در واقع کروز کنترل تنها روی پارس TU5 سفارشی ELX تعبیه شده و در پارس سفارشی معمولی وجود ندارد.

هر دوی این پیشرانه ها مشخصات فنی یکسانی را ارائه می دهند و حتی در سال های اخیر دچار افت کیفیت نیز شده اند، ولی همچنان پرطرفدار در بازار داخلی می تازند.

تارا اتوماتیک 1401 با قیمت 550 میلیون تومان همان طور که به احتمال زیاد می دانید زمانی که برجام بین ایران و طرفین غربی و اروپایی منعقد شد، بسیاری از خودروسازان خارجی و ایرانی وارد پروژه های جدیدی شدند و تصمیم بر آن شد که برای مثال ایران خودرو با شرکت های فرانسوی مانند پژو مجددا سلسله همکاری های خود را آغاز کند.

گفتنی است که این خودرو روی پلتفرم یک خودروی قدیمی از محصولات سیتروئن سوار شده و مجموع قوای محرکه آن را یک پیشرانه ایرانیزه شده (پیشرانه پژو 206 تیپ 5) تأمین می کند.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین به نقل از گجت خودرو، طی روزهای اخیر و شاید هم هفته های پایانی ماه گذشته تب و تاب و التهابی که بازار خودرو دچار آن شده بود، کمرنگ تر شده و اوضاع آرام تر از قبل شده است.

فرمان حالا مجهز به دکمه های کنترلی است و در زیر فرمان شاهد تعبیه اهرم تنظیم سیستم صوتی هستیم.

لازم به ذکر است که این خودرو در قسمت های فنی تفاوتی با دنا معمولی ندارد و هر دو از یک پیشرانه بهره می برند.

این بازه قیمتی می تواند شامل خودروهایی شود که با کیفیت و مناسب هستند.

در این شرایط که قیمت ها سر به فلک کشیده، به سراغ برخی از خودروهایی رفته ایم که در بازار داخلی در محدوده قیمتی 500 میلیون تومان هستند.

دنا پلاس اتومات توربو با قیمت 510 میلیون تومان خودروی دنای معمولی در سال 1393 وارد بازار شد و دیری نپایید که ایران خودرو تصمیم گرفت فیس لیفت این خودروی اقتصادی و محبوب را در سال 1395 وارد بازار کند.

در پایان سال گذشته نیز ایران خودرو با به روزرسانی سیستم مولتی مدیای این خودرو، قابلیت میرورلینک را به آن افزود.

در واقع پژو پارس فیس لیفتی از روی پژو 405 بود که برای بازارهای در حال توسعه ای مانند ایران طراحی شده بود و بیشتر الهام گرفته از روی پژو 406 بود.

4.

پژو 207 اتوماتیک پانوراما با قیمت 565 میلیون تومان ایران خودرو از اواخر سال 1394 تصمیم گرفت ثبت نام و فروش پژو 207 اتوماتیک خود را آغاز کند، ولی مدل خودرویی که برای اولین بار تحویل مشتریان داده شد، 1395 بود.

از دیگر تغییرات این نسخه می توان به تغییر سیستم صوتی و تجهیز آن به هندزفری اشاره کرد.

اگرچه این خودرو چراغ ها و کاپوت کشیده زیبایی دارد و دارای المان های اسپرت ظاهری و خطوط برجسته خوبی است، اما گاها این ظریف کاری ها تبدیل به ناهماهنگی و تضاد شده و باعث شده تا در برخی از قسمت ها نتیجه کار درست حسابی از آب درنیاید.

گفتنی است که در پارس سفارشی هر دو آپشنی که پیش تر وجود داشت و حذف شده بود را مجددا شاهد هستیم.

این سدان جذاب و جدید دارای شتاب و کشش کافی است و فضای کابین مناسبی برای سرنشینان دارد.

پارس سال مجهز به پیشرانه 1.

در سال 1397 بود که رینگ آلومینیومی از مجموع امکانات و آپشن های این خودرو حذف شد.

1.

MVM X22 با دو جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی وارد بازار کشورمان شده و از اقبال خوبی برخوردار شده است.

همان طور که گفتیم این خودرو از برادر خود یعنی هاچ بک 315 بزرگتر و ارتفاع آن بیشتر است و با برخی از المان های آفرودی موفق شده دل مشتریان را برباید و نظر آنها را جلب کند.

به راحتی می توان تیپ های مختلف این کراس اوور چینی را تشخیص داد.

همین فناوری و پلتفرم جدید بود که باعث شد ایران خودرو به فکر تولید خودرویی جدید بیفتد و این گونه شد که تارا ایران خودرو سر از خط تولید این شرکت درآورد.

در فضای کابین این خودرو برای سرنشینان راحتی زیادی فراهم شده و تمامی سرنشینان چه در ردیف جلو و چه در ردیف عقب، فضای پا و سر مناسبی خواهند داشت.

این کراس اوور چینی محبوب مجهز به پیشرانه چهار سیلندر است که می تواند حداکثر قدرت 105 اسب بخار را تولید کند.

بنابراین دقت داشته باشید که اگر پژو 207 پانوراما می خرید حتما توجه کنید که آیا چهار آپشن رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، فرمان برقی و ترمز دیسکی عقب روی آن نصب شده باشد.

دانگ فنگ H30 CROSS با قیمت 510 میلیون تومان حدود 7 سال پیش و در اواخر زمستان سال 1394 ایران خودرو تصمیم گرفت پیش فروش خودروی جدید خود یعنی دانگ فنگ H30 Cross را آغاز کند و طولی نکشید که مشتریان از این خودروی کراس اوور حمایت کردند، ولی متاسفانه برنامه ریزی های نادرست این شرکت باعث شد تا این محصول با تأخیر زیاد به دست مشتریان برسد؛ اولین سری از این خودرو در پاییز 95 تحویل مشتریان داده شد.

از طرفی تیپ اکسلنت مجهز به گارد و رکاب اسپرت هستند.

البته حق بهره برداری از پلتفرم اف پی 1 همچنان برای ایران به قوت خود باقی است و ایران خودرو نیز با ایجاد تغییراتی روی آن موفق شده پلتفرم وطنی IKP1 را روانه بازار کند.

البته صندلی های این خودرو تا جایی برای راننده و سرنشینان راحتی به ارمغان می آورند که خودرو را داخل محیط شهری برانید و اگر قصد سفرهای طولانی را داشته باشید ماجرا فرق خواهد کرد.

شاید نام این خودرو گول زننده باشد، ولی باید بدانید که دانگ فنگ H30 Cross یک هاچ بک ساده به حساب می آید.

سومین عضو خانواده دنا، دنا پلاس توربو اتوماتیک است.

این خودرو مجهز به گیربکس 6 سرعته اتومات است و وزن خالص آن 70 کیلوگرم بیشتر از نسخه دنده ای آن شده است.

شرکت پژو نیز در همین راستا به وعده های خود عمل نکرد و با بهانه کردن تحریم ها علیه ایران دم و دستگاه خود را از کشورمان جمع کرد و این گونه شد که پروژه مشترک ایران خودرو و پژو باری دیگر به تاریخ پیوست.

6.

از مهم ترین حذفیات این خودرو در سال 97 می توان به سانروف، ایربگ های جانبی، جاعینکی و سیستم پشتیبانی نویگیشن اشاره کرد.

برای مثال در تیپ اسپرت این خودرو علاوه بر این که سقف مشکی است، حالت رانندگی اسپرت نیز برای پیشرانه تعریف شده و می توان از آن بهره برد.

در همین حال قیمت برخی از خودروها از 2 تا 7 میلیون تومان ارزان تر شده اند، اما این باعث نشده تا خریداران دست به خرید و فروش بزنند و بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می برد و مشتریان قدرت خریدشان را از دست داده اند.

قرار بر این بود که با استفاده از این پلتفرم در ایران خودرویی نظیر پژو 301 به تولید برسد، ولی متاسفانه با خروج یکطرفه آمریکا از برجام، دوباره شرکت های خارجی از ایران رخت بر بستند و تحریم های همه جانبه ای علیه کشورمان آغاز شد.

نمی دانیم دقیقا به چه دلیل، اما ایران خودرو در همان اواسط سال 1397 تصمیم گرفت برخی از آپشن های مذکور مانند ایربگ جانبی و سانروف را از روی دنا پلاس حذف کند.

لازم به ذکر است که هم پارس سفارشی و هم پارس سفارشی ای ال ایکس با پیشرانه XU7P و TU5 راهی بازار شده اند و تنها تفاوتی که بین این دو خودرو وجود دارد در آپشن هایی است که دارند.

3.

این مدل کمی بعد به پارس تغییر نام داد.

از طرفی در سال 99 فرمان برقی برای خریداران پژو 207 هاچ بک قابل سفارش شد.

این خودرو عملا در سال 1396 وارد بازار شد و تغییرات بیشتری را نسبت به نسخه معمولی پذیرفت.

قیمت دلار افزایش یافته و پیرو این افزایش قیمت واردات خودروی خارجی وارد هاله ای از ابهام شده است.

البته گفتنی است که مدیران خودرو برای این که مشتریان دچار ابهام و سردرگمی نشوند نام تیپ اسپرت اکسلنت را به اکسلنت اسپرت تغییر داد.

در بهار سال جاری نیز خودروی پژو 207 با سقف قرمزرنگ روانه بازار داخلی شد و به 207 دو رنگ شهرت یافت.

این خودروی جدید 207 ام سی است و رینگ مشکی و تریم قرمز آن جلب توجه می کند.

البته در پژو 207″ اتوماتیک تنها رینگ آلومینیومی حذف شد و کروز کنترل همچنان وجود دارد.

اچ 30 کراس نسبت به خودروهای هاچ بک کشیده تر است و با قطعات پلاستیکی که در اطراف خود دارد می خواهد ادای شاسی بلندهای کامپکت واقعی را درآورد، ولی موفق نمی شود؛ زیرا ارتفاع این خودرو پایین تر از حد معمول شاسی بلندها است و سایز چرخ های آن نیز کوچک است.

2.

داخل کابین این خودرو مجهز به یک مانیتور لمسی با دوربین و نویگیشن شده و این مانیتور بالای کنسول قرار گرفته است.

این تفاوت تیپ اسپرت و اکسلنت بود و حالا بد نیست با تیپ اسپرت اکسلنت آشنا شوید که ویژگی های دو تیپ مذکور را با یکدیگر دارد.

تارا در واقع برادر ایرانی پژو 301 محسوب می شود.

الحق که ظاهر پارس بسیار جذاب تر از 405 بود و همین عامل باعث شد تا طرفداران زیادی برای این خودروی فیس لیفت پیدا شود.

از سال 1397 بود که ایران خودرو رینگ آلومینیومی را از تجهیزات استاندارد پارس LX و اتومات و ترمز دیسکی عقب را از تجهیزات استاندارد پارس ال ایکس حذف کرد.

ام وی ام ایکس 22 اتومات اکسلنت با قیمت 565 میلیون تومان در زمستان 1395 این خودروی چینی راهی بازار داخلی کشورمان شد و این خودرو شباهت های زیادی با هاچ بک 315 دارد؛ چرا که پلتفرم و اجزای فنی هر دو خودرو یکسان است.

این تغییرات ظاهری را می توان در چراغ های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه کرد.

در تابستان 1397 بود که مدیران خودرو پنج آپشن شامل حسگر فشار باد تایر TPMS، کنترل پایداری ESP، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC و ترمز کمکی EBA را روی دو تیپ اسپرت اکسلنت و لاکچری قرار داد.

در این نسخه از پارس، شیشه های عقب نیز دودی شده اند و در پارس سفارشی ELX علاوه بر این آپشن ها شاهد حضور چندین ویژگی جدیدتر هستیم که عبارتند از: سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایر، آینه تاشو برقی، صندلی برقی و مالتی مدیا (دوربین عقب با مانیتور لمسی).

سیستم گیربکس یا جعبه دنده ام وی ام ایکس 22 چهار سرعته اتومات است و در مقایسه با خودرویی نظیر ایکس 50 که دارای جعبه دنده سی وی تی است، برتری محسوسی دارد؛ البته در قیاس با خودرویی مانند استپ وی عملکرد مناسبی ندارد و قافیه را می بازد.

بنابراین این که گفته می شود تارا کاملا یک خودروی ملی است، عجیب به نظر می رسد.

همچنین از بهار سال جاری این خودروساز تصمیم گرفت دو مدل از پارس را با نام های پارس سفارشی و پارس سفارشی ELX روانه بازار کند.

مدل های موجود این خودرو در بازار از 1396 تا 1400 است.

نکته اینجاست که همچون محیط بیرونی و طراحی خارجی تارا اتوماتیک، انتظار داریم که فضای کابین آن نیز تقلیدی از پژو 301 نباشد و منحصربه فرد باشد، ولی این اتفاق متاسفانه نیفتاده است.

این خودروی کراس اوور بر خلاف خودروهای چینی موجود در بازار، دست دوم فروشی خوبی نیز دارد.

در همین حال قیمت دلار نیز افزایش یافته و پیرو این افزایش قیمت واردات خودروی خارجی وارد هاله ای از ابهام شده است.

به لحاظ ظاهری نمی توان گفت این خودرو عملکرد مناسب و رضایت بخشی دارد، چرا که در واقع این گونه نیست و با رقبایی نظیر برلیانس C3 و ام وی ام ایکس 22 نمی تواند رقابت کند؛ اما مزایای خوبی نظیر طراحی داخلی و فضای کابین قابل قبول، شبکه خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو و قیمت ارزان تر از رقبا دارد.

این مدل از 207 تنها از نظر ظاهری در فرم چراغ ها و اضافه شدن دی لایت، طراحی مجدد آینه های جانبی و اضافه شدن راهنمای ال ای دی با سری اول 207 متفاوت است.

متاسفانه یا خوشبختانه دانگ فنگ H30 کراس از آن دسته خودروهایی است که نه می توان گفت زیباست و نه می توان نام زشت روی آن گذاشت.

یکی از نکات جالب این خودروی جدید این است که ایران خودرو ترمزهای دیسکی را برای 207 پانوراما به صورت سفارشی در دسترس قرار داده، در حالی که این آپشن روی پژو 207 هاچ بک سقف فلزی به صورت استاندارد وجود دارد.

بنابراین فکر رانندگی های طولانی مدت را از سرتان بیرون کنید، چرا که دچار کمردردهای شدیدی خواهید شد.

دو آپشن نام برده همان رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی عقب هستند.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، آینه های جانبی برقی راهنمادار و شیشه های سولار و ضد اشعه UV اشاره کرد.

یک نکته مهم درباره گیربکس این خودرو این است که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به راننده اجازه نمی دهد از دور موتور 4500 بالاتر برود.

این خودرو در واقع مدل جوان پسند و اسپرت ایکس 33 محسوب می شود و هدف از عرضه آن تسلط بر بازار کراس اوورهای سایز کوچک است.

کلید واژه ها: خودرو – قیمت – هاله ای از ابهام – خودروها – افزایش – افزایش قیمت – بازار خودرو – بازار – قیمت دلار – میلیون – واردات – خرید – روزهای اخیر – بازار ایران – بازار داخلی – تومان – خارجی – خرید و فروش – ابهام – ارزان – پیرو – هاله – دلار – اتوماتیک – مشتریان – قیمت ها – آنلاین – همشهری – مشخصات – گزارش


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65009491/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%88

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری