لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

بر همین اساس لکسوس IS بیش از یک دهه است که در بازار ایران حضور دارد و در بین علاقه مندان به ورزش بسیار محبوب است. آخرین نسخه از این سدان لوکس 2016 ژاپنی D-Class IS250 F Sport است که طبیعتاً تعداد محدودی از مدل های 2018 در بازار وجود دارد. با ما همراه باشید تا با بهترین سدان اسپرت ۵ میلیارد تومانی بازار ایران آشنا شوید.

طراحی اسپرت و سکسی (امتیاز 95 از 100)

در سال 1998، لکسوس، برند لوکس تویوتا، سدان کامپکت ممتاز سری D را برای اولین بار با نام IS به دنیا معرفی کرد. از آن زمان تا کنون سه نسل از این سدان اسپرت خانوادگی وارد خط تولید لکسوس شده و آخرین به روز رسانی ها در اواخر سال 2020 در طراحی بیرونی این خودرو انجام شده است.

با توجه به ممنوعیت چند ساله واردات خودرو به کشور، آخرین مدل های IS مربوط به سال های 2016 و 2018 هستند. بر این اساس نسل سوم سدان محبوب لکسوس (با نام XE30) در زمره محبوب ترین سدان های اسپرت بازار کشورمان به حساب می آید.

نسل سوم IS در واقع از کانسپت LF-CC (که اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس 2012 معرفی شد) الگوبرداری شده است. در واقع، نسخه تولیدی کانسپت LF-CC، نسل سوم لکسوس IS به نام XE30 است. نسل سوم لکسوس IS از سال 2013 روی خط تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد و سبک طراحی آن هیجان انگیز و اسپرت است. با نگاهی به نیمرخ این سدان اسپرت ژاپنی، بینی تا حدودی کشیده و پشتی کوتاه را می بینیم.

خطوط تیز نیز بدنه این خودرو را تشکیل می دهد. در این زمینه می توان گفت که طراحی نسل سوم IS با حرکات یک شمشیرزن سامورایی شکل گرفته است. خطوط تیز و تیز که حجم های اغراق آمیزی را در گلگیرهای جلو و عقب ایجاد می کند، استایلی پویا و اسپرت به این سدان بخشیده است.

لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

برآمدگی های نسبتاً کوتاه، تناسب بدنه همراه با اندازه لاستیک ها و رینگ ها و مهمتر از همه، زاویه بیشتر ستون C و شکل خمیده سقف (که شبیه یک فست بک است)، ظاهر بیرونی را هیجان زده می کند. از طراحی لکسوس IS.

در نمای جلو، جلوپنجره دوکی شکل (پنجره ذوزنقه ای به سبک لکسوس، بخشی از DNA طراحی این برند) با چراغ های دو تکه را می بینیم. طراحی خطوط تیز روی کاپوت و اندازه نسبی بالای کاپوت، چهره خشن و اسپرت این خودرو را نمایان می کند.

در نمای عقب برخلاف نمای جلو، چراغ های L شکل کشیده با حجم بسیار خاص بر روی درب عقب خودنمایی می کند و زیبایی چشم نوازی به این سدان بخشیده است. تمامی خودروهای لکسوس IS وارداتی به کشورمان در دو نسخه استاندارد و F-Sport و در نسخه F-Sport دارای قطعات اضافی (مانند لبه سپر جلو، اسپویلر در صندوق عقب و دو (کروی) می باشد. اگزوز در دو طرف سپر عقب و دیفیوزر میانی) که سیستم تعلیق لکسوس IS را دو برابر می کند.

لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

فضای داخلی لوکس، کلاسیک و اسپرت (امتیاز 95 از 100)

با قرار گرفتن در کابین لکسوس IS250 F-Sport، شاهد طراحی مدرن کلاسیک همراه با ویژگی های اسپرت هستیم. طراحی کلی داشبورد این خودرو مینیمال است. طراحی دریچه های مستطیلی برای سیستم تهویه مطبوع و قرار دادن دکمه های فیزیکی در قسمت میانی داشبورد برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع و کنترل سایر آپشن های این خودرو نیز جذاب است.

قرارگیری رجیستر با دکمه های چرخشی، وجود ماوس مرکزی در کنار دسته دنده و طراحی صفحه نمایش مرکزی 7 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی فضای جذابی را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

طراحی فرمان اسپرت F-Sport، پدال‌های تعویض دنده‌های بزرگ آلومینیومی پشت فرمان، طراحی دکمه استارت در بالای داشبورد (کنار ابزارها)، دستگیره تعویض دنده اسپرت به سبک لکسوس و طراحی بخش جلو صندلی‌های اسپرت رانندگی اسپرتی را ارائه می‌دهند. تجربه برای سرنشینان این خودرو

از طرفی پارامترهایی مانند طراحی دریچه های مستطیلی سیستم تهویه مطبوع، طراحی ساعت آنالوگ بین دو شیار میانی سیستم تهویه مطبوع و طراحی تزئینی کروم، فیبر کربن و چوب طراحی شده است. طراحی داخلی بسیار جذاب و کلاسیک به نظر می رسد. طراحی سانروف نیز به روشن شدن بهتر فضای داخلی کمک می کند و کابین سدان اسپرت ژاپنی را بسیار دلپذیر می کند.

مهمترین بخش طراحی داخلی لکسوس IS250 F-Sport کیفیت بالای قطعات آن است.
این نشان دهنده فلسفه کیفیت بالایی است که تویوتا در تمام محصولات خود اتخاذ می کند. عایق بندی عالی، مواد با کیفیت بالا، مونتاژ قطعات با کیفیت و توجه به جزئیات، کابین IS250 F-Sport را به یکی از با کیفیت ترین کابین های موجود در بازار خودرو کشور تبدیل کرده است.

زیر کاپوت IS250 چه خبر است؟
(امتیاز موتور 80 از 100 و گیربکس 90 از 100)

کافی است فقط یک بار دکمه استارت لکسوس IS250 F-Sport را فشار دهید تا صدای غرش موتور قدرتمند آن را احساس کنید. آنچه قلب تپنده این سدان اسپرت ژاپنی را تشکیل می دهد، موتور 2.5 لیتری V6 است. این موتور 6 سیلندر که زیر کاپوت این سدان قرار می گیرد با نام 4GR-FSE شناخته می شود و فاقد سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر است.

این موتور اتمسفر 2.5 لیتری V شکل، به لطف استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هوشمند، کاهش سطح محفظه احتراق و نسبت تراکم از 12 به یک، قطر پیستون 83 میلی متر و کورس پیستون 77 میلی متر، فوق العاده هوشمند است. سیستم جرقه زنی مستقیم شمع قدرت و گشتاور خوبی تولید می کند

بر این اساس، حداکثر قدرت لکسوس IS250 به 208 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه (rpm) می رسد و حداکثر گشتاور در دور 3800 به 260 نیوتن متر می رسد. نکته بسیار مهم موتور 4GR-FSE گشتاور نسبتا بالا در دورهای پایین است.

بر اساس نمودار گشتاور از نظر دور موتور قدرت، در 4500 دور در دقیقه، گشتاور 177 نیوتن متر به دست می آید که برای این اندازه موتور، گشتاور بسیار خوبی است. اگرچه قدرت و گشتاور تولیدی نسبت به حجم موتور نسبتا کم است، اما نباید فراموش کرد که قدرت و گشتاور کمتر باعث افزایش دوام قطعات موتور و کاهش مصرف آنها می شود.

اگر می خواهید موتور را ارتقا دهید، این موتور برای تیونینگ آماده است. البته لازم است عملیات رمپ ECM بر اساس شرایط آب و هوایی و سوخت ایران باشد. طبیعتا این موتور نسبت به موتور هیوندای کیا برتری دارد و در کشور ما به شرایط سوخت حساس نیست و حساسیت آن به روغن موتور بسیار کم است.

در صورتی که برای این خودرو از روغن موتور وارداتی مرغوب استفاده شود و به موتور آن استرس وارد نشود، موتور آن برای حداکثر مسافت بیش از 300 هزار کیلومتر بدون مشکل و با کیفیت خواهد بود.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک نیز قدرت و گشتاور تولید شده را به چرخ های عقب می رساند. این ویژگی ها لکسوس IS250 F-Sport را به یکی از بهترین سدان های اسپرت بازار ایران برای علاقه مندان به ورزش تبدیل کرده است.

این خودرو به لطف دیفرانسیل عقب عملکرد بسیار خوبی دارد. تعویض به موقع دنده، عدم تکان خوردن و ضربه زدن، گوش دادن به فرمان و پاسخ به موقع، گیربکس IS250 F-Sport را به یکی از بهترین گیربکس های اتوماتیک ایران تبدیل کرد.

اگر به تعویض روغن گیربکس در هر 100000 کیلومتر اهمیت می دهید، این گیربکس می تواند مانند موتور بیش از 300000 کیلومتر باکیفیت و بادوام باشد. این گیربکس همچنین دارای برخی ایرادات فنی مانند دمای بالای مبدل حرارتی برای خودروهای فرانسوی یا کره ای نیست.

ناگفته نماند که چهار حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است: Eco، Normal، Sport و Sport S Plus با فعال شدن حالت Sport S Plus، صدای موتور افزایش می یابد و شتاب خودرو افزایش می یابد.

بر این اساس، این سدان اسپرت ژاپنی برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 6.7 ثانیه زمان نیاز دارد. این شتاب عالی به لطف نسبت قدرت به وزن 0.13 اسب بخار بر کیلوگرم به دست می آید. در نظر داشته باشید که قطعات یدکی موتور و گیربکس این سدان در بازار کشورمان موجود است. اما قیمت بالای این قطعات باعث افزایش هزینه های نگهداری این سدان می شود.

لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

امکانات رفاهی و ایمنی (امتیاز 80 از 100)

Lexus IS250 F-Sport از سطح راحتی و ایمنی بالاتری نسبت به نسخه استاندارد برخوردار است. اما در مقایسه با سال ساخت آن نباید انتظار سطح بالایی از امکانات مدرن را داشت.

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به 10 ایربگ (ایربگ زانو برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، فرمان برقی، 7 اشاره کرد. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی – اینچی، سیستم صوتی 8 بلندگو، سیستم فراگیر ممتاز با ورودی USB و iPod، ماوس مرکزی، روکش چرمی فرمان، پدال دنده پشت فرمان، آینه با قابلیت تنظیم الکترونیکی و تاشو برقی. پرده برقی شیشه عقب، سنسور باران، چراغ های زنون، سیستم شستشوی چراغ های جلو، سانروف بزرگ، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با کانال های مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید (KEYS)، استارت فشاری دکمه، سنسور پارک، آینه وسط الکترومکانیکی، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت، سیستم تهویه مطبوع صندلی راننده و غیره.

لکسوس 5 میلیارد تومان بخریم؟

کیفیت سواری بالا، هندلینگ عالی (امتیاز 90 از 100)

با توجه به سیستم تعلیق دوبل جناغی و دمپر قابل تنظیم (کمک فنری) در جلو و ساختار پنج پیوندی در محور عقب، این خودرو سواری نرم و باکیفیتی را برای شما به ارمغان می آورد.

اگرچه سایز رینگ ها در نسخه F-Sport 18 اینچی آلومینیومی است، اما به دلیل ساختار سیستم تعلیق، لکسوس IS250 F-Sport سواری نرم و باکیفیتی را در مقایسه با تمامی کره ای ها و چینی ها برای شما فراهم می کند. محصولات

با توجه به تعادل وزن 47-53 و مرکز ثقل نسبتاً بالای این خودرو، لکسوس IS250 F-Sport هندلینگ بسیار خوبی در مقایسه با تمامی محصولات هیوندای و کیا دارد. طبیعتا این خودرو در مقایسه با دو سدان اسپرت آلمانی بی ام و 328i و مرسدس بنز C200 عملکرد ضعیف تری دارد.

اندازه نابرابر لاستیک های جلو و عقب (225/40 جلو و 255/35 عقب) همچنین باعث کیفیت سواری بالاتر و هندلینگ بهتر برای IS250 F-Sport می شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250114/%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%87-%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری