رانندگی نیمه خودران با آریزو 8

امروزه سیستم های پیشرفته کمک راننده یا ADAS به بخشی جدایی ناپذیر از وسایل نقلیه لوکس در سطح جهانی تبدیل شده اند. این سیستم از سنسورها، دوربین‌ها، رادارها و سایر فناوری‌های مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از محیط اطراف خودرو و افزایش ایمنی و سرعت واکنش از طریق سیستم‌های هشدار اولیه و سیستم‌های خودکار استفاده می‌کند.

در میان سدان های لوکس بازار کشورمان، آریزو 8 با 14 سیستم پیشرفته کمک راننده پیشتاز خودروساز کشورمان است. رادارهای آریزو 8 با برد تشخیص حداقل 210 متر در جلو و 70 متر در عقب عمل می کنند و با نظارت 360 درجه از ایمنی فعال بالایی در طول سفر برخوردار خواهید شد.

برای آشنایی با مزایای این رادارها و نتایج ارزشمند آنها، رادارهای موجود در آریزو 8 را بررسی می کنیم که شما را با رانندگی نیمه خودران و جهش تکنولوژی در صنعت خودروسازی آشنا می کند.

مجموعه ای از رادارهای حرکتی در خط

رادار هشدار خروج از خط (LDW): اگر هنگام رانندگی بدون استفاده از دفترچه راهنما، ناخواسته از خطوط جاده خارج شوید، رادار تغییر مسیر (که روی کیلومتر شمار خودرو قرار دارد) به راننده هشدار می دهد.

هشدار خروج از خط (LKA): اگر به هشدار تغییر خط ناخواسته روی صفحه ابزار توجه نکنید، این رادار فرمان را در اختیار گرفته و خودرو را به سمت خط درست هدایت می کند.

ترمز اضطراری (AEB): هنگامی که مانعی در جلوی خودرو تشخیص داده شود و احتمال برخورد با آن وجود داشته باشد و راننده اقدامی انجام ندهد، ترمز خودرو به صورت بسیار هوشمند فعال می شود.

مجموعه ای از رادارهای هشدار خطی

رادار نقطه کور (BSD): اگر وسیله نقلیه ای در نقطه کور خودرو باشد، در آینه بغل همان سمت به راننده هشدار می دهد تا از تغییر مسیر ناگهانی جلوگیری کند.

رادار هشدار تغییر خط (LCA): اگر راننده متوجه اخطار حضور خودرو در نقطه کور در آینه بغل نشود و قصد تغییر جهت و حرکت با فعال کردن فرمان در همان سمت را داشته باشد، صدای فرمان قطع می‌شود و صدای هشدار Lane Change Assist شنیده می‌شود تا زمانی که راننده متوجه حضور خودرو در نقطه کور شود.

مجموعه ای از رادارهای هشدار برخورد

رادار هشدار برخورد عقب (RCW): در نتیجه نزدیک شدن بیش از حد خودرو از پشت، فلاشرهای عقب خودرو برای جلب توجه راننده فعال می شوند و به راننده نیز هشدار داده می شود.
رادار هشدار برخورد رو به جلو (FCW): هنگام نزدیک شدن به یک شی یا وسیله نقلیه به راننده هشدار می دهد.

مجموعه ای از رادارها خارج از پارک

هشدار خروج از پارک رادار (RCTA): هنگام خروج از یک فضای پارک به عقب، این رادار به شما هشدار می دهد که وسیله نقلیه ای در حال نزدیک شدن به یک تقاطع باشد.
ترمز دستی هوشمند (RCTB): اگر هنگام خروج از پارک متوجه وسیله نقلیه ای که در حال نزدیک شدن است یا جسمی در حال عبور است، متوجه نشدید، این سیستم به طور خودکار فعال شده و خودرو را تا رفع خطر متوقف می کند.

رادارهای هشدار درب

هشدار باز شدن درب عقب (DOW): اگر هنگام باز شدن درهای خودرو وسیله نقلیه ای نزدیک شود، این رادار به شما هشدار می دهد که از برخورد جلوگیری کنید.

رادارهای کمکی برای رانندگی در شب

نور بالا هوشمند (IHC): هنگامی که سیستم تشخیص می دهد وسیله نقلیه ای به شما نزدیک می شود، به طور خودکار از نور بالا به نور پایین تغییر می کند و پس از عبور خودرو، نور بالا دوباره فعال می شود.

کمک های ترافیکی

کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC): این سیستم خودروهای روبرو را کنترل می کند، فاصله با خودروی مقابل را یادداشت می کند و پس از آزاد شدن فضای کافی دوباره شتاب می گیرد.

سیستم کمکی کنترل کروز یکپارچه (ICA): در سرعت های 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، این سیستم با شناسایی خطوط جاده و در عین حال کنترل سرعت و حفظ فاصله ایمن از خودروی مقابل، خودرو را در مرکز خط نگه می دارد.

Traffic Assist (TJA): این سیستم پدال‌های گاز و ترمز را در شرایط ترافیکی و در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر کنترل می‌کند و فاصله ایمن را با خودروی مقابل حفظ می‌کند.

نگاهی به فناوری رادار نشان می‌دهد که با بهره‌برداری از سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، ایمنی و کیفیت رانندگی شما به سطح بسیار قابل قبولی می‌رسد و آگاهی محیطی راننده از هشدارها و موانع باعث بهبود رانندگی با آرامش بیشتر در طول سفر یا روزانه می‌شود. سفرها

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249881/%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%88-%DB%B8

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری