“ریرا”؛ آماده ورود به بازار است

همانطور که در مطالب اخیر اشاره کردیم، کراس اوور ایرانی ریرا تولید ایران خودرو با دریافت تاییدیه نوع محصول از سازمان استاندارد، مجوز شماره گذاری را دریافت کرده و آماده ورود به بازار است.. بنابراین تصمیم گرفتیم تا ببینیم مشخصات نهایی این محصول به عنوان اولین SUV داخلی چیست؟ محصولی که با ظاهر به روز، امکانات رفاهی بسیار خوب در کابین، پیشرانه های قوی و پلت فرم جدیدش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

طراحی ظاهری ریرا

قسمت جلویی ‘ریرا’ طراحی خوبی دارد و به گونه ای طراحی شده است که قابلیت زیبایی چهره را دارد. چراغ های روشنایی روز این خودرو با طراحی زیبا و نورگیری مناسب در کناره های درب موتور (کاپوت) قرار گرفته اند و چراغ های اصلی این خودرو که مستطیل شکل هستند، در داخل سپر قرار گرفته اند. با جهت طراحی روز.

چراغ های اصلی نیز مجهز به قابلیت پیچیدن هستند که یک امتیاز مثبت است. از کناره ریرا شاهد لاستیک ها و رینگ های 18 اینچی با طراحی چند دنده هستیم که لوکس بودن این خودرو را افزایش می دهد. در نمای عقب نیز شاهد چراغ های باریک و کشیده هستیم.

داخل کابین رایرا

وقتی وارد کابین رایرا می‌شویم، طراحی داخلی زیبا و ارگونومی مناسب را می‌بینیم که کاملاً با سایر محصولات داخلی متفاوت است و جهشی بزرگ در بحث طراحی کابین برای صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. به خصوص در قسمت میانی کنسول مرکزی که دکمه های تنظیم صفحه نمایش قرار دارند.

این قطعه نسبت به برخی خودروهای چینی بهتر طراحی شده و دسترسی راننده به آن بسیار راحت است. در بالای داشبورد نسخه نهایی ررا، با وجود استفاده از مواد پلاستیکی، شاهد کیفیت خوب و برتر از پرچمداران قبلی ایران خودرو، تارا و دینابل هستیم. قسمت میانی داشبورد نیز با فوم خاکستری نرم با کیفیت و رنگ خوب پوشیده شده است.

امکانات رفاهی ررا

نسخه نهایی ریرا به امکاناتی مانند ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، کمک سربالایی و سربالایی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای دکمه SOS برای تماس فوری با اورژانس در صورت تصادف است. البته این امکان تا تکمیل زیرساخت های آن (تعریف شده در شبکه امداد و پلیس) موثر نخواهد بود.

صفحه کیلومتر شمار دیجیتال 12 اینچی، صفحه نمایش چند رسانه ای 12 اینچی با 9 بلندگو، نور مخفی، صندوق عقب برقی و سانروف از جمله امکانات رفاهی ریرا هستند. فضای داخلی این کراس اوور به سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور نیز مجهز شده است.

نیروهای محرکه “RERA”

نسخه نهایی Rayra مجهز به قوی ترین موتور محلی EF7 Turboplus یا EFP با توان خروجی 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر است. گیربکس شش سرعته AT نسل هفتم با علامت DAE نیز وظیفه انتقال این نیرو را به چرخ های جلو بر عهده دارد. گشتاور خودرو در حدود 1700 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت که محدوده قابل قبولی است. سیستم خنک کننده خودرو نیز نسبت به سایر محصولات ایران خودرو تغییر کرده و تا حدودی شبیه «تارا» است.

“ریرا”؛ ایمن ترین ماشین محلی

کراس اوور ایرانی ررا ایمن ترین خودروی ساخت داخل به حساب می آید. دارای فرمان برقی، ترمز دستی برقی (EPB)، ترمز خودکار، کمک شروع در سربالایی (HSA)، کمک شروع در سربالایی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، کنترل کشش و سیستم کنترل توقف (TCS) است. از سیستم کمکی ترمز (BAS) استفاده می کند. ایربگ راننده و سرنشین جلو و ایربگ جانبی نیز در این محصول تعبیه شده است. Rayra با استفاده از سیستم IKConnect یکی از محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل است.

دوربین 360 درجه، سیستم کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین دید عقب، قفل کودک درب عقب، ایموبلایزر، سیستم ISOFIX، هشدار سرعت بالا و هشدار کمربند ایمنی بخشی از تجهیزات ایمنی ری هستند. شیشه های برقی جلو و عقب رایرا مجهز به شیشه های برقی و ضد گیر است و همچنین دارای شیشه های آفتابگیر به همراه شیشه های عقب دودی است.

خدمات پس از فروش گسترده؛ “ررا” کارت برنده

در حال حاضر بازار کراس اوورهای داخلی به سنگر محصولات چینی تبدیل شده است که برخی از آنها با مشکلات کیفی، خدمات پس از فروش ضعیف و تیراژ پایین تولید مواجه هستند. بر این اساس، در صورتی که ریرا مانند برخی از محصولات چینی یا داخلی بازار دچار مشکل برقی یا کیفی نشود و همانطور که انتظار می رود و شواهد نشان می دهد، خودرو بدون مشکل بوده و بازار کراس اوورهای داخلی را در اختیار خواهد گرفت. زیرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند خودروی داخلی باکیفیت سوار شوند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249794/%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری