ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو کلید خورد

با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه ریزی و اجرا شود.

در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهر هایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف گذاری شد.

ادغام ظرفیت های موجود در دفاتر سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور نیز از جمله محور های مطرح شده در این نشست بود.

بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشور های منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد.

کلید واژه ها: خودروساز – خودرو – نمایندگی – خدمات پس از فروش – مشترک – ایران خودرو – سایپا – خدمات – افزایش بهره وری – برنامه – مدیران – ارایه خدمات – گزارش – ظرفیت – احداث – ایران – خودروسازان – دستور کار – هدف گذاری – فروش – عامل – دیگر – میان – هایی – ظرفیت ها – بهره وری – امکانات – محمدعلی – مشتریان – استفاده


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65012928/%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت های حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.

براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست محمدعلی تیموری و مهدی خطیبی، مدیران عامل سایپا و ایران خودرو، با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارایه خدمات به خودرو های سواری، – به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سایپانیوز، براساس هدف گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در مدت یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع تر برای مشتریان و افزایش بهره وری ظرفیت ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محور های مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود.

ازهمین رو به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان سایپا و ایران خودرو، آیین نامه ها، فرآیند ها و دستورالعمل های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت دهی به مشتریان با سهولت بیش تری صورت گیرد.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد.

براساس این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان سازی فرآیند ها و دستورالعمل های اجرایی را ارایه خواهند کرد.

بهینه سازی امکانات موجود در سایت های تولیدی سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور نیز از دیگر محور های مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

در این زمینه، شکل گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری