خلخالی با تأکید بر اینکه در موضوع مهم آلایندگی باید به سمت کاهش حرکت کنیم، اظهار کرد: در کاهش مصرف سوخت باید فکر جدی کنیم و سالانه 5 درصد باید کاهش داشته باشیم تا میزان تولید CO کاهش یابد.
معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت به آمار وضعیت کیفیت خودروها اشاره کرد و گفت: امروز پدیده گرم شدن زمین چالش جدی بوده که تولید CO در آن اثرگذار است و صنعت خودرو و حمل ونقل به طور قابل توجه در این موضوع اثر دارد و باید توجه داشت در اروپا تولید CO در حدود 95 گرم بر کیلومتر بوده و به سمت 50 گرم کاهش حرکت میکند در حالی که در کشور ما این عدد متوسط 185 گرم است که فاصله قابل توجهی داریم.
به گزارش گروه اقتصادی یکتا ، ابوالفضل خلخالی معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در نشست تبیین فرصتهای اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو با اشاره به اهمیت صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو میتواند نقش بسزایی پایههای اقتصاد نوین داشته باشد و باید توجه داشت همیشه پیشرفت زمانی حاصل میشود که به نقطه موجود راضی نباشیم و به مراتب بالاتر بیندیشیم.
وی با بیان اینکه در این صنعت پلتفرمها قدیمی هستند، گفت: در دو خودروساز بزرگ کشور تعدد پلتفرم و محصول داریم و باید یک پلتفرم با محصولات متنوع داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اطلس ظرفیتهای تولیدی استخراج شده و اطلاعات خوبی داریم، ابراز کرد: با ظرفیتهای موجود امکان تولید 2 و نیم میلیون دستگاه خودرو را داریم و به 3 میلیون دستگاه نیز میتوانیم دست یابیم.
معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت وجود تامین کنندگان متعدد برای یک قطعه و عدم وجود کیفیت یکسان را چالش جدی دانست و عنوان کرد: داخلی سازی قطعات خودرویی با مشکلی اساسی روبهرو هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم.
خلخالی به سرانه تولید خودرو به ازای نیروی انسانی در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: این جایگاه در کشور بهبود یافته ولی از نظر بهرهبری نیازمند اصلاح و بهبود نسبت سرانه تولید سالانه به نیروی کار هستیم.
وی یادآور شد: باید یک نهضت و حرکت جدید به سمت توسعه محصولات جدید باشد تا سلایق بازار داخلی را پوشش و بازار منطقهای را به خودش اختصاص بدهد.
پایان پیام/