مونتاژ 7273 پیکاپ در 9 مدل

پیکاپ ها در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین خودروهای بازار داخلی تبدیل شده اند. این خودروها سهم بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند و با توسعه فناوری های آفرود توانستند سهم بزرگی از تولید خودروسازان جهانی را به خود اختصاص دهند. در ایران در سال های اخیر با کاهش تقاضا و تولید بارهای سنگین و نیمه سنگین به دلیل کاهش حجم بار، کامیون های کوچک به خودروهای جایگزین تبدیل شده اند که با هزینه کمتری نسبت به بارهای سنگین قابل خریداری هستند. از این رو خودروسازان داخلی برای به دست آوردن سهم خوبی از این بازار، هر ساله مدل هایی را وارد خطوط تولید خود کرده و با دیگر خودروسازان داخلی به رقابت می پردازند.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت امنیت حاکی از آن است که طی 5 ماه سال جاری 6 شرکت خودروسازی داخلی 9 مدل از این خودروها را تولید و مونتاژ کرده و 7273 دستگاه از این خودرو را تولید کرده اند.

بیشترین تولید پیکاپ. در اختیار “T8” از شرکت کرمان موتور

در بین تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان کامیون های کوچک در کشور، تولیدکننده T8 بیشترین سهم را از تولید این خودروها دارد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت حراست، شرکت کرمان موتور طی 5 ماهه امسال 4 هزار و 557 دستگاه وانت T8 تولید و عرضه کرده است.

پیکاپ دو چرخ متحرک کرمان موتور T8 مجهز به موتور 4 سیلندر توربوشارژ 174 اسب بخاری است که هماهنگ با گیربکس شش سرعته دستی کار می کند. از جمله مزایای این خودروها می توان به گشتاور مناسب، فضای جادار کابین، امکان انتخاب حالت های مختلف انتقال نیرو، قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و قابلیت های آفرود سطح متوسط ​​اشاره کرد.

تولید 1578 دستگاه در دو نسخه اتوماتیک و دستی

مکشتموتور نیز با دو مدل دنده ای و وانت اتوماتیک در لیست تولیدکنندگان وانت در کشور حضور دارد. این سازنده در 5 ماه سال جاری توانسته 1526 دستگاه نسخه اتوماتیک و 52 دستگاه نسخه دنده ای تولید کند.

این دو پیکاپ از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند با این تفاوت که مدل اتوماتیک آن به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است و موتور آن قدرتی معادل 215 اسب بخار و گشتاوری در حدود 320 تولید می کند. نیوتن متر موتور چهار سیلندر توربوشارژ در نسخه دستی به گیربکس 6 سرعته متصل است و قدرتی برابر با نسخه اتوماتیک تولید می کند.

رقابت بین “فوتن دیزل” و “کاپرا” در تجارت تولید

ایران خودرو دیزل با محصول فوتون دیزل خود با اختلاف قابل توجهی نسبت به رتبه دوم این فهرست در رتبه سوم این فهرست قرار گرفت. شرکت دولتی خودروسازی در 5 ماه امسال توانست 516 دستگاه از این خودرو را تولید کند.

این خودرو از جعبه دنده 6 سرعته دستی بهره می برد و مجهز به موتور 4 سیلندر توربو دیزل با ظرفیت 2.8 لیتر است که قدرتی معادل 174 اسب بخار و گشتاوری معادل 365 نیوتون متر تولید می کند. بهمن دیزل نیز در رقابت با فوتون دیزل ایران خودرو 417 دستگاه از وانت کاپرا تولید کرد و در رتبه پنجم این جدول قرار گرفت.

این خودروی کوچک از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که قادر به تولید 125 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و 200 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو در حالت عادی به چرخ های عقب و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ این پیکاپ منتقل می شود.

کدام وانت بار کمترین تولید را داشت؟

خودروی پیکاپ اتوماتیک آسنا تولیدی آرس خودرودیزل (آمیکو) نیز از دیگر خودروهایی است که در اولین ماه های سال 1402 رتبه پنجم تولید این خودروها را به خود اختصاص داده است.

آمیکو طی 5 ماه امسال 162 دستگاه از این خودرو را تولید و روانه بازار کرد. وانتی که از موتور 4 سیلندر با حجم 2378 سی سی بهره می برد و 218 اسب بخار قدرت تولید می کند.

در چیدمان نهایی این جدول نام سه محصول تیفان، صحرا (نسخه فول امکانات و نسخه دو چرخ متحرک کارون با موتور جدید و گیربکس جدید) و زاگرس زامیاد را می بینیم. که پیک آپی را تولید می کند که به بازار عرضه می شود. نیمه دوم سال.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245962/%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%98-%DB%B7%DB%B2%DB%B7%DB%B3-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%DB%B9-%D9%85%D8%AF%D9%84

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری