پنج بهترین و محبوب ترین موتورهای دیزل کلاس 8

موتورهای دیزلی همیشه پایه اصلی تولید خودروهای تجاری سنگین بوده اند. تراکتورهایی که مدت هاست در مسیرهای ترانزیتی و بین شهری بوده اند، بیشترین موفقیت خود را مدیون همین موتورهای دیزلی هستند. اگرچه در سال های اخیر و با رونق استفاده از موتورهای برقی و هیبریدی، نقاط ضعف موتورهای دیزلی به ویژه در زمینه آلایندگی ظاهر شده است، اما مالکان خودروهای سنگین هنوز تمایلی به جایگزینی خودروهای دیزلی خود با مدل های پاک و برقی ندارند. . .

کشش بالا، مصرف سوخت کم، عمر طولانی قطعات و سوخت ارزان مورد نیاز این موتورها از جمله دلایل افزایش محبوبیت این موتورها است. در این میان برخی از این موتورها طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده اند و در ادامه نگاهی به پنج موتور دیزلی برتر خواهیم داشت.

“بین المللی DT-466″؛ محبوب ترین موتور سیکلت در آمریکا

یکی از محبوب ترین موتورهای آمریکا، بین المللی DT466 است که روزانه در ناوگان حمل و نقل این کشور وسیع استفاده می شود و به عنوان ستون فقرات ناوگان های متوسط ​​در سراسر کشور شناخته می شود.

خودروهای مجهز به این موتور به دلیل اینکه عمر مفید بالایی دارند و نسبت گشتاور به قدرت بالایی دارند معمولا مورد استقبال مدیران ناوگان قرار می گیرند. این موتور شش سیلندر چهار زمانه 647 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر قدرت آن 350 اسب بخار و گشتاور 860 پوند فوت است. بدترین موتورهای جهانی سری VT-265 و VT-335 بودند که در سال 2003 عرضه شدند.

درایوهای مک؛ عملی و خوش ساخت

موتورهای دیزلی ماک از سال 1893 طراحی و تولید شدند که برادران مک شرکت فاهلسن و بری واگن را در بروکلین نیویورک خریداری کردند. مک همیشه به عنوان یک اسب کار آرام و ثابت شناخته می شد. این سازنده اولین موتور آتش نشانی خود را در سال 1909 تولید کرد، در طول جنگ جهانی اول بیش از 6000 کامیون برای ارتش های آمریکا و بریتانیا تولید کرد و در سال 1933 به ساخت سد هوور کمک کرد.

موتورهای آنها به دلیل نسبت گشتاور بین میل لنگ و چرخ مشهور هستند. در واقع موتورهای مک را باید یکی از مدل های برتر در بازسازی آمریکا دانست. Mack E-7 اولین بار در سال 1988 تولید شد و تا اوایل دهه 2000 دوام آورد. تعمیرات اساسی و بازسازی آن بسیار ساده است و این یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است.

درایوهای مک بسیار قابل اعتماد هستند. درایو مک E7؛ این یک موتور چهار زمانه شش سیلندر توربوشارژ با حداکثر قدرت 454 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1660 پوند فوت است.

طبق آمار، محصولات ماک بر خلاف برخی برندها همگی کاربردی و خوش ساخت هستند و تمامی سری های آن از جمله E6، E7، E Tech و MP در هر دو سری 8 و 11 از موتورهای دیزلی قدرتمند هستند.

“کاترپیلار E3406″؛ پادشاه موتورهای دیزلی

اگرچه مشکلاتی در تولید موتورهای کاترپیلار وجود داشت، اما این مشکلات شامل E3406 محبوب نمی شد. این موتور در مدل های A، B، C و E عرضه شد و بعدها به CAT C15 و سپس CAT C15 Acert تبدیل شد. این موتور موفقیت بزرگی برای کاترپیلار بود، زیرا در واقع اولین موتور کاملا الکترونیکی بود که توسعه یافت.

این موتور به قدری عالی بود که اکثریت قریب به اتفاق کامیون های Peterbuilt در اواسط دهه 1990 و 2000 را تامین می کرد. تا سال 2016، این موتور توسط میلیون ها کاربر در جاده و خارج از جاده در سراسر جهان استفاده شد.

به طور کلی، کاترپیلار پادشاه غیر رسمی موتورهای دیزلی است. موتور محبوب این برند یک مدل شش سیلندر چهار زمانه با حداکثر قدرت 465 اسب بخار و گشتاور 1850 پوند فوت است. اما بدترین موتور کاترپیلار مدل 3116 است.این موتور به دلیل زمان بندی سخت سیستم سوخت رسانی و هزینه تعمیر بسیار بالا شهرت دارد و بسیاری بر این باورند که این محصول کاترپیلار برای یک بار مصرف طراحی شده است.

بهترین و بدترین موتورهای دیزل کامینز

Big Cam 855 اولین موتور کامینز بود که با قانون هوای پاک و مقررات نویز آن زمان مطابقت داشت. چهار نسل از موتور Cummins Big Cam 855 وجود داشته است که آخرین آن در سال 1985 تولید شد و موتور N14 جایگزین آن شد. این موتور همچنین اولین موتور کامینز بود که از خنک کننده جریان هوا استفاده کرد و بسیاری آن را پادشاه جاده می دانند.

موتور چهار زمانه شش زمانه کامینز 605 اسب بخار قدرت و 1118 پوند فوت گشتاور تولید می کند. کامینز ISX که در سال 2001 جایگزین N14 شد، به عنوان بدترین مدل کامینز شناخته می شود. این موتور قرار بود بهترین موتور دیزلی باشد که تا به حال در کامینز طراحی شده است. با این حال، کامینز دقیقاً به این نتیجه نرسید.

“Detroit Series 60”; بهترین موتور دیزل کلاس 8.

دیترویت دیزل سری 60 بهترین موتور دیزل کلاس 8 است که تا کنون در جهان تولید شده است. در اوایل دهه 1970، دیترویت دیزل جنرال موتورز تقریباً 41 درصد از سهم بازار تمام موتورهای دیزلی فروخته شده در ایالات متحده را در اختیار داشت.

در اوایل دهه 1980، این تعداد به تقریباً 4 درصد از سهم بازار کاهش یافت. نکته برجسته سری 60 معرفی اولین موتور کنترل شده الکترونیکی با استفاده از فناوری اختصاصی DDEC بود. عملکردهای سیستم DDEC شامل عیب یابی موتور، تایمر استاپ-استارت، عملکرد تعویض گام، ثبت خطا و ثبت رکورد، محدود کننده سرعت، کروز کنترل و جلوگیری از توقف خودکار است.

فن آوری کروز کنترل به دلیل عملکردهای صرفه جویی در مصرف سوخت، به ویژه در بین مدیران ناوگان محبوب بود، اما مهمتر از آن، سیستم DDEC به اپراتور اجازه می داد تا گزارش های مدیریت موتور در مورد استفاده از موتور را دانلود کند.

سری 60 به محبوب ترین و پرفروش ترین موتور دیزل دیترویت تبدیل شد. محبوب ترین موتور شش سیلندر چهار زمانه 515 اسب بخار قدرت و 1650 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246309/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DB%B8

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری