مهدی خطیبی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و تشکیل کمیته مشترک، برنامهها و سیاستهای اجرایی برای رسیدن به اتحاد استراتژیک تدوین شد که در مرحله اول استفاده از ظرفیت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به عنوان اقدامی موثر در این زمینه به طور رسمی شروع شد.
تیموری افزود: اتحاد استراتژیک در دو موضوع بسیار تاثیر گذار است، اول هزینههای مشتری در حوزه خدمات پس از فروش کم خواهد شد و دوم اینکه هزینههای خودرو سازی در زنجیره تامین کاهش خواهد یافت و در نتیجه باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد که در کل در قیمت تمام شده محصول و کاهش زیان خودروسازان تاثیر گذار خواهد بود.
خطیبی به مزایای اتحاد استراتژیک که در سایه همدلی و هم افزایی به نتیجه رسیده و تاثیر آن در قیمت تمام شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینههای سربار و متغیر، میزان تولید، سفارش گذاری و انباشت تقاضا، با اتحاد دو خودروساز شاهد کاهش هزینهها در تولید خواهیم بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط این شرکت، گفت: این هم یکی از تفاهمنامههای اتحاد استراتژیک است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آینده شاهد تولید این موتور خواهیم بود و شرکت تامین، توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه سایپا و ایران خودرو به صورت مشترک تاسیس خواهد شد تا توانمندیهای قوای محرکه دو شرکت به اشتراک گذاشته شود.
تیموری با بیان اینکه این گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه بر کاهش هزینههای سربار باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد چراکه دسترسی مردم به تعمیرگاهها در صورت نیاز افزایش یافته و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.
خطیبی با اشاره به استفاده از ظرفیتهای لجستیک برای حمل مشترک خودروها گفت: اولین دستاورد این اقدام، ارایه خدمات مناسب فروش در کوتاهترین زمان ممکن به مشتریان است و با ادغام لجستیک سایپا و ایران خودرو، شاهد ارایه خدمات بهتر و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل خواهیم بود.
در این مراسم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ میرسیم، گفت: بعد از دهها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد سایپا و ایران خودرو شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزههای تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.
خطیبی با بیان اینکه ایرانخودرو در کنار رفع نیازهای قوای محرکه دو خودروساز اهداف دیگری از تاسیس پاورترین دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامین نیاز دیگر خودروسازان و از همه مهمتر صادرات قوای محرکه به بازارهای خارجی از جمله اهداف ترسیم شده است.
او با بیان اینکه در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده چراکه در سال گذشته ۱۶۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگها مانده و تیراژ تولید به حداقل ممکن رسیده بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال در حال انجام است و قطعا این روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایت مندی مشتریان خواهد شد.
این نمایندگی مشترک به دلیل ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان و به صورت کاملا تفکیک شده و با ورودیهای مجزا برای محصولات دو شرکت آماده سازی شده است و بر همین اساس در آیندهای نزدیک مراکز دیگر مشترک دو شرکت سایپا و ایران خودرو افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.