مرسدس 3.8 میلیارد! – اخبار خودرو

کلاس E یکی از معروف ترین و پرفروش ترین خودروهای مرسدس بنز در جهان است. این کلاس پرطرفدار مرسدس تا سال 2018 در بازار خودرو کشورمان وجود داشت که واردات خودروهای خارجی در کشور ممنوع نبود و چند نسل اخیر در نسخه های مختلف وارد و حتی یک نسل از آن ها مونتاژ شد. بر همین اساس ایرانی ها با مرسدس E-class به خوبی آشنا هستند و حتی برخی از هموطنانشان که توانایی خرید آن را دارند، سواری استثنایی آن را تجربه کرده اند. این امر باعث شد تا شهروندی که در قبرس شمالی زندگی می کند تصمیم بگیرد کلاس E را نیز در آن کشور خریداری کند. البته نسخه قدیمی آن نیز در بازار ایران موجود نیست. بلکه آخرین نسخه موجود در بازار این کشور و حتی بازار جهانی است.

بر همین اساس، فرصتی دست داد تا به لطف یکی از هموطنان خود در قبرس شمالی، آخرین نسخه این سدان محبوب و پرفروش را که در بازار کشورمان موجود نیست، ملاقات و بررسی کنیم.

در زیر ضمن معرفی کامل سدان E کلاس به بررسی این E200 می پردازیم.

اجداد E

با مطالعه تاریخچه مرسدس E کلاس به سال 93 می رسیم اما سابقه تولید خودروهای سایز متوسط ​​که پیشینیان کلاس E فعلی به حساب می آیند به 40 سال قبل از آن برمی گردد، یعنی تا سال 1953. در آن سال، مرسدس خودروی جدیدی به نام W120 تولید کرد که بعداً به عنوان نسخه W121 عرضه شد، که پیشین کلاس E امروزی در نظر گرفته می شود. W110 در اوایل دهه 1960 دنبال شد و در اواخر آن دهه با W114 (برخی از نسخه‌های آن با نام W115 شناخته می‌شدند) جایگزین شد. این مرسدس بنز در ایران به عنوان اتاق معماری شناخته می شد و هنوز هم به عنوان یکی از کلاسیک های اصیل آلمانی طرفداران زیادی دارد. بعد نوبت به W123 رسید. خودرویی که در اواسط دهه هفتاد به بازار آمد و در کشورمان به عنوان اتاق دانشجویی به شهرت رسید. در سال 1984 مرسدس W124 را روانه بازار کرد که جایگزینی برای اتاق دانشجویی در نظر گرفته می شد. این خودروی جدید مانند پدر و پدربزرگش در بازار ایران با نام مستعار شناخته می شد و آن نام اتاق کپل بود!

مرسدس 3.8 میلیارد!

حداقل توان مورد نیاز

کلاس E یکی از پرکاربردترین خودروهای موجود در بازار است، نه تنها از نظر رده بندی، بلکه از نظر فناوری و موتور. این خودرو علاوه بر امکان سفارش دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک، با دو نوع گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و در موارد محدود با گیربکس 6 سرعته دستی نیز به فروش می رسد. کلاس E با فهرست بلندبالایی از موتورهای بنزینی، هیبریدی و دیزلی با تنوع حدود 15 موتور عرضه می شود. کلاس E که در این مقاله به آن می پردازیم E200 است که نسخه پایه پنجم بهبود یافته در نظر گرفته می شود. مدل های بنزینی نسل E200 یک خودروی دیفرانسیل عقب است و توان خروجی موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با فناوری نیمه هیبریدی به کمک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که این روزها که بحث واردات خودروهای فرسوده به کشور داغ شده است، می توان گفت E200 مورد بحث با بودجه ای بالغ بر 3 میلیارد و 730 میلیون تومان به عنوان خودروی کارکرده خریداری شده است.

و اکنون کلاس E

W124 در سال 1993 تحت فیس لیفت قرار گرفت، تغییرات ظاهری ایجاد شده در این خودرو با چشم غیرمسلح قابل تشخیص است، اما به لطف تغییر در سیاست های نامگذاری مرسدس، نام این خودرو پس از به روز رسانی های آن به طور کامل تغییر کرد و به آن معروف شد. E-Class از آن زمان تاکنون نسل های مختلف کلاس E را به بازار عرضه کرده است، هر نسل مانند نسل های قبلی کلاس E دارای یک کد 4 رقمی ویژه شامل حرف W در ابتدا و 3 عدد بعد از آن برای دقت بیشتر است. شناسایی. نسل دوم و سوم کلاس E به ترتیب در سال‌های 1995 و 2002 معرفی و کد W210 و W211 را دریافت کردند. مرسدس در سال 2009 نیز از نسل چهارم این خودروی سایز متوسط ​​با کد ویژه W212 رونمایی کرد. همانطور که اشاره کردیم کلاس E یک خودروی مرسدس سایز متوسط ​​است و محبوب ترین آن در رده سدان ها تولید می شود. البته استیشن واگن نیز نسخه جدانشدنی کلاس E است و در تمامی نسل های این خودرو عرضه شده است; اما نسل اول علاوه بر این دو، در نسخه های کوپه، کانورتیبل و لیموزین به فروش می رسید.

مرسدس 3.8 میلیارد!

نسل موفق W213

مرسدس در سال 2016 پنجمین نسل از کلاس E را با نماد W213 معرفی کرد. گاهاً نسخه‌های مختلف کلاس E از همان نسل با کدهای خاص متفاوت عرضه می‌شد، اما برای جلوگیری از پیچیدگی بیشتر، تنها کد نسل اصلی را اعلام می‌کنیم. علاوه بر خودروهای سدان و استیشن، نسل پنجم کلاس E در رده های کوپه و کانورتیبل نیز به یاد نسل اول روانه بازار شد تا یکی از متنوع ترین نسل ها در این رده از مرسدس بنز محسوب شود. تنها نسخه سدان قبل از فیس لیفت این نسل توانست در بازار ایران ظاهر شود و پس از بسته شدن واردات خودروهای خارجی به کشور، دیگر فرصتی برای دیدار با نسخه جدیدتر و بهبود یافته آن در بازار ایران نداریم. بازار ایران. امسال نسل ششم مانند اکثر نسل های کلاس E در نسخه های سدان و استیشن با کد W214 عرضه شد. کلاس E مورد نظر ما یک E200 2011 است که با حدود 10000 کیلومتر طی دو سال گذشته به قیمت 60000 پوند به صاحب جدید ایرانی فروخته شد.

مرسدس 3.8 میلیارد!

به اندازه مرسدس سخاوتمند

اگرچه نسخه فیس لیفت شده مرسدس بنز E200 سدان جدیدترین کلاس E است که در کشور عرضه شده است، اما تغییرات عمده ای نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت داشته است. با توجه به تغییر کامل در طراحی چراغ های جلو و عقب، جلو و عقب این خودرو در نسخه فیس لیفت شده کاملا دگرگون شده است و بیشتر شبیه یک نسل کاملا جدید است تا یک فیس لیفت. با این حال همچنان می توان وقار و شخصیت مرسدس را در مواجهه با این سدان یافت. مدل E200 مورد نظر ما AMG Line Premium و رینگ های زیبای 5 پره 19 اینچی دو پره آن است. رنگ نقره ای پاشیده شده بر روی این سدان زیبای آلمانی، نقره ای معمولی نیست و جلوه خاصی به خودرو بخشیده است. می توان گفت تمام این تغییرات اساسی که در زیباسازی این خودرو اعمال شده است، کلاس E را به یک خودروی اسپورت تبدیل کرده و از اعتبار و عظمت چهره اصلی W213 کاسته است، اما به هر حال کلاس E مورد بحث است. زیباست و نمی توان ایراد گرفت

مرسدس 3.8 میلیارد!

حس کابین S کلاس

وقتی وارد کابین می شوید احساس می کنید که در حال رانندگی با یک خودروی کلاس S هستید.طراحی کابین این خودرو شباهت زیادی به کابین نسل قبلی کلاس S دارد که معاصر یا پرچمدار آن محسوب می شود. این سری از نسل مرسدس. در کابین این خودرو دو صفحه نمایش متصل به یکدیگر روی داشبورد تعبیه شده بود که جلوی راننده و مرکز داشبورد را می پوشاند. خط منحنی بالای داشبورد و چهار ورودی هوا در مرکز داشبورد یادآور کابین S کلاس است. البته با این تفاوت که در مرکز داشبورد E کلاس ساعت آنالوگ وجود ندارد، تریم داخلی کابین مطلوب E200 مشکی است و در طرح چرم و چوب طراحی شده است. فرمان ظاهری نسبتاً اسپرت دارد و هر سه شاخه به صورت دوتایی طراحی شده و جلوه ای متمایز می دهد. تغییرات داخل کابین بسیار کمتر از نمای بیرونی خودرو بوده و می توان گفت که با وجود به روز رسانی ها، ماهیت طراحی اولیه آن حفظ شده است.

نام و مدل مرسدس بنز E200 سدان 2021
کشور سازنده آلمان
طبقه بندی یک سدان لوکس سایز متوسط
نوع موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو نیمه هیبریدی
حداکثر قدرت 197 اسب بخار
حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر
نوع گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور متحرک دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 7.5 ثانیه
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت 240 کیلومتر در ساعت
نوع سوخت بنزین
حجم مخزن سوخت 50 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.6 تا 6.9 لیتر در صد کیلومتر
میزان تولید دی اکسید کربن 151 تا 158 گرم در هر کیلومتر
وزن خالص 1625 کیلوگرم
قیمت 60000 پوند (حدود 3730000000 تومان)

در پایان از همکاری ابوالفضل آمنه مالک مرسدس بنز E200 سدان در بررسی این خودرو تشکر می کنیم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246078/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%DB%B3-%DB%B8-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری