راه اندازی «شاهین پلاس» تا دو ماه آینده

مدیرعامل گروه خودرو سایپا با اعلام اینکه شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ و گیربکس شش سرعته تا دو ماه آینده عرضه می شود، گفت: ساندرو یا کادیلا ایرانی در شب عید در مرحله تست نهایی قرار می گیرد و سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.»

محمدعلی تیموری با بیان اینکه امسال حداقل 30 هزار دستگاه خودرو اطلس تولید خواهیم کرد، گفت: تولید انبوه این خودرو آغاز شده است، رباتیک فالکون نیز در خط تولید قرار دارد و قصد داریم خودروها را با بالاترین سطح کیفی عرضه کنیم. و ما نمی خواهیم تا با یک نقص جزئی به دست مشتری برسند و در این راستا معمولاً تعدادی خودرو جدید قبل از عرضه به بازار به شبکه خدمات تحویل داده می شود تا ایرادات آنها برطرف شود.

وی افزود: با وجود اینکه خودروهای جدید را بیش از 300 هزار کیلومتر ردیابی می کنیم و در شهرستان های گرمسیر و سردسیر نیز ردیابی می شوند، اما آنها را از تولید اولیه به مشتری تحویل نمی دهیم بلکه در اختیار زنجیره خدمات پس از فروش قرار می دهیم. و از آنجا آزمایشات را انجام دهید.»

واردات خودروهای برقی و تولید خودروهای هیبریدی

تموری در خصوص ورود گروه سایپا به حوزه خودروهای برقی گفت: در خصوص خودروهای برقی دو مسیر را همزمان طی می کنیم. یکی از این مسیرها واردات است. ما جزو اولین شرکت هایی هستیم که خودروهای برقی را به صورت تاکسی وارد می کنیم و در این راستا دو خودرو را انتخاب و مشخصات فنی آنها را به شهرداری اعلام کرده ایم. از سال گذشته تولید خودروهای هیبریدی را نیز در دستور کار قرار دادیم و با دانشگاه نوشیروانی بابل در این زمینه قراردادی برای هیبرید شدن شاهین و مصرف سوخت آن کمتر از 5 لیتر منعقد کردیم.

وی ادامه داد: دومین اقدام ما این است که قصد داریم خودروی آریا را با سه موتور عرضه کنیم؛ اولی موتور N20 و موتور 2000 که مصرف سوخت آن کمتر از 7 لیتر خواهد بود و موتور دیگر 1.6 هیبریدی است. مختص یکی از شرکت های چینی است و پایه آن میتسوبیشی است و خط تولید این موتور جنرال راه اندازی می شود.» بعدی مگاموتور سایپا است، موتور سوم آریا تمام برقی است.

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه قرار است در فاز اول 5000 خودرو برقی برای شرکت سایپا و 5000 خودرو برای ایران خودرو تولید شود، تاکید کرد: مهمترین چیز در محصولات ما باتری است؛ یکی از محصولات ما. دارای ضمانت باتری تا 600000 کیلومتر است و با هر بار عملیات می تواند مسافت 407 کیلومتری را طی کند.» شارژ که دارای شارژ سریع و شارژ آهسته تر است. ما همچنین شارژر مخصوص به خود را در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

اقدامات سایپا برای افزایش سهم محصولات ایمن

مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به اینکه از 27 میلیون خودرو در جاده ها حدود 25 میلیون خودرو ایران خودرو و سایپا تردد می کنند، گفت: گزارش ها حاکی از تردد 12 میلیون خودروی سایپا در جاده ها است و البته هر اتفاقی می افتد همین است. مربوط.” برای یکی از این دو، این یک شرکت خودروسازی بزرگ خواهد بود.

وی افزود: سایپا روی پلت فرم SP100 تست 4 ستاره یورو NCAP را گذرانده است بنابراین خودروهای شاهین و آریا که از این پلت فرم استفاده می کنند کاملا سالم هستند و طبق آمار هیچکس از تصادف شاهین صحبت نمی کند. خودرو، بسیاری از پنل‌های بدنه تولید نمی‌شود.» از فولاد مبارکه حتی وارداتی نیز می‌شود.

90 درصد صاحبان محصولات سایپا به تعمیرگاه های خارج از شبکه باز می گردند

تموری ادامه داد: همانطور که اشاره کردیم 12 میلیون خودرو سایپا در جاده تردد می کنند اما سالانه 2 میلیون خودرو برای سرویس و تعمیر وارد شبکه نمی شوند. یعنی کمتر از 10 درصد مراجعه به شبکه های خدماتی داریم و بقیه در تعمیرگاه های دیگر خودروهای خود را تعمیر می کنند یا لوازم یدکی خود را تعویض می کنند که این امر جامعه را با خطر بزرگی مواجه می کند.

وی گفت: قطعات یدکی که برای خودروها نصب می کنیم از خط تولید می آید و نرخ دستمزد و قیمت قطعات قطعا از مغازه پایینی بالاتر است چرا که کیفیت آنها متفاوت است.

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه با بیان اینکه ما برای آریا 5 سال گارانتی داریم، افزود: این بدان معناست که خودرو به مدت 5 سال تحت کنترل ما است و آنقدر به کیفیت قطعات آن اطمینان داریم که فرض می کنیم ماشین می تواند به مدت 5 سال در جاده حرکت کند و این تضمین شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در شبکه پس از فروش ایربگ نمی فروشیم، تصادفات زیادی رخ داده و ایربگ خودروها باز شده است، اما کیسه هوا را دوباره تامین می کند، این یعنی احتمالا ایربگ تعویض نمی شود، زیرا ایربگ یک قطعه گران است و هیچکس جز شرکت های خودروسازی نمی تواند آن را تهیه کند و حتی یک ایربگ هم نمی فروشیم.

وی همچنین از نیروی انتظامی خواست تا آمار تصادفات جاده ای خودروهای سایپا را بر حسب نوع خودرو برای سال 1401 مشخص کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246366/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری