این پروژه بین بزرگترین سازنده خودروهای برقی بریتانیا، نیسان، یکی از پیشرفتهترین شرکتهای باتری و انرژی، Connected Energy، و همچنین یکی از رهبران صنعت بازیافت، Altilium، ایجاد شد. این همکاری قرار است فناوری جدیدی را برای ایجاد مدلی از چرخه واقعی باتری معرفی کند.
این یک پروژه پیشگام به رهبری نیسان است که هدف آن پیشرفت قابل توجهی در پایداری باتری خودروهای الکتریکی در بریتانیا است. این ابتکار به دنبال افزایش قابلیتهای تحقیق و توسعه (R&D) و ارتقای تخصص فنی تیمهای بریتانیایی متمرکز بر خودروهای بدون آلایندگی و فناوری باتری است.
شریک اصلی در این ابتکار، Connected Energy، پیشرو در بخش باتری های عمر دوم است. این شرکت از فناوری موجود برای ایجاد مکانهای ذخیره انرژی در مقیاس بزرگ با استفاده از باتری خودروهای الکتریکی استفاده میکند.
این سیستمهای ذخیرهسازی که توسط Connected Energy طراحی و توسعه داده شدهاند، به مشکلات ظرفیت شبکه میپردازند، استفاده از انرژی تجدیدپذیر را در ساختمانهای دارای آرایههای خورشیدی بهینه میکنند و انعطافپذیری انرژی را افزایش میدهند.
استفاده مجدد از باتری های وسایل نقلیه الکتریکی قبل از بازیافت آنها به طور قابل توجهی اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد.
هدف این پروژه توسعه فناوری ذخیرهسازی انرژی پیشرفته است که چندین نوع باتری با ویژگیهای سلامت و عملکرد متفاوت را ادغام میکند. این رویکرد توانایی سیستم های Second Life در مقیاس بزرگ را برای رقابت با سیستم های جدید Li-ion نشان می دهد.
متیو لومزدن، مدیر عامل شرکت انرژی متصل، گفت: «هدف ما توسعه و نشان دادن یک مدل اقتصادی پیشرو برای سیستمهای ذخیرهسازی انرژی در مقیاس بزرگ است که به راحتی قابل تکرار باشد. این موضوع Connected Energy و شبکه شرکای ما را در خط مقدم استفاده از باتریهای عمر دوم قرار میدهد. استفاده مجدد از باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای ذخیره انرژی نقشی کلیدی در برق رسانی و پایداری خودرو ایفا می کند و در عین حال به کربن زدایی شبکه برق نیز کمک می کند.
Connected Energy در حال حاضر سیستم های 300 کیلوواتی را برای کاربردهای صنعتی و تجاری در مقیاس کوچکتر تولید می کند. این پروژه برای پیشرفت فناوری آنها در پاسخ به افزایش مورد انتظار در باتری های عمر دوم موجود در سال های آینده بسیار مهم است.
سیستمهای ذخیرهسازی انرژی باتری در مقیاس بزرگ از انعطافپذیری انرژی و بازارهای تقاضا با ذخیره انرژی به وفور و فروش مجدد آن به شبکه در طول دورههای تقاضای بالا پشتیبانی میکنند.
این دومین استفاده از باتری ها به سازندگان خودروهای برقی و دارندگان باتری اجازه می دهد تا قبل از بازیافت باتری های خود، پول بیشتری از باتری خود کسب کنند.
انتظار می رود سیستم چند مگاواتی توسعه یافته توسط Connected Energy در سال 2025 عملیاتی شود.
ابتکار ذخیره انرژی بخشی از یک پروژه کنسرسیوم 30.1 میلیون پوندی است که شامل بودجه 15 میلیون پوندی مرکز پیشرانه پیشرفته بریتانیا (APC) است که هدف آن تقویت قابلیت های بریتانیا در استفاده مجدد و بازیافت باتری های خودروهای الکتریکی و متعادل کردن شبکه است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249854/%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C