کانسپت هوا از چری – اخبار خودرو

آیرودینامیک همواره نقشی حیاتی در صنعت خودرو داشته است که البته در عصر خودروهای برقی بر اهمیت آن افزوده شده است. یکی از مهم ترین دلایل اهمیت آیرودینامیک در بدنه خودرو، تاثیر آن بر بهره وری انرژی است. این موضوع در خودروهای الکتریکی اهمیت بیشتری دارد.

به عبارت ساده تر، طراحی ایرودینامیکی و ایستاده، مقاومت هوا را کاهش می دهد و به خودروهای الکتریکی اجازه می دهد با یک بار شارژ بیشتر حرکت کنند. همین امر در مورد مفهوم جدید Aero چری نیز صدق می کند.

مفهوم Iro از چری

طبق ادعای سازنده، ضریب درگ بدنه Aero به 0.168 می رسد. شکل بدنه چری آئرو با استفاده از شبیه سازی هوش مصنوعی توسعه داده شد که طبق ادعای چری منجر به ساخت آیرودینامیک ترین خودروی جهان شد. اما باید گفت که ادعای چری در این مورد چندان با واقعیت همخوانی ندارد. در حال حاضر، جزئیات زیادی در مورد این مفهوم وجود ندارد. اما این خودروساز چینی می گوید که طراحی بدنه Aero از ماهی تن الهام گرفته شده است و در طول فرآیند تحقیق و توسعه، بیش از دو هزار پیشرفت را برای دستیابی به بهترین نتیجه آیرودینامیکی اعمال کرده است.

چری خاطرنشان می کند که در آزمایش تونل باد که در اواخر تابستان 2023 انجام شد، ضریب درگ 0.168 را به دست آورد که بهترین دستاورد در این زمینه در صنعت خودروسازی است.

دستیابی به چنین نتیجه ای از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. اما ابتدا توجه داشته باشید که نتایج ذکر شده هنوز بطور مستقل تایید نشده است. علاوه بر این، به یاد داریم که کانسپت فولکس واگن ARVW در دهه 1970 به ضریب درگ 0.15 دست یافت.

مفهوم Iro از چری

همچنین کانسپت فورد پروب V 1985 ضریب درگ 0.137 و مدل فیات توربین 1954 نیز رقم 0.14 را ثبت کردند که در همه موارد بهتر از ضریب درگ چری آئرو بود. اما لایتیر سافار مدرن با ضریب درگ 0.175 نیز گزینه مناسب دیگری است. اما این شرکت به خودروسازی ادامه نداد و تا پس از تولید دو خودرو از صحنه خارج نشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246958/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%B1%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری