گران‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسید

شتاب

۴.۱ ثانیه

۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

پیشرانه

۴.۴ ثانیه

 


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65716855/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF

۳۵۷ اسب‌بخار

مشخصات

۱.۷۵ لیتر

شماره پنج| پورشه 911 توربو S

۴.۵ لیتر

۵۶۰ اسب بخار

۱.۵ لیتر

۳۲۰ کیلومتر برساعت

۴۷۵ نیوتن‌متر


۴.۴ ثانیه




حجم موتور

۳.۱ ثانیه

حداکثر توان خروجی

مرسدس بنز GLA۴۵


۳.۴ ثانیه

۵۷۰ اسب بخار

فراری ۴۵۸

۳.۸ لیتر

مشخصات فنی خودروهای لوکس در ایران






۳۲۵ کیلومتر برساعت

۷۰۰ نیوتن‌متر

۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

دو لیتر

حداکثر سرعت

۲۵۰ کیلومتر برساعت

۵۴۰ نیوتن‌متر

شماره دو| آلفارومئو 4C

حداکثر گشتاور خروجی

۲۵۸ کیلومتر برساعت

چهار سیلندر توربوشارژ

به گزارش فرتاک نیوز،

۳۷۵ اسب‌بخار

۳۵۰ نیوتن‌متر

پورشه ۹۱۱ ذاتا یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است که ابتدا نسخه‌های کررا چهار و کررا S آن وارد ایران شد و بعدها نوبت به نسخه توربو S رسید. گفته می‌شود فقط دو دستگاه از پورشه ۹۱۱ توربو S وارد ایران شده و به این راحتی‌ها نمی‌شود درباره قیمت آن صحبت کرد. احتمالا مهمترین جذابیت پورشه ۹۱۱ توربو S برای خوره‌های ماشین‌باز، شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای آن باشد. کنار آن حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتری بخشی از توانایی‌های فنی پورشه ۹۱۱ توربو S به‌شمار می‌رود.

سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدل‌های محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان یعنی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفت‌انگیز بود و الان ارزش همین مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مسکونی در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشن‌های این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری به‌شمار می‌رود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیره‌کننده ۴.۴ ثانیه‌ای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بی‌ام‌و i۸ به‌شمار می‌رود.

 

شماره یک| بی‌ام‌و i8

 

مرسدس بنز GLA۴۵ یکی دیگر از قربانیان ماجرای ممنوعیت واردات خوردوهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی بود. با اینکه مرسدس بنز GLA۴۵ فروش نسبتا خوبی در ایران داشت، اما روند واردات آن تداوم پیدا نکرد. درحال حاضر سایت‌های تخصصی ارزش‌گذاری خودرو، قیمت منصفانه مدل‌های ۲۰۱۴ مرسدس بنز GLK۴۵ را نزدیک چهار میلیارد تومان تخمین می‌زنند و بین آگهی‌های مربوط به فروش آن، مدل ۲۰۱۵ با ۲۰ هزارکیلومتر را حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

سه سیلندر توربوشارژ با موتورالکتریکی

آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بی‌ام‌و i۸ فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو ۴C بودیم و الان آگهی‌های مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین آگهی‌ها هم خبری از قیمت نیست و فروشنده‌ها به نوشتن عبارت توافقی بسنده کردند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت منصفانه آلفارومئو ۴C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث می‌شود جزو گران‌ترین خودروهای فعلی قرار بگیرد. موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو ۴C می‌تواند حداکثر ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد و حداکثر توان آن به ۲۴۰ اسب بخار می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ثانیه‌ای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو ۴C است.

شماره چهار| مرسدس بنز GLA45

۲۴۰ اسب‌بخار

شماره سه| فراری 458

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

چهار سیلندر

پورشه ۹۱۱ توربو S

فراری ۴۵۸ سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته می‌شود فقط یک نمونه از آن در خیابان‌ها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتوانیم صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن می‌رویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را تولید کند و نهایتا شتاب خیره‌کننده ۳.۴ ثانیه‌ای داشته باشد.

پیشرانه شش سیلندر تخت

پیشرانه هشت سیلندر

مصرف سوخت

۵۷۰ نیوتن‌متر

۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

بی‌ام‌و i۸

آلفارومئو ۴C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری