چگونه سیستم ترمز “CubeControl” صنعت راه آهن را توسعه می دهد؟

سیستم ترمز در همه بخش ها به شدت در حال توسعه است. ایمنی موضوعی است که ما روی آن سرمایه گذاری زیادی می کنیم. سیستم ترمز نیز به عنوان یکی از قطعات اصلی ایمنی بسیار مهم است. در حوزه حمل و نقل ریلی نیز سیستم ترمز بسیار مهم است و شرکت ها به دنبال اقداماتی برای افزایش کارایی سیستم ترمز در قطارها هستند.

آلستوم، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل ریلی در سراسر اروپا، در جدیدترین پروژه خودروسازی خود، Knorr-Bremse را مأمور کرد تا قطارهای سریع‌السیر جدید سوئدی را به سیستم‌های ترمز مجهز کند که توسط آخرین توسعه سیستم کنترل ترمز CubeControl مدیریت می‌شود.

نسل های قبلی این فناوری در حال حاضر در قطارهای مترو، منطقه ای و پرسرعت ساخت آلستوم نصب شده است. اکنون نسل بعدی بخشی از پروژه بزرگ دیگری خواهد بود که آلستوم در حال برنامه ریزی آن است.

تحویل این سیستم ترمز جدید از سال 2024 آغاز خواهد شد و قرار است تا سال 2028 ادامه یابد.

دکتر یورگن وایلدر، عضو هیئت مدیره Knorr-Bremse AG و رئیس سیستم های وسایل نقلیه ریلی گفت: “به عنوان یک تامین کننده پیشرو، ماموریت ما ارائه راه حل های نوآورانه و پیشرو در بازار برای صنعت راه آهن است.” با CubeControl جدید، ما فناوری باکیفیت دیگری را توسعه داده‌ایم که به مشتریانمان کمک می‌کند حمل‌ونقل ریلی ایمن‌تر، کارآمدتر و مطمئن‌تر داشته باشند. برای ما، سفارش آلستوم نقطه عطف مهمی در ارائه این محصول نسل بعدی به بازار است.

دکتر Nicholas Lange، مدیر عامل شرکت Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems نیز گفت: “پس از توسعه گسترده، با CubeControl جدید، پلت فرمی را راه اندازی می کنیم که عناصر کلیدی سیستم های ترمز قطار را هوشمندتر به هم متصل می کند. کیفیت بالا، انعطاف پذیری و سهولت تعمیر و نگهداری CubeControl، همراه با این واقعیت که مقیاس پذیر است و متناسب با انواع قطارهای مسافربری است، آن را به یک راه حل بسیار جذاب برای مشتریان ما تبدیل می کند.

با توجه به افزایش ترافیک ریلی، CubeControl می تواند به بهینه سازی جریان ترافیک و بهبود زمان، کارایی و وقت شناسی در شبکه های ریلی کمک کند.

CubeControl اکنون اجزای مختلف سیستم های ترمز قطار را هوشمندتر ادغام می کند. به عنوان مثال، سیستم های الکترو پنوماتیک، مکاترونیک، نرم افزارهای هوشمند و داده ها در حال بهبود و بهبود هستند. این فرآیند از تاخیر در ترمز جلوگیری می کند.

سیستم جدید CubeControl همچنین به فعال کردن نوآوری هایی مانند فاصله ترمز مکرر (RBD) کمک می کند. سیستم RBD مسافت ترمز را قابل پیش بینی تر و قابل اطمینان تر می کند و به کاهش خروج قطار از ریل کمک می کند تا قطارهای بیشتری در مسیرهای موجود قرار گیرند.

CubeControl در حال حاضر محبوب ترین سیستم کنترل ترمز در جهان است. این سیستم ها از زمان راه اندازی نسل اول به ایمنی، پایداری و قابلیت اطمینان عملیات راه آهن کمک کرده اند. Knorr-Bremse مفهوم جدید CubeControl را برای اولین بار در InnoTrans 2018، بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان برای صنعت راه آهن، ارائه کرد.

در سال 2022، یک محصول آزمایشی به عنوان بخشی از مجموعه نوآوری این شرکت برای سیستم های ترمز قطار به نمایش گذاشته شد. Knorr-Bremse در حال حاضر روی افزایش تولید سری جدید CubeControl سرمایه گذاری می کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245966/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-CubeControl-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری