لاستیک های پر سر و صدا برای اولین SUV جهان

با توجه به قابلیت های عالی تایرهای سری گودیر «رانگلر»، فورد تصمیم گرفت از همین لاستیک ها برای نسل دوم اولین SUV خود، فورد برانکو، استفاده کند. برانکو که با هدف تصاحب سهمی از بازار جیپ رانگلر عرضه خواهد شد، از یک سو به دنبال بهترین تایر آفرود است و از سوی دیگر گودیر بهترین محصولات خود را با نام رانگلر تولید می کند.
به همین دلیل قدیمی ترین خودروساز آمریکا با گودیر وارد تعامل شد تا کلمه و نام «رانگلر» را از محصولات خود حذف کند و همان لاستیک مورد استفاده در جیپ رانگلر را زیر چرخ های فورد برانکو قرار دهد.

فورد با ارائه استدلال های منطقی از جمله احیای برانکو پس از 24 سال غیبت و انتظارات زیاد از طرفداران هر بخش از این خودرو، گودیر را متقاعد کرد که کلمه سفید رنگلر را از روی آج لاستیک خود حذف کند. این سفارش فورد توسط Motor1.com هفته گذشته فاش شد.

سام شیمباری، سخنگوی فورد در مصاحبه با این سایت گفت: گودیر با حذف نام رانگلر از روی دیواره کناری (تایر تایر) موافقت کرده است، اما عبارت برند گودیر به همان سبک قبلی روی دیواره کناری باقی خواهد ماند. ”

اعلام شد که این تغییر تنها شامل محصولات تولید شده توسط گودیر برای تامین خط تولید برونکو می شود. فورد دو هفته پیش از برانکو جدید رونمایی کرده بود، اما تایید بازگشت رسمی این محصول پس از 30 سال در سال 2017 اتفاق افتاد.

بنابراین فورد 4 سال فرصت داشت تا برای این محصول با سازنده تایر تعامل داشته باشد یا حتی محصول دیگری را انتخاب کند، اما در نهایت باید به سراغ همان سری رانگلر می رفت که به عنوان استاندارد در رقیب اصلی این محصول استفاده می شود. به گفته تحلیلگران صنعت خودرو، با بازگشت Bronco، فورد تلاش جدی برای به چالش کشیدن جیپ رانگلر، محصولی که مدت هاست بخش قابل توجهی از بازار SUV در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، انجام داده است.

طبق گفته Kelley Blue Book، طی پنج سال گذشته جیپ رانگلر به طور متوسط ​​17000 دستگاه در ماه فروخته است. اما از سوی دیگر، فورد از نام محصولی استفاده کرد که اولین بار در سال 1966 برای تولید یک خودروی چهار چرخ و بسیار متحرک با ویژگی های خاص استفاده شد که در نهایت منجر به ایجاد سبک جدیدی به نام SUV شد.

این خودرو در سه نسخه اسپرت (چهار درب ثابت) که در مکزیک تولید می‌شود و مدل‌های دو در و چهار در که محل تولید آن در منطقه Wayne، میشیگان قرار دارد، عرضه می‌شود.

فورد اعلام کرده است که هنگام سفارش این محصول، امکان سفارش دو لاستیک اضافی (در مجموع شش لاستیک) برای مشتری وجود دارد، بنابراین تنها فرصت برای دریافت لاستیک های «سری گودیر رانگلر» برای برانکو، در زمان ثبت نام این خودرو است. این محصول در تاریخ 16 جولای عرضه می شود، اما اولین مشتریان این محصول خودروهای خود را در نسخه ویژه در بهار 2024 دریافت خواهند کرد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245903/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری