چین؛ پیشرو در استقبال از تعویض آنلاین روغن!

“اینترنت خودروها” یا “اینترنت در خودروها” را می توان به عنوان تغییری در نحوه تبادل اطلاعات در مورد فرآیند تعمیر و نگهداری خودرو در نظر گرفت.

شرکت تحقیقاتی YCP Solidiance که یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره محسوب می شود، گزارش داد که در سال 2017 حدود 17 میلیون و 800 هزار وسیله نقلیه در چین از اینترنت وسایل نقلیه یا به اختصار IoV استفاده می کردند که منجر به استفاده از این فناوری شد. حداقل در این کشور که تبدیل شده است فناوری یکی از مهم ترین بازارها است. بنابراین، این شرکت آینده حمل و نقل را در چین می بیند.

همچنین می توان به درصد حضور خودروهای IoV نسبت به سایر خودروها اشاره کرد که در سال 2017 برابر با 8.3 بوده و پیش بینی می شود امسال به 22 درصد برسد.

نیکلاس بک، مدیر عامل، می‌گوید: «اطلاعات مربوط به تغییرات روغن از زمانی که اولین روغن به کارتل ریخته می‌شود در اولین شروع خط تولید جمع‌آوری می‌شود، که البته فقط برای غرفه‌داران یا پس از فروش در دسترس خواهد بود.» از YCP Solidiance “این مطمئناً خبر خوبی برای تولید کنندگان کوچک نخواهد بود، زیرا اطلاعات تعویض روغن به یکی از مهمترین نکات مربوط به درمان خودرو تبدیل خواهد شد و امکان تعویض روغن موتور به انواع دلخواه کمتر خواهد بود.

بک ادامه می‌دهد: «پلت‌فرم‌های بزرگ تجارت الکترونیک چینی مانند JD که قدرت چانه‌زنی بالایی دارند، در تلاش هستند تا حضور خود را در بازار خودرو افزایش دهند.

اگرچه تولیدکنندگان بزرگ روانکار می‌توانند با همکاری با چنین پلتفرم‌هایی به موفقیت بهتری دست یابند، اما کارگاه‌های مستقل نیاز به ایجاد اتحاد با یکدیگر و تامین روغن مورد استفاده در خدمات دارند. وی البته در مورد چالش هایی که می تواند استفاده از این خدمات را در آینده به چالش بکشد، از جمله حمایت از نوع خاصی از روغن توضیح داد. همچنین باید امکان سفارش آنلاین را نیز در نظر بگیرید.

البته به عنوان گزینه دوم امکان نمایش تعمیرگاه های مجاور این سیستم ها را نیز می توان اضافه کرد تا زنجیره تعمیر و نگهداری خودرو با دقت بیشتری دنبال شود. فصل

در نهایت، بک اضافه می کند، “خودروسازان اولین کسانی هستند که اطلاعاتی در مورد وضعیت خودرو دریافت می کنند، و می توانند تصمیم بگیرند که این اطلاعات را با کدام مراکز دیگر به اشتراک بگذارند. همانطور که تعمیرگاه های خصوصی و تامین کنندگان پس از فروش بیشتر به سیستم تعمیر و نگهداری IoV می پیوندند، مشتریان بیشتری علاقه مند خواهند شد. گزارش ما نشان می دهد که بیش از 70 درصد خودروهای جدید در چین، روسیه، اروپای غربی و آمریکای شمالی به زیرساخت اتصال به اینترنت مجهز هستند.

در ایران، پلتفرم‌های اینترنت اشیا (IoT) که می‌توان از آنها در خیابان استفاده کرد، در برخی مناطق تهران در حال انجام آزمایش‌های میدانی هستند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245964/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری