ظرف پنج سال باتری خودروهای برقی مشکل زیست محیطی ایجاد می کند!

به نظر شما بزرگترین مانع برای بومی سازی فناوری ساخت خودروهای الکتریکی چیست؟

زمانی که صحبت از تولید خودروی داخلی می شود که معمولا بین 2000 تا 2500 دلار قیمت دارد، منابع ارزی به دلیل عدم وجود زیرساخت های تامین برق برای این خودروها به درستی تامین نمی شود. ارسال این خودروها از کجا تامین می شود؟ آیا برق مصرفی خودروهای برقی از سوختن گازوئیل و سوخت های فسیلی تامین می شود؟ در این صورت، سوزاندن سوخت دیزل و صرفه جویی در مصرف برق چه تفاوتی دارد تا یک خودروی برقی بتواند از آن استفاده کند؟

آیا نوسازی نیروگاه ها می تواند کمبود انرژی مورد نیاز خودروهای برقی را جبران کند؟

وجود چنین فرآیندی در تامین انرژی خودروهای برقی توجیهی ندارد و البته علاوه بر این موضوع، الزامات ویژه دیگری نیز برای استفاده از خودروهای برقی وجود دارد، مانند اینکه پریز برقی که اتصال ماشین برقی باید به زمین وصل باشد و امکانات دیگری نیز وجود دارد که برق را از نوسانات خارج می کند و به همین دلیل این سوال پیش می آید که چند درصد از پارکینگ ها با این مشخصات و امکانات دارای برق هستند و مهمترین آنها سوال این است که چه کسی این برق در شبکه برق تامین خواهد شد.

آیا تولیدکنندگان داخلی فناوری ساخت باتری های مورد نیاز خودروهای الکتریکی را دارند؟

در خوشبینانه ترین حالت، باتری خودروی برقی باید بعد از 5 سال تعویض شود که به تنهایی باعث افزایش نرخ ارز و افزایش عدم اطمینان در مورد منبع این ارز می شود. علاوه بر این، باتری های ماشین های الکتریکی حاوی لیتیوم هستند و لیتیوم رادیواکتیو است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249774/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B6%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری