چگونه روغن خودرو سوخته را تشخیص می دهید؟

چگونه روغن خودرو سوخته را تشخیص می دهید؟

برای دارندگان خودرو به خصوص دارندگان خودروهای قدیمی، سوختن روغن موتور خودرو اتفاق ناخوشایندی است و در صورت عدم تعویض به موقع روغن موتور، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. زیرا سوختن روغن خودرو تنها بر عملکرد، شتاب و قدرت موتور خودرو تأثیر نمی گذارد. آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.

به همین دلیل صاحبان خودروهای قدیمی و جدید نشانه هایی از سوختن روغن موتور را مشاهده می کنند خرید انواع روغن موتور آنها طبق ماشین خود عمل می کنند. اما چگونه بفهمیم زمان تعویض موتور فرا رسیده است و نشانه های این پدیده چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از اولین نشانه های فرارسیدن زمان تعویض روغن موتور، خروج دود غلیظ آبی از اگزوز خودرو است. کاهش قدرت و شتاب خودرو نیز از دیگر نشانه های به صدا درآمدن زنگ تعویض روغن موتور خودرو است. گاهی بوی روغن سوخته یا بوی بد در خودرو می تواند نشانه ای از وقوع این اتفاق در موتور خودرو باشد. اما توصیه ما به شما این است که منتظر بروز علائم نباشید و با بررسی دوره ای روغن موتور، مشکل را قبل از بروز آن درمان کنید.

به عنوان مثال، اندازه گیری سطح روغن موتور خودرو. زیرا افت مداوم سطح روغن می تواند نشانه فرا رسیدن زمان تعویض روغن موتور باشد. بررسی شمع ها نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. زیرا شمع روغن نشانه مساعد نبودن وضعیت روغن موتور خودروی شماست. به خاطر داشته باشید که خرید روغن موتور یا روغن موتور بی کیفیت از برندهای ناشناس می تواند سلامت خودرو شما را به خطر بیندازد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245905/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری