راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

این روزها داشتن یک SUV یا کراس اوور در بین خریداران و علاقه مندان به این دسته از خودروها بسیار محبوب شده است. از سوی دیگر، تنوع در بازار SUV و کراس اوورها به قدری زیاد است که خریداران گاهی اوقات در انتخاب گزینه مناسب گم می شوند. در این مطلب این کراس اوور کامپکت با کیفیت را برای شما آورده ایم که به عنوان یکی از بهترین گزینه های بازار وارداتی کشور شناخته می شود. این خودرو تویوتا راو4 مدل 2018 در زیر به بررسی خودروی پیشرو تویوتا می پردازیم تا متوجه شویم چه عواملی در برتری این خودرو نقش دارند.

طراحی اسپرت به سبک تویوتا
95 امتیاز از 100

تا به امروز پنج نسل از تویوتا RAV4 در بازارهای جهانی عرضه شده است. آخرین نسخه راوور موجود در بازار ایران با پلاک ملی مدل 2018 یا همان نسل چهارم بهبود یافته این خودرو است. آمار فروش نسل چهارم RAV4 در بازار ایالات متحده بالغ بر 1988277 دستگاه است. این آمار به وضوح نشان می دهد که این نسل از راور در بین خریدارانی که به دنبال یک کراس اوور جمع و جور و با کیفیت هستند، بسیار محبوب است. این نسل بر اساس پلت فرم جدید تویوتا ام سی ساخته شده است. طراحان تویوتا در نسل چهارم RAV4 در سال 2015 با یک فیس لیفت جزئی دستخوش تغییراتی شدند.

با نگاهی دقیق تر به Raufur، یک خط شانه افقی تیز، خطوط نسبتاً تیز گلگیرها، حجم نسبتاً مشخص روی گلگیرها، سطوح صاف، اورهنگ های نسبتاً کوتاه و رینگ های 17 یا 18 اینچی (در هر دو دیفرانسیل) را می یابیم. نسخه). این ویژگی ها به این شاسی بلند کراس اوور کوچک شخصیتی اسپرت و ممتاز داده است.

چراغ هایی با گرافیک جدید D شکل، چراغ های روشنایی خطی در روز و خطوط تیز روی کاپوت و جلوی خودرو (که نسبتاً رو به جلو است)، ظاهری تهاجمی به Ravvoir می بخشد. در نمای عقب چراغ های افقی با گرافیک خاص داخل کاسه چراغ، میزان صدا در درب عقب و اسپویلر اسپرت اضافی در درب صندوق عقب جلوه ای زیبا و جالب را برای این خودرو ایجاد کرده است. اگرچه نسل جدید این خودرو به زودی وارد بازار ایران خواهد شد، اما نسخه مورد بررسی یکی از موفق ترین نسل های رافور به حساب می آید.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

کابین راحت و با کیفیت
90 امتیاز از 100

کابین نسخه فیس لیفت شده تویوتا راو 4 و ظاهر آن کمی تغییر کرده است. در داشبورد این خودرو نیز شاهد همین طراحی ساده و ساده هستیم. طبیعتا قرارگیری صفحه نمایش لمسی 7 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر 4.2 اینچی TFT خوشه (واقع در پشت اسپیکر) فضایی مدرن را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

طراحی سانروف بزرگ، طراحی دریچه های کروی سیستم تهویه مطبوع در کناره های داشبورد، طراحی دریچه های مستطیلی عمودی در قسمت میانی داشبورد و حجم بالای داشبورد فضای داخلی را ساخته است. ظاهر این خودرو جذاب است از طرفی طراحی فرمان و اهرم دنده رانندگی این SUV جمع و جور را جذاب می کند.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

هنگام نشستن پشت فرمان تویوتا راو4 2018، اولین چیزی که به وضوح آشکار می شود میدان دید عالی است که به راننده اجازه می دهد کنترل کامل خودرو و جاده را در اختیار داشته باشد. به عبارت دیگر، طراحی و موقعیت صندلی ها و طراحی ستون های خودرو به گونه ای است که میدان دید راننده به اندازه کافی گسترده باشد. این خودرو از نظر ارگونومی در سطح بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود یعنی نیسان ایکس تریل، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و ام جی GS قرار دارد.

از طرفی کیفیت قطعات به کار رفته در داشبورد، قطعات تزئینی، چرم صندلی و سایر لوازم داخلی بسیار بالاتر از رقبای کره ای است. به عنوان مثال، کل داشبورد از مواد انعطاف پذیر با کیفیت بالا ساخته شده است که یک مزیت بزرگ است. همچنین زمانی که پشت فرمان هستید کابینی بسیار آرام و بدون صدای اضافی را خواهید دید.

عایق صوتی و حرارتی این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است که آن را به مزیت دردناک دیگری برای تویوتا نسبت به رقبا و هموطنان کره ای تبدیل می کند. تویوتا RAV4 گزینه های زیادی برای افزایش سطح راحتی برای سرنشینان خود دارد. از جمله مهم ترین امکانات رفاهی می توان به سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ با ABS، EBD، TCS، VSC، BA، 6 ایربگ، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با CD، پشتیبانی از MP3، سیستم صوتی با 6 بلندگو، ناوبری، سیستم تشخیص صدا، 11 بلندگو JBL با ساب ووفر و آمپلی فایر، کنترل الکترونیکی چهار چرخ محرک، سیستم ورود بدون کلید (KEYS)، استارت دکمه ای، TPMS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف، صندلی های چرمی، صندلی های گرم کن و سیستم Smart Kai به سنسور دنده معکوس و آینه مرکزی الکتروشیمیایی اشاره کرد.

ناگفته نماند که تویوتا راو4 از نظر راحتی و جادار بودن سرنشینان یکی از بهترین خودروهای وارداتی در بازار ایران است. فاصله بین دو محور، طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 2660 میلی متر، 4661 میلی متر، 1846 میلی متر و 1675 میلی متر است. فضای بار این شاسی بلند کراس اوور جمع و جور 1087 لیتر است که جادارترین فضای ذخیره سازی در کلاس خود را برای مسافران فراهم می کند.

بررسی رانندگی دردناک تویوتا
90 امتیاز از 100

زیر کاپوت تویوتا RAV4 2018 یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری به نام 2AR-FE قرار دارد. این موتور که از خانواده 2AR می باشد مانند سایر موتورهای تویوتا کیفیت بسیار بالایی دارد. در قسمت فنی هر وقت نام تویوتا به میان می آید به سرعت کیفیت و کم مصرف به ذهن خطور می کند. این در مورد Raufor نیز صدق می کند. با توجه به طراحی سیستم Dual Intelligent Variable Valve Timing (DVVT-i) و با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه نویسی ECM و تغییرات در قسمت Intelligent Time مدیریت جرقه زنی و زمان بندی متغیر سوپاپ، این موتور می تواند حداکثر 176 دستگاه تولید کند. اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (دور در دقیقه) و گشتاور 235 نیوتن متر در دور 4100 را برای آرماگان به ارمغان آورد.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

با توجه به حجم موتور Raofor که 2.5 لیتر است، این موتور قدرت و گشتاور نسبتا بالایی تولید می کند. بر همین اساس شاهد نقص های کمی در موتور این خودرو هستیم. در صورت تعمیر و نگهداری صحیح و اولیه و توجه ویژه به سرویس های منظم و تعویض روغن موتور، موتور این خودروی سنگین تویوتا تا 200000 کیلومتر مصرف کم دارد. البته در صورت عدم نگهداری صحیح از خودرو و انجام نشدن سرویس های منظم به موقع، با توجه به اینکه محصولات تویوتا بسیار عالی و به کیفیت معروف هستند، این موتور تا 100000 کیلومتر مصرف کم خواهد داشت.

البته نباید فراموش کرد که موتور 2.5 لیتری تویوتا مانند رقبای کره ای خود حساسیت زیادی به کیفیت روغن موتور ندارد (البته همیشه توصیه می شود روغن موتور را قبل از رسیدن به اوج خود تعویض کنید). با توجه به طراحی مناسب سیستم خنک کننده و چرخه ترمودینامیکی موتور مانند سایر موتورهای تویوتا، موتور Raufur با تنش حرارتی بسیار کم مشخص می شود.

سیستم انتقال قدرت راوفور یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک است. این گیربکس به دلیل طراحی جدید، برنامه نویسی به روز شده TCU و هماهنگی بین گیربکس و موتور بسیار دقیق است و به خوبی کار می کند. در این گیربکس تعویض دنده نرم، به موقع و بدون ضربه و تاخیر انجام می شود.

با توجه به هماهنگی بین موتور و گیربکس شاهد شتاب بسیار بهتری در این خودرو نسبت به رقبای کره ای این خودرو از جمله هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هستیم. با در نظر گرفتن شرایط نگهداری صحیح و استفاده صحیح از خودرو، گیربکس 6 سرعته راوفور تا 150 هزار کیلومتر بدون مشکل و بدون هزینه خواهد بود. البته با توجه به فرسودگی قابل توجه دنده های خورشیدی گیربکس (که در طراحی این سیستم انتقال نیرو یک ضعف محسوب می شود) پس از طی مسافت 100-150 هزار کیلومتر، دنده ها با صدای زوزه ای تعویض می شوند که البته چندان زیاد نخواهد بود. آزار دهنده

از سوی دیگر، طراحی انباشته‌کننده‌های الکتریکی و سوپاپ‌های دوگانه گیربکس اتوماتیک، عملکرد کلی گیربکس را عالی می‌کند. با این حال، تعویض دنده های دقیق و سریع رقابت های چینی، MGGS، بسیار برتر از تعویض دردناکی است که تویوتا تجربه کرده است. به خاطر داشته باشید که بسیاری معتقدند محصولات تویوتا تا 20 سال شکست نخواهند خورد. اما جالب است بدانید که فلسفه و سیاست تویوتا از سال 2010، مقرون به صرفه بودن محصولات و حفظ کیفیت است.

به عبارت دیگر، هیچ عامل اطمینانی وجود ندارد که محصولات تویوتا تا 20 سال شکست نخورند. اما خودروهای تویوتا از نظر کیفیت بسیار بالاتر از سایر شرکت ها هستند.

کیفیت سواری و هندلینگ قابل اعتماد
85 امتیاز از 100

سیستم تعلیق رافور در جلو مک فرسون استارت و در عقب فورلینک است و بسته به سایز لاستیک 55/235 با رینگ های 18 اینچی، سواری نرم و باکیفیتی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می گیرد. اگرچه رانندگی با MG GS به عنوان رقیب سرسخت تویوتا راو4 بسیار سرگرم کننده است، اما هیوندای سانتافه در مقایسه با رقیب ژاپنی خود، خودروی ارزان قیمتی است از نظر تعلیق؛ از آنجایی که کیفیت قطعات تعلیق در سطح بالایی قرار دارد و به دلیل سایز رینگ 18 اینچی، کمترین لرزش و ضربه وارد اتاق می شود و کیفیت سواری را بهبود می بخشد.

از نظر هندلینگ و کنترل، راور خودرویی بسیار قابل اعتماد است. فرمان برقی و توزیع مناسب وزن باعث شده تا این خودرو در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. سیستم تعلیق Ravoor کم استهلاک و کم هزینه در شرایط نگهداری مناسب به 100000 کیلومتر می رسد.

حرف آخر؛ آیا راوور ارزش خرید دارد؟
امتیاز خرید نهایی 95 امتیاز از 100 است

تویوتا RAV4 را باید بهترین انتخاب در بین شاسی بلندهای کامپکت کراس اوور بازار ایران دانست. با توجه به معاینه فنی کامل این خودرو و سهولت در تامین قطعات یدکی، می توان گفت این خودرو نسبت به کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و MGGS انتخاب بهتری برای خرید است. تویوتا راوو مدل 2018 که مسافت 38 هزار کیلومتری را طی کرده است در بازه قیمتی 7 میلیارد و 200 میلیون تومان قرار می گیرد و با این قیمت خودرویی مطمئن، راحت، بی دردسر و باکیفیت خواهید خرید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250465/%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%81%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%86

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری