“سایبا”؛ خودروساز پیشرو در ارتباط با صنعت و دانشگاه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به همکاری این خودروساز بزرگ با دانشگاه های کشور گفت: سایپا همکاری های زیادی با دانشگاه های کشور دارد به عنوان مثال برای ارتقای کیفیت نوار بهداشتی قراردادی را با دانشگاه های کشور منعقد کرده ایم. دانشگاه علم و صنعت و همچنین با دانشگاه های خواجه ناصر، شهید بهشتی و شریف قرارداد داریم، بورسیه سایپا نیز با همکاری وزارت علوم در دفترچه کنکور گنجانده شده است، یعنی از شش دانشگاه فنی در در کشور کمتر از 3000 نفر در رشته های مورد نیاز این صنعت جذب می شوند. در حال حاضر با 1000 نفر در سایپا مصاحبه شده است. سایپا در تابستان تعهد دارند 8 سال در سایپا کار کنند.»

محمدعلی تیموری با بیان اینکه جلسات متعددی با روسای دانشگاه های کشور برگزار شد، افزود: به این ترتیب فصل جدیدی در تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفت و به کمک این ارتباط ضمن بهره گیری از ظرفیت ها با توانمندی های علمی دانشگاه ها و مراکز دانش، به منظور ارتقای کیفیت محصولات، امکان جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی فراهم شد.

برای توسعه صنعت خودرو باید از همه ابزارها استفاده کرد

تیموری با بیان اینکه در 21 ماه گذشته سعی در تولید خودروهای باکیفیت و مدرن داشته است، ادامه داد: اولین بخشی که در سال 1396 مورد تحریم شدید قرار گرفت، صنعت خودرو بود زیرا دشمنان جمهوری اسلامی ایران می خواستند. تا تولید خودرو به طور کامل متوقف شود.

وی گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در صنعت خودرو به دلیل حصر به وجود آمد، اکنون شاهد هستیم که تولید خودرو شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است. این بدان معناست که صنعت خودرو را می توان با اقدامات انقلابی در جهت رفع عیوب در مسیر درست هدایت کرد.

تیموری همچنین تصریح کرد: در 10 سال گذشته هیچ گونه فعالیتی در صنعت خودرو به ویژه در حوزه زیرساخت وجود نداشته است و بیش از 90 درصد زیرساخت های صنعت خودرو به دهه 70 و 80 برمی گردد. توسعه زیرساخت ها منجر به مصرف بالا شده است “انرژی ماشین آلات و تجهیزات فعلی به 10 برابر مصرف جهانی می رسد. بنابراین در طول برنامه ریزی قصد داریم ماشین آلات و تجهیزات را مدرن کنیم.”

کاهش هزینه تضمین محصولات سایپا به یک سوم قبلی

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه گروه سایپا در 21 ماه گذشته 240 پروژه باکیفیت را شناسایی کرده که منجر به کاهش مراجعه مردم به نمایندگی ها شده است، افزود: در سه ماهه اول سال 1400، 3 میلیون تومان بوده است. هزینه گارانتی پرداخت شده برای هر خودرو به این رقم در سال 1401 هجری شمسی در همین بازه زمانی به 2 میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده است در حالی که درصد دستمزد و قطعات یدکی افزایش یافته است.در واقع هزینه تمام شده تضمین محصولات سایپا به یک سوم هزینه قبلی کاهش یافت.

وی افزود: در سال 1400 معادل 80 میلیارد تومان در ماه متقاضیان از خرید محصولات سایپا خودداری کردند اما امسال این رقم به صفر رسید یعنی مردم متوجه افزایش کیفیت محصولات سایپا و ارتقای آن شده اند.

تیموری تصریح کرد: با سیاست‌های جدید و خردمندانه دولت سیزدهم، صنعت خودرو به مرحله‌ای رسیده است که گروه سایپا پس از گذشت 27 سال از تولید خودروی پراید، امسال 8 مدل جدید خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تلاش ما در ارتقای کیفیت و ارتقای محصولات تولیدی و صادرات به بازارهای جهانی ارز بسیار مناسبی را در دو سال آینده در اختیار ما قرار خواهد داد.

جذب استعدادهای برتر کشور و ارائه تخصص گروه سایپا

در همین حال معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به آغاز بورسیه دانشجویان نخبه کشور در گروه سایپا در سال جاری و اینکه این امر می تواند تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی کشور به همراه داشته باشد، گفت: امیدواریم سایرین صنایع از آن بهره مند خواهند شد.» طرح بورسیه برای دانشجویان. نخبگان کشور که به ابتکار گروه خودروسازی سایپا راه اندازی شده اند، باید این روند را دنبال کنند تا شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

وی در خصوص سیاست جدید گروه خودروسازی سایپا برای بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه کشور، تاکید کرد: یکی از چالش هایی که این گروه با آن مواجه بود، ضعف بدنه کارشناسان به دلیل اتخاذ سیاست عدم بکارگیری نیروی انسانی در گذشته بود. صدیق گفت و کرمی گفت: مهمترین هدفی که گروه خودروسازی سایپا در بورسیه نخبگان به دنبال دستیابی به آن است، جذب استعدادهای برتر کشور و تامین کادر تخصصی برای بخشهای مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه طی 20 ماه گذشته تعامل و ارتباط گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه ها و مراکز علمی و دانشی کشور تقویت شده است، افزود: همزمان با اجرای طرح یارانه صنعتی، دقیق و دقیق است. دقیق.» با برنامه ریزی و سازماندهی موثر در راستای حمایت از دانشجویان برگزیده، بورسیه تحصیلی آنان در دوران تحصیل و استخدام در شرکت های گروه پس از فارغ التحصیلی صورت گرفت.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شرایط بورسیه دانشجویان این گروه گفت: دانشجویان نخبه از روز اول ورود به دانشگاه مشمول شرایط بورس هستند و از آن برخوردار می شوند. حقوق اساسی مصوب وزارت تعاون، کار و مراقبت اجتماعی علاوه بر بیمه.

تعیین 40 واحد دانشگاهی برای دانشجویان بورسیه با هماهنگی سایپا

كرمي با بيان اينكه 40 واحد تحصيلي دانشجويان با هماهنگي گروه سايپا تعيين مي شود، ادامه داد: در طي دوره تحصيل دانشجويان نخبه، وضعيت تحصيلي و پويايي آنها توسط سايپا رصد و رصد مي شود و دانشجويان ارتباط تنگاتنگي با آنها دارند. رشته های کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود و در شرکت های گروه خواهند داشت.» کارآموزی و پروژه های تحقیقاتی آنها نیز با هماهنگی سایپا و دانشگاه انجام می شود و در این صورت دانشجویان تجربیات لازم برای ورود به این صنعت را در دانشگاه کسب می کنند. همزمان با تحصیل می توانند با مشکلات و چالش های مهم صنعت خودرو آشنا شوند و در فضای علمی دانشگاه برای رفع آنها تلاش کنند.

وی رشته های پذیرفته شده در سال جاری را مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، صنایع، شیمی و مواد (فلزات) دانست و گفت: دانشگاه های شرکت کننده در این طرح 14 دانشگاه برتر کشور از جمله صنعتی شریف هستند. امیرکبیر علم و صنعت شهید بهشتی.» خواجه نصیر و…

معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به انجام مصاحبه منظم با دانشجویان نخبه، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مصاحبه با داوطلبان در قالب 9 تیم مصاحبه با حضور کارشناسان صنعت و دانشگاه انجام می شود. و در نهایت نفرات برتر برای ورود به صنعت کشور انتخاب می شوند.همچنین برنامه ریزی برای توسعه این طرح تکمیل و تکمیل خواهد شد.در مراحل آتی دانشجویان نخبه سال های دوم، سوم و پایانی از بهترین دانشگاه های کشور به گروه خودروسازی سایپا بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد و جزئیات این موضوع را که متعاقبا اعلام خواهد شد به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246413/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری