چالش اصلی در بازار جهانی “گریس”.

در ژاپن شاهد کاهش 11 درصدی نسبت به سال 2022 هستیم. در ژاپن نیز کاهش 6.5 درصدی نسبت به سال 2021 به ثبت رسیده است. در همین شرایط سایر کشورهای جنوب شرق آسیا رشد 7.2 درصدی داشته اند و چین در جدول تولید پیشتاز است. تولید 100 درصد روانکار بیشتر در مقایسه با سال گذشته 13.2 درصد.

در سطح جهانی شاهد افزایش 20 درصدی تولید گریس معادل 10 هزار و 360 هزار کیلوگرم بودیم که نسبت به کل تولید گریس در سال گذشته که بالغ بر 5 هزار و 730 میلیارد کیلوگرم بوده است.

جالب اینجاست که در مقایسه با سال 2021 تعداد شرکت های معتبر تولید گریس در چین از 72 شرکت به 81 شرکت افزایش یافت و توانستند در سال 2022 حجم تولید 433 هزار تن را به ثبت برسانند در حالی که در سال 2021 این تعداد معادل 382 هزار تن بود.

بنابراین، چینی ها 36 درصد از کل تولید روان کننده جهان را تشکیل می دهند. گریس صابون لیتیوم با سهم 68 درصدی همچنان بیشترین حجم محصولات چینی را به خود اختصاص داده است. طبیعتاً این سهم در سال 2021 معادل 74 درصد بوده که نشان از افزایش تنوع در محصولات چینی نیز دارد (در سال 2016 سهم لیتیوم معادل 80 درصد بوده است).

در رتبه دوم، گریس صابون کلسیم قرار گرفت که سهم بازار آن در سال 2022 به 20 درصد رسید. در مورد اسانس های مورد استفاده، چینی ها از 86 درصد اسانس های گروه اول و دوم، 7 درصد از مواد مصنوعی و 7 درصد از اسانس های خود استفاده کردند. محصولات نیمه مصنوعی هستند نکته جالب اینکه سهم روغن های مصنوعی گیاهی به بیش از یک درصد رسید. طبیعتاً حجم استفاده از روغن های پایه مصنوعی برای تولید گریس در چین 43 درصد افزایش یافته است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246072/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری