ماموریت وسایل نقلیه نجات تونل این است که ماشین ها را به بیرون منتقل کنند!

برای درخواست اعزام خودروهای اضطراری با شماره 87500 تماس بگیرید

حمید برادران در مراسم رونمایی از ناوگان امداد تونلی این شهر، خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت شهری مقرر شد با رویکرد جدید که تونل است خدمات بهتری به شهروندان تهرانی در سطح جاده ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه تونل های النیش، التوحید، غزه الشهدا، الامیر کبیر و الرسالة الخمسه مجهز به تجهیزات امداد و نجات هستند، اظهار داشت: خودروهای امدادی به صورت 24 ساعته در دو جهت تونل مستقر هستند. یک روز، هفت روز هفته، به طوری که در صورت توقف وسایل نقلیه در داخل تونل، خودروهای پارک شده در داخل تونل به صورت رایگان جابجا شوند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تایید رایگان بودن این سرویس و خروج امداد و نجات خودرو از تونل گفت: هدف ما تسهیل تردد در داخل تونل ها و زمانی که خودرو به هر دلیلی داخل تونل توقف می کند، است. دلیل آن این است که امدادگران به سرعت این خودروها را از تونل به مکان امنی خارج می کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای اورژانس تونل های شهر به صورت 24 ساعته رصد می شوند، گفت: شهروندان با علم به اینکه تونل ها توسط دوربین رصد می شوند و به محض وقوع حادثه و یا وقوع حادثه می توانند برای درخواست اعزام خودروهای اورژانس با شماره تلفن 87500 شهرداری تماس بگیرند. یک ماشین متوقف می شود، وسایل نقلیه اضطراری به محل اعزام می شوند.

برادران با بیان اینکه روی هر خودرو یک عدد ثبت شده است و در صورت تخلف پیمانکار، شهروندان می توانند با ذکر کد خودرو موضوع را با ما در میان بگذارند، گفت: در این طرح شهروندان باید همکاری خوبی داشته باشند مردان نجات از آنجایی که هدف امدادگران ایجاد مسیر ایمن برای شهروندان و ایجاد ترافیک روان در داخل تونل است، شهروندان نمی توانند اصرار کنند که خودروهایشان در همان تونل توقف کنند تا بتوانند خودرو را خودشان بررسی کنند یا از امدادگران ما درخواست سوخت کنند و خودروها را نجات دهند. در تونل های شهری فقط وظیفه حمل خودرو به خارج از تونل را بر عهده دارند.

روزانه بین 50 تا 55 ایستگاه در تونل ها ثبت می شود

مدیرکل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تایید اینکه به شهروندان توصیه می کنم هنگام توقف در داخل تونل ها نکات ایمنی را رعایت کنند، تصریح کرد: در صورت توقف خودروی شهروندان در داخل تونل، در صورت امکان جابجایی خودرو. به خط اضطراری، باید ماشین خود را به خط اورژانس منتقل کرده باشند. در صورت عدم امکان انتقال خودروی پارک شده به خط اضطراری، فلاشرها و چراغ های چشمک زن باید روشن باشند تا بقیه شهروندان متوجه خرابی خودرو شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصادفات یا توقف در داخل تونل ها افزایش یافته است یا خیر، گفت: روند حوادث و حوادث در تونل ها نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است اما توقف خودروها در تونل ممکن است منفی باشد. اثراتی بر شبکه جاده ای و راهروهای تونل، ایجاد تاخیر در ترافیک و افزایش تعداد خودروهای پارک شده و گاهی اوقات تصادفات ثانویه ممکن است به دلیل کشف پارکینگ در تونل رخ دهد. در ایجاد امداد برای تونل های شهری کاهش این اختلالات است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده، امدادگران تونل شهری در مدت پنج دقیقه در محل حاضر شدند و در کمتر از 15 دقیقه خودروی پارک شده را از تونل خارج کردند، گفت: در حادثه، مدیریت صحنه تصادف با پلیس این عزیزان بهتر از مدیریت هستند و در محل حادثه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

برادران در خصوص تعداد تصادفات در تونل ها با بیان اینکه تعداد تصادفات به حجم ترافیک بستگی دارد، گفت: با توجه به حجم تردد بیشتر در تونل های نیایش و التوحید، تعداد توقف ها نیز در این تونل ها بیشتر است. دو تونل تونل ها، اما به طور متوسط ​​50 توقف در روز تا 55 توقف در تونل ها ثبت می شود.

وی در خصوص ظرفیت هر تونل گفت: حداکثر ظرفیت هر خط تونل 1400 است یعنی به طور میانگین روزانه حدود 180 تا 200 هزار جابجایی تردد در هر خط.

بردران در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین تردد خودروها از خط اورژانس ممنوع است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از شهروندان از خط اورژانس برای عبور از ترافیک استفاده می کنند و البته در حال رایزنی با پلیس هستیم که 100 نفر هستند. ٪ تحت پوشش دوربین های مداربسته، بنابراین اجازه دهید ما نظارت بر این تونل ها و این ماشین ها البته باید مراقب باشید که به طور هوشمندانه پلاک خودرو در خط اضطراری نظارت شود.

وی در خصوص پیشنهاد شناورسازی سرعت در تونل های شهری با تاکید بر اینکه سقف سرعت مورد مطالعه باید مطابق با استانداردهای ثبت شده باشد، گفت: سرعت حرکت در تونل های بدون شیب حداکثر 80 و در تونل های دارای شیب حداکثر 80 است. شیب 10 درصد و درصد شیب 10 درصد. طول کیلومتر سرعت است، 70 درصد در نظر گرفته شده است و شدت تصادف به افزایش سرعت مربوط می شود و به دلیل بسته بودن تونل و نبود زمین ایده آل در تونل نسبت به خیابان، همه در شناورسازی باید جنبه های سرعت در نظر گرفته شود و زیرساخت های لازم ایجاد شود

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249855/%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری