معرفی سیستم پیش بینی عمر لاستیک تویو

نظارت بر وضعیت فیزیکی لاستیک به ویژه برای تولیدکنندگان تایر TBR که برخی از آنها مشتریان تجاری هستند، مهم است. برخی از مشتریان این لاستیک ها از کامیون های خود برای حمل و نقل تجاری استفاده می کنند که باعث شده است وضعیت فیزیکی و پیش بینی عمر لاستیک ها هر روز اهمیت بیشتری پیدا کند. در حال حاضر، این فقط در مورد فشار و دمای لاستیک نیست. در این زمینه، تویو با طراحی یک سیستم هوش مصنوعی به این نیاز پاسخ می دهد.

برای اینکه این سیستم به درستی کار کند، لازم است از سنسورهای مختلفی که آب و هوا، شرایط کارکرد، زمان استفاده از تایر را دریافت می‌کنند و مدلی زنده از شرایط احتمالی آینده هر تایر را در نظر می‌گیرند، اطلاعاتی به دست آورد.

تویو اعلام کرد که این سیستم جدید نیاز به بررسی های فیزیکی وقت گیر را کاهش می دهد و در نتیجه می توان از زمان صرفه جویی شده برای مدیریت بهتر ناوگان و افزایش بهره وری آن استفاده کرد.

اگرچه سیستم‌های کامپیوتری می‌توانند با استفاده از دوربین‌های حرارتی وضعیت خارجی تایر را با دقت بیشتری نسبت به انسان کنترل کنند، اما این دستگاه‌ها گران هستند و باید از قدرت پردازش قدرتمندی برای پردازش آنها استفاده کنند که در حال حاضر توسط واحد پردازش مرکزی خودرو (ECU) ارائه می‌شود. نه

در واقع، سیستم تایر تویوتا در درجه اول به اطلاعات سیستم TPMS متکی است که در بسیاری از خودروها استاندارد است.

این سیستم داده ها را با سیستم های GPS، اطلاعات ابعاد تایر و همچنین سرعت، شتاب و مسافت لحظه ای را برای هر سفر محاسبه می کند. این شرکت گفت که میزان فرسودگی و الگوی کاهش عمر لاستیک نیز به جزئیات خدمات ارائه شده توسط وسیله نقلیه تجاری نیاز دارد، بنابراین اطلاعات GPS جزء حیاتی سیستم های پیش بینی است.

این مدل‌های پیش‌بینی‌کننده تمام اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل به هوش مصنوعی می‌دهند و وضعیت احتمالی تایر و احتمال فرسودگی لاستیک بین رفت و برگشت را مدل‌سازی می‌کنند.

تویو اعلام کرد که با بسیاری از همکاران خود برای توسعه این سیستم تعامل داشته است. از جمله این گروه ها می توان به شرکت مشاوره مهندسی ژاپنی Nihon Tata اشاره کرد که در تامین دستگاه ها به آنها کمک کرده است.

شرکت ژاپنی Insisto SAS نیز به آنها در طراحی الگوریتم های سیستم پیش بینی کمک کرد. طراحی این سیستم هنوز در مرحله توسعه است، اما تویو تایر امیدوار است در آینده نزدیک این سیستم را به عنوان خدماتی به مشتریان اصلی خود ارائه دهد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246341/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری