مشکلات و شکایات فراوان. نتیجه عملکرد ماشین آلات هموارسازی در حاشیه بزرگراه ها

در زیر به این موضوع می پردازیم که طبیعتا مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

عدم برخورد با خودرو به دلیل گرانی

بیشتر این نظافتچی ها و تعمیرکاران در زیر سایه پل ها یا درختان کنار بزرگراه ها پناه می گیرند و منتظر می مانند تا فرورفتگی ها را از روی ماشین بردارند یا ماشین را تعمیر کنند و پول جیبی جمع کنند. اما کیست که نداند این شغل هم برای کارگران بزرگراه و هم برای وسایل نقلیه عبوری چقدر خطرناک است. کافی است یک راننده بی احتیاط ماشین خود را متوقف کند تا در کنار جاده مذاکره کند تا تصادفی مانند تصادف زنجیره ای خودرو ایجاد شود.

همچنین ممکن است جان افرادی که در کنار بزرگراه ها منتظر مشتریان نشسته اند، با انحراف خودروهای عبوری یا هر حادثه احتمالی به خطر بیفتد. یکی از دلایل استقبال مردم از خدمات این افراد قیمت مناسب آنهاست. اگرچه ممکن است نتیجه کار این کارگران صاف و نقاش و تعمیرکاران بزرگراه چندان خوب نباشد، اما بالاخره یک کار مبتدی است.

چندی پیش رئیس انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان سپر و رادیاتور در این باره گفت: با افزایش قیمت خودرو، قیمت قطعات و لوازم آن نیز افزایش می یابد. در حال حاضر به دلیل گرانی خودروها، مردم توانایی تعمیر خودروهای خود را ندارند. وقتی خودروی 100 میلیونی با افزایش قیمت خود مواجه می شود و به 300 میلیون می رسد، قیمت لوازم یدکی و خدمات مربوطه نیز افزایش می یابد و در اینجا افراد توانایی تعمیر و نگهداری خودرو را از دست می دهند و مجبور می شوند مبلغ زیادی را هزینه کنند. بخشی از درآمد و حقوق آنها پول ماهانه خود را خرج آن کنید. این به یک مشکل برای اتحادیه های ما تبدیل شده است.»

فرهاد کیشانی ادامه داد: اما مشکل دیگری داریم. افرادی که مجوز کار معتبر از اتحادیه ندارند، در اداره اصلاحات، ضربه بزرگی به اتحادیه ما وارد می کنند. این روزها مردمی را می بینید که در کنار برخی خیابان ها ایستاده اند و بنر صفکاری را در دست دارند. چندین بار در خصوص این موضوع با شهردار نامه نگاری کرده ایم اما متاسفانه این ارگان به درخواست ما بی توجهی کرده است. اتاق بازرگانی ابلاغیه های ما را به شهرداری ارسال کرد اما معاونت برنامه ریزی شهرداری در این زمینه اقدام موثری انجام نداد. این افراد فاقد مهارت و تایید اتحادیه هستند، بنابراین عملکرد آنها مشکلات و گلایه های زیادی را به همراه دارد که می طلبد با کمک اتاق اصناف و شهرداری این افراد را ساماندهی کنیم، یعنی افرادی که دارای شرایط لازم هستند. توانایی و امکان اخذ جواز کسب، اخذ جواز کسب و بقیه جهت دریافت آموزش و راهنمایی لازم.

قیمت های جذاب!

اگرچه قیمت پایین و عدم مراجعه به تعمیرگاه ها برای برخی از شهروندان وسوسه انگیز است و به همین دلیل برای تعمیر خودرو خود به افرادی در حاشیه بزرگراه ها مراجعه می کنند، اما باید توجه داشت که برخی از این تعمیرگاه های موبایل فاقد این امکانات هستند. تجربه لازم در واقع، بسیاری از آنها فقط چند روز تجربه کار به عنوان صاف کننده را دارند یا این حرفه را از دوستان خود آموخته اند و به جای کار در مغازه برای کسب درآمد بیشتر به خیابان آمده اند.

از طرفی یافتن محل مناسب برای پولیش خودرو نیز دردسرساز است. یکی از نظافتچیانی که در کنار اتوبان کار می کند تایید می کند افرادی که اکنون در حاشیه اتوبان های پایتخت مشغول نظافت و رنگ آمیزی هستند از مردم شریف ملت هستند و در صورت حمایت دولت و سازمان های ذیربط و اخذ وام های کم هزینه آنها می توانند به شهر و کشور خود بازگردند و کار خود را از سر بگیرند. جالب اینجاست که هر نقطه از جاده های پرتردد پایتخت شهرت خوبی دارد و هیچکس نمی تواند به حریم خصوصی کارگران صاف کار که در آنها کار می کنند تعرض کند!

برخی کارشناسان نیز بر این باورند که این شغل خاص باید هرچه سریعتر مورد توجه جدی متولیان امور کارگری و حتی نهادهای اجتماعی فعال در زمینه آسیب های این حوزه قرار گیرد و قبل از اینکه این موج به مشاغل دیگر مانند مکانیک سرایت کند. ، سازندگان نما و غیره. راه حل را باید برای نقاشان و کارگرانی که در شرایط بسیار خطرناک کار می کنند در نظر گرفت. وجود این مناظر علاوه بر اینکه نماد بیکاری مردم است، تصویری ناخوشایند ایجاد می کند و ممکن است آسیب های اجتماعی دیگری از جمله فروش مواد مخدر و … توسط افراد سودجو در پشت نقاب پولیش و رنگ آمیزی خودروها را به همراه داشته باشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245967/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B5%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری