لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

در این گروه لکسوس انتخاب را برای شما آسان کرده است; LC500 یک کانورتیبل لوکس و اسپرت ژاپنی است که تجربه داشتن یک خودروی دو در متمایز را به شما می دهد. این خودروی لوکس و مجلل در چهار سال گذشته جزو 10 خودروی کانورتیبل برتر بوده است و ما به بررسی این مدل ژاپنی ادامه خواهیم داد.

هیجان به سبک لکسوس

لکسوس در سال 2012 از خودروی مفهومی جذاب و بسیار اسپرت خود به نام LF-LC برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو دیترویت در آمریکا رونمایی کرد. طراحی مدل این کوپه کانورتیبل به قدری جذاب و مبتکرانه بود که توجه بسیاری از علاقه مندان به خودرو را به خود جلب کرد.

سرانجام در مارس 2017 این خودرو بر اساس طراحی مفهومی خود تولید شد و مدل تولیدی آن در سال 2017 توسط لکسوس به صورت رسمی معرفی شد.

نکته بسیار مهم در طراحی و تولید لکسوس LC500 این است که این شرکت سبک ژاپنی به دنبال گزینه ای لوکس تر و نسبتا ارزان تر از ابرخودروی افسانه ای LFA خود بود. بر این اساس، LC500 در محل کارخانه موتوماچی تویوتا، یعنی در سایت تولید LFA تولید شد.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

این خودرو از نظر طراحی با فاصله بین دو محور 2870 میلی متر، طول 4770 میلی متر، عرض 1920 میلی متر و ارتفاع 1350 میلی متر شبیه یک کوپه کانورتیبل عریض و بلند به نظر می رسد.

این مشکل باعث شد لکسوس LC500 شبیه یک کوپه بزرگ با فضای کافی به نظر برسد. با نگاهی به مشخصات این خودرو می توان به وضوح طراحی زیبا و جذاب کانسپت LF-LC را مشاهده کرد.

اندازه رینگ و فریم بزرگ، برآمدگی های نسبتاً بلند، خطوط تیز، پوزه بلند و پشت کوتاه، سبک اسپرت نافذ LC500 را نشان می دهد. چهره این کوپه کانورتیبل بسیار جسور و تهاجمی است.

خطوط تیز با حجم‌های برجسته و چراغ‌های مثلثی فشرده (با یک LED باریک L شکل که در کناره‌های زیرین قرار گرفته و به چراغ‌ها شکل ذوزنقه‌ای می‌دهد) امضای آشنای لکسوس است.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

جلوپنجره دوکی شکل این خودرو کمی به سمت جلو کج می شود تا هیجان بیشتری به این خودرو بیافزاید. در نمای عقب نیز شاهد طراحی زیبا هستیم. چراغ های بلند قرار گرفته در قاب کرومی L شکل با برخورد بسیار ویژه ای از حجم در نمای عقب نمایی زیبا و چشم نواز از این خودروی دو در ایجاد می کند.

ناگفته نماند که پکیج کرومی متناسب با بدنه (شامل نوار جلوپنجره، خطوط عمودی زیر چراغ‌ها، اطراف چراغ‌های عقب، سپر عقب و دو خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای بزرگ) فضای لوکس‌تری به این سوپراسپرت بخشیده است. لکسوس LC500 در دو نسخه فست بک کوپه و کانورتیبل عرضه شد. لازم به ذکر است که بزرگترین سایز رینگ (20 و 21 اینچ) برای این کوپه کانورتیبل گرفته شده است که اعتبار خاصی به این خودرو بخشیده است.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

کابین لوکس با هیجان

پس از باز شدن درهای این کوپه کانورتیبل، با فضای داخلی بسیار زیبا و جذاب مواجه می شویم. فضای داخلی لکسوس LC500 در بین زیباترین فضاهای داخلی جهان برای سال های 2018، 2019 و 2020 انتخاب شد.

طراحی داخلی این کوپه کانورتیبل با تمام خودروهای اسپورت متفاوت است و البته بسیار هوشمندانه و مبتکرانه است. طراحی داشبورد LC500 یادآور ابرخودروی افسانه ای لکسوس LFA است.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

اندازه برجسته داشبورد در کنار دستگیره ای که یک کنسول شناور را تشکیل می دهد، نمای داخلی این خودرو را جذاب کرده است. بسیاری از علاقه مندان به ورزش، فضای داخلی لکسوس LC500 را منحصر به فرد و شبیه فضای داخلی جنگنده ها می دانند. هر آنچه از یک ابرخودرو انتظار دارید در کابین لکسوس LC500 گنجانده شده است. یک نمایشگر دیجیتال پشت گروه نصب شده است که حالت درام کلاسیک دارد و در زمان شروع یک حالت پویا ایجاد می کند. این طراحی لکسوس LC500 را برای رانندگی و نشستن پشت فرمان هیجان انگیز می کند.

یک صفحه نمایش افقی 10.25 اینچی نیز در قسمت مرکزی داشبورد تعبیه شده بود تا علاوه بر خوشه دیجیتال، فضای داخلی این خودرو هوشمند به نظر برسد. طراحی دکمه های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع در وسط داشبورد و زیر صفحه نمایش مرکزی نیز جذاب است.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

یک دریچه افقی بزرگ در قسمت میانی داشبورد برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است. همچنین دو دریچه بزرگ تهویه مطبوع به شکل ذوزنقه در دو طرف داشبورد تعبیه شده است که نمای داخلی این خودرو را بسیار زیبا و متفاوت کرده است.

طراحی منحصربفرد فرمان لکسوس F-Sport، دو پدل شیفتر آلومینیومی بزرگ پشت آن، طراحی تجهیزات ورزشی کوچک و زیبا و صندلی های اسپرت، رانندگی با لکسوس LC500 را به تجربه ای ناب و خاص تبدیل کرده است.

برای تشخیص فضای داخلی این خودرو، طراحان لکسوس دو دکمه چرخشی را در بالای داشبورد، مستقیماً در کنار محل پانل ابزار نصب کردند که برای تنظیمات رانندگی و کنترل حالت‌های دینامیکی خودرو هستند.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

در نسخه کوپه این خودرو، سقف شیشه ای طراحی شده بود تا به لطف نورپردازی داخلی کابین، فضای داخلی این ابرخودرو لذت بخش شود. استفاده از بهترین مواد (چرم ناپا، تریم چوب یا فیبر کربن، استفاده از پلاستیک نرم) و دقت در طراحی و مونتاژ باعث شده است که فضای داخلی این خودرو بسیار شیک و اشرافی به نظر برسد.

صدایی آشنا و قدرتمند

چیزی که زیر کاپوت لکسوس LC500 جای می گیرد یک موتور 5 لیتری V8 است. لکسوس LC در دو نسخه LC500 و LC500h عرضه می شود. اما قدرتمندترین نسخه این ابرخودرو LC500 است.

در واقع پلت فرم TNGA:GA-L به مهندسان لکسوس این فرصت را داد تا این خودرو را به صورت هیبریدی LC500h و به صورت موتور بنزینی با موتور قدرتمند V8 تولید کنند. LC500 کوپه (معروف به URZ100) از یک موتور 5 لیتری 2UR-GSE V8 استفاده می کند.

این موتور نسبت به RC F و GS F ارتقا یافته است و از سیستم تزریق مستقیم سوخت مستقیم D-4S تویوتا، چرخه کاری اتکینسون و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هوشمند استفاده می کند.

این موتور با توجه به نسبت تراکم 11.8 به یک و وجود سوپاپ های تیتانیومی می تواند 471 اسب بخار در دور 7100 و گشتاور 540 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه تولید کند.

همچنین بد نیست بدانید که این موتور حداکثر سرعت 7250 دور در دقیقه دارد و همین مشکل باعث شده تا این موتور قدرت و گشتاور بالایی تولید کند.

این ویژگی ها لکسوس LC500 را به یک ابرخودروی لوکس باکیفیت در مقایسه با اروپایی ها تبدیل می کند. از طرفی این موتور با حداقل اکتان 90 نیز 420 اسب بخار قدرت تولید می کند که در کلاس خود بی نظیر است. علاوه بر این، این موتور گشتاور 540 نیوتن متری را در 4800 دور در دقیقه در اختیار شما قرار می دهد که تحت آن می توانید شتاب فوق العاده ای را با این ابرخودرو تجربه کنید.

گیربکس 10 سرعته اتوماتیک لکسوس وظیفه انتقال نیرو به چرخ های عقب این کوپه کانورتیبل را بر عهده دارد. اگرچه گیربکس 10 سرعته برای این سوپراسپرت در نظر گرفته شده است، اما به لطف توزیع وزن عالی 53:47 و نسبت قدرت به وزن 0.43 اسب بخار بر کیلوگرم، این خودرو می تواند تنها در مدت زمان کوتاهی از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. 4.3. ثانیه ها

بر همین اساس، یک کیت اگزوز عالی برای این سوپراسپرت نیز در نظر گرفته می شود که صدایی هیجان انگیز و جذاب از لکسوس LC500 تولید می کند.

لکسوس دنیای خودروهای کانورتیبل را شگفت زده کرد

سواری با کیفیت بالا، عملکرد هندلینگ بالا

این خودرو به لطف استفاده از ساختار دوبل جناغی، دمپرهای هوا، سیستم تعلیق Violink و لاستیک های 275/35 با لاستیک های 21 اینچی در عقب، سواری بسیار باکیفیت و فوق العاده ای را به سرنشینان خود هدیه می دهد. لاستیک های 245/40 با رینگ های 21 اینچی نیز در جلوی این خودرو نصب شده است. از نظر هندلینگ، به لطف استفاده از سیستم الکتریکی در فرمان و مرکز ثقل پایین، این خودرو سر و گردن بالاتر از تمامی سوپراسپرت های آمریکایی در کلاس خود قرار دارد. اما هنوز جا برای رقابت با آلمانی ها وجود دارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249875/%D8%BA%D8%A7%D9%81%D9%84%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84-%D9%87%D8%A7

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری