آن چه برای همه مهم است، تمرکز است. یک فروشنده موفق به دنبال پیام و ایمیلهای منحرف کننده نیست، از شایعات اداری دوری میکنند. او درک میکند که برای موفقیت باید چه کاری انجام دهد و به تعیین اهداف میپردازد تا به موفقیت برسد. از طرفی در کارهای روزمره خود با هدف عمل میکند و تمرکز عمیقی روی تمام جنبههای کاری خود دارند.
متوجه باشید که فرد احتمالا تحقیقات مقدماتی را از قبل انجام داده استدادهها و اعداد دقیق را به جای ادعاهای بزرگ و غیرقابل اثبات ارائه دهیدباید به حقایق توجه کنید و صبور باشید.۱۴ ویژگی مهم فروشندگان موفق
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ پیگیری میکنند
زمان بندی، معیارهای تصمیم گیری، توجیههای مالی، رسمیبودن و حتی انتظارات برای پشتیبانی در حین و پس از معامله ممکن است در سایر بازارها کاملا متفاوت باشد، بنابراین موفقیت در فروش بینالمللی نیاز به همدلی و همچنین صبر دارد. علاوه بر این، در بسیاری از بازارهای سراسر جهان، تجارت مبتنی بر روابط است که در توسعه آن هنگام کار با مشتریان بین المللی به زمان بیشتری نیاز دارد.
اظهار نظر کنید، حرفه ای باشید و پذیرای مشتری. باید پاسخهای کاملا دقیق و واضح بدهید. اگر قادر به این طور پاسخ دادن نیستید، به آن شخص بگویید که در مورد آن تحقیق خواهید کرد و نتیجه را به او خواهید گفت. جملات را کوتاه بیان کنید و روی موضوع اصلی تمرکز کنید. نمونههایی از مزایای محصول خود را ارائه دهید. نشان دهید که محصول شما چگونه فرد را از رقبایش متمایز میکند. از معیارهای تجاری به جای توصیفات ذهنی استفاده کنید.
۴ تیپ شخصیتی فروشنده
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ انعطاف پذیر هستند
فروشندگان موفق جهان بینی و درک فرهنگی گسترده ای دارند
در بازار امروزی، بیشتر مشتریان قبل از تماس با فروشنده، اطلاعات کاهی در مورد محصولات دارند. بنابراین فقط ارائه مشخصات و دادههای محصول کافی نیست. یک متخصص فروش با ذهنیت مشاوره ای نیازهای مشتری را شناسایی میکند و به دنبال راه حلهای سفارشی متناسب با آن نیازها قدم بر میدارد.
مشتریان شما میخواهند شما را بشناسند…! پس چالشها، رویاها و اهداف آنها را درک کنید. زیرا آنها شما را به دقت در نظر گرفته اند تا بدانند چرا راه حل شما برای آنها مناسب و منطقی است. مشتریان شما میخواهند مطمئن باشند که شما منافع آنها را نیز در نظر دارید یا خیر.
افرادی که موفق به فروش میشوند، توانایی منحصر به فردی برای کنار آمدن با مشکلات، مقابله با موانع، بهینه سازی عملکرد در مواجهه با ناملایمات دارند. آنها رد شدن از سوی یک مشتری را به عنوان یک چالش برای موفقیت با مشتری بعدی میدانند.
فروشندگان موفق آگاهی کامل دارند
فروشندگان حرفه ای دائما شاد هستند و حس شوخ طبعی، سرگرمی و مثبت اندیشی را در خود ایجاد میکنند. بر آنچه میتوانند انجام دهند، کنترل دارند و تمرکز میکنند، با خوش بینی در مورد محصولات خود صحبت میکنند، دل سرد نمیشوند و به حرفهای که میگویند ایمان دارند.
یک فروشنده موفق نمیخواهد از معامله کردن فرار کند، زیرا او میداند نباید پلهای ارتباطی بین فروشنده و مشتری را ازبین برد.
اگر از کیفیت محصول خود آگاه نباشید، مشتری نیز به محصول شما باور نمیکند. اگر بتوانید با اطمینان توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکل مشتری را حل میکند، پس مشتری برای شما و در کف دست شما است.
با این ۱۴ ویژگی میتوانید فروشنده موفق را شناسایی کنید یا جز فروشندگان موفق باشید! کافی است همه این موارد را دوباره مرور کنید، آنها را تمرین کنید و در مسیر کاری خود پیاده کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65659438/%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%21
یک چشم انداز مطرح کنید، نه یک محصولقبل از شروع فروش خود، ارتباط برقرار کنیددرباره سایر مشتریان و تجربه آنها از استفاده محصول خود بگویید، این که چرا آنها به دنبال محصول شما بودند و چگونه مشکلات آنها را حل کرده است.بهجای بمباران اطلاعات، فرد را به آرامیدر فرآیند فروش راهنمایی کنید.ضمانتهای شخصی مانند سیاستهای بازپرداخت را ارائه دهید.تیپ شخصیتی اطمینان دهنده:مطالعات موردی و سایر اطلاعات مبتنی بر واقعیت و داده را نشان دهیددر مسیر یک رابطه قوی و حرفه ای کار کنید و رابطه خوبی ایجاد کنیدبه جای توصیف کمی، بر توصیفهای کیفی تمرکز کنیداغلب با آن شخص تماس بگیرید تا همیشه در ارتباط باشیدتیپ شخصیتی وادار کننده:مطالعات موردی و سایر اطلاعات مبتنی بر واقعیت و داده را نشان دهید.به سمت یک رابطه قوی و حرفهای حرکت کنید و رابطه خوبی ایجاد کنید.به جای توصیف کمی، بر توصیفهای کیفی تمرکز کنید.
چند وظیفه ای عمل کردن یک اتفاق طبیعی در محیط فروش است. فروشندگانی که میخواهند تعطیل کنند، باز هم به دنبال سرنخهایی پرورش کسب و کار و پیگیری از مشتریانش است. او با تماس یا ارسال ایمیل از تجربه استفاده محصول خود از مشتریان میپرسد. سپس با نتیجه نظر آنها برای بهینه سازی کار تلاش میکند. یک فروشنده چند وظیفه ای میتواند همه چیز را مرتب نگه دارد.
ارتباطی: صبور، رفتاری دوستانه، پذیرای چالشها، آرام، غیر رسمی. این فروشندگان اغلب شنوندگان خوبی هستند که سوالات زیادی میپرسند و سعی میکند با مشتری رفتاری خودمانی و صمیمیداشته باشد.اطمینان دهنده: مردم پسند، متقاعد کننده، برون گرا، خلاق، شهودی، وفادار، مشتاق. همچنین این فروشندگان همه جزئیات عملکردی و ارزشهای پیشنهادی محصولات را میشناسند، و میتوانند ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنند.وادار کننده: جدی، بی صبر و رقابت جو است. چنین فروشندههایی مذاکره فروش را به انجام میرساند و برای شرکت پول میآورد. این افراد با بیان قوی و اعتماد به نفس با مشتری برخورد میکند و او را متقاعد به خرید میکند.تحلیلی: غیرشخصی، واقعیت محور، رسمی، جدی، روراست، صبور، آماده. احتمالاً سؤالات زیادی را مطرح میکند اما به دنبال روابط فروش شخصی نیست.
آنها چند کار را هم زمان انجام میدهند
ویژگیهای فروشندگان موفق: چه در حال معرفی یک استارت آپ به سرمایه گذاران باشید و چه در یک نمایندگی فروش خودرو، مهارتهای فروش برای همه سرمایه گذاریهای تجاری حیاتی است. شناسایی ویژگیهای اصلی مورد نیاز برای موفقیت در فروش میتواند به شما کمک کند تا بدانید که آیا برای فروشندگی مناسب هستید یا خیر. همچنین میتواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا نماینده فروش یا فروشنده خود را شناسایی و استخدام کنند تا برای کسب درآمدشان بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر میخواهید در فروش موفق شوید، مهم است که از ویژگیهای کسانی که قبل از شما آمده اند الگوبرداری کنید. در این مطلب به برخی از مهم ترین ویژگیهای فروشنده موفق پرداخته ایم که میتوانند شما را در دنیای کسب و کار کمک کنند.
یک فروشنده موفق شنونده خوبی است
فروشندگان موفق به منافع مشتری اهمیت میدهند
طبق گفته رهبران کسب و کار، فروشندگان خوب اغلب دارای ترکیبی از هر سه تیپ شخصیتی فروشندهها هستند.
آنها خوش بین هستند
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ آنها اعتماد به نفس دارند
فروشنده موفق بینش خوبی در مشتری ایجاد میکند
شما باید قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود به درد مشتری گوش دهید. فروشندگان بزرگ راه حل برای مشکلات میسنجد و این کار را با درک و گوش دادن به مشتری انجام میدهند.
برونگرا هستند
آنها صادق هستند
یک فروشنده خوب همیشه از شرایط و محیط اطراف خود آگاه است، میتواند ببیند که چگونه محصول یا خدمات او ممکن است تاثیر مثبتی بر محیط خود داشته باشد و هر لحظه آماده ارائه جدیدترین و بروز ترین محصولات است.
تحلیلی:
مهم نیست که به کدام تیپ شخصیتی میفروشید یا از کدام تیپ شخصیتی برخوردار هستید، بهترین روشها و ویژگیهای برای برخورد با مشتری وجود دارد که میتوانید از آن بهره ببرید. بیایید در مورد ویژگیهای یک فروشنده موفق بیشتر بدانیم!
یک فرد برون گرا عموما اجتماعی است، با گذراندن وقت با افراد دیگر انرژی میگیرد، دوست دارد صحبت کند و آغازگر یک مکالمه باشد و به راحتی دوست پیدا میکند. او همچنین تمایل به انجام کارهای مورد علاقه شان دارد. این ویژگی به فروشنده امکان این را میدهد که مایل به ملاقات با مردم، لذت بردن از تعامل و صحبت در مورد بسیاری از چیزها باشد. هرچه در مورد موضوعات بیشتری صحبت کنند، بهتر میتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند.
با تیپ شخصیتی ارتباطی یا دوست داشتنی:
تیپهای شخصیتی فروش یا فروشنده فقط برای دانستن این که آیا میتوانید یک فروشنده خوب شوید مهم نیستند – شما همچنین باید روشهای فروش خود را بر اساس تیپ شخصیتی شخصی که به او میفروشید تغییر دهید. هر یک از سه تیپ شخصیتی به روش مجزای خود به سبکهای مختلف فروش واکنش نشان میدهند. کارشناسان پیشنهاد میکنند هنگام فروش به تیپهای شخصیتی مختلف، رویکردهای زیر را در نظر بگیرید:
اصرار، وقتی با احترام و پیگیری انجام شود، هیچ وقت بی تاثیر نمیماند. این نکته به مشتریان یادآوری میکند که شما با راه حلی برای مشکلات آنها به سراغشان رفته اید. این شرایط به آنها فرصتهای متعددی برای اتصال و مراجعه به شما میدهد. و اگرچه ممکن است کمیطول بکشد اما در نهایت نتیجه قانع کننده ای خواهد داشت.
فروشندگان بزرگ و ماهر هرگز به نظر نمیرسند که چیزی میفروشند. آنها آموزش میدهند، ایمان و اعتماد به نفس را القا میکنند. و بی سر و صدا و نامرئی نشان میدهند که چرا مشتریان باید به آنها اعتقاد داشته باشند و به نوبه خود از آنها خرید کنند.
آنها زیرک هستند
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ متمرکز عمل میکند
چگونه به هر یک از تیپهای شخصیتی بفروشیم؟
کلام پایانی
وقتی صحبت از فروشنده میشود، چهار تیپ شخصیتی ارتباطی، وادار کننده، اطمینان دهنده و تحلیلی مطرح میشوند: