راز ساخت بهترین مرسدس بنز رودستر

کلاس SL نشان دهنده میراث ارزشمند 67 ساله مرسدس بنز است. اولین نسل از مرسدس بنز کوپه افسانه ای با طراحی منحصر به فرد و درب های خاص خود که به نام Galving شناخته می شود، شاید یکی از شناخته شده ترین و شناخته شده ترین کوپه های جهان باشد. SL-Class تا سال 2020 در 6 نسل عرضه شد. در اواخر سال 2021، چندین عکس جاسوسی و رندر دیجیتال از نسل هفتم SL-Class منتشر شد. سرانجام در 28 اکتبر 2021 مرسدس بنز به طور رسمی از نسل هفتم کلاس SL رونمایی کرد.

ویژگی منحصر به فرد

سیستم تعلیق این خودرو از دمپرهای هیدروپنوماتیکی استفاده می کند که دارای دو جناغی در محور جلو و لینک جلو در محور عقب است. این ساختار تعلیق همراه با سیستم AMG Ride Control سواری نرم و باکیفیت را برای مسافران فراهم می کند.

کاهش لرزش فعال در این خودرو استفاده شده است تا تجربه رانندگی باکیفیتی را برای سرنشینان SL جدید فراهم کند. 6 حالت رانندگی: لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، انفرادی و مسابقه ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

هنگام استفاده از حالت اسپرت و اسپرت پلاس، سرعت فنر سخت‌تر می‌شود و به دلیل خاصیت ارتجاعی کمتر، سواری خشک و پایدار ایجاد می‌شود. از طرفی SL جدید به سیستم ارتباطی Car-to-X مجهز شده است تا ایمنی خودرو با توجه به عملکرد این سیستم در سطح بالایی قرار گیرد. کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری از برخورد، سیستم پیشرفته کمک رانندگی و سیستم ترمز اضطراری از جمله مهم ترین گزینه های ایمنی در این رودستر کوپه اسپرت هستند.

راز ساخت بهترین مرسدس بنز رودستر

طراحی جسورانه

SL جدید بر اساس یک پلت فرم جدید است که ساختار بدنه آن از مواد کامپوزیت و آلومینیوم تشکیل شده است. طبق آنچه مرسدس بنز اعلام کرد، این ماده جدید باعث کاهش وزن و چابکی بیشتر این رودستر کوپه می شود. استفاده از این پلت فرم جدید وزن خودرو را 270 کیلوگرم کاهش داد و مرکز ثقل بهتری را برای مرسدس بنز رودستر کوپه فراهم کرد. از نظر طراحی بدنه و با توجه به مشخصات خودرو، به خوبی این حس را القا می کند که این خودرو فقط برای رانندگی با سرعت بالا ساخته شده است.

این احساس پویایی و روان بودن به خوبی به دلیل وجود خطوط صاف و بدنه ای صاف و متناسب است که نسبت به نسل قبل بسیار بهتر است. با نگاهی به مشخصات خودرو می توان طرحی مشابه مرسدس بنز AMG GT کوپه با عملکرد بالا را مشاهده کرد که در نسخه SL63 AMG دارای چرخ های 20 و 21 اینچی است که هیجان را به بیننده منتقل می کند.

مرسدس بنز کلاس جدید را تنها با دو نسخه از مدل SL عرضه می کند: نسخه قدرتمند و پرفورمنس SL63 AMG و نسخه SL55 AMG می باشد. هر دو خودرو دماغه ای کشیده دارند و در هر دو نسخه، دماغه کشیده با چراغ های جلوی باریک و زاویه دار تزیین شده است که یادآور CLS است.

خطوط برجسته روی کاپوت، جلوپنجره گسترده AMG با خطوط عمودی و ورودی فعال هوا در سپر چهره ای خشن و تهاجمی ایجاد می کند. در نسخه SL63 AMG، آینه ها به رنگ مشکی پیانو و ورودی های هوا روی گلگیرها و زیر پدال ها نیز مشکی هستند تا حس اسپرت این رودستر کوپه را دو چندان کند. در نمای عقب چراغ های کشیده و باریک با ال ای دی و گرافیک ستاره ای را می بینیم که یادآور سبک طراحی آشنای مرسدس بنز است (که قبلا در سدان لوکس فول سایز این شرکت یعنی S کلاس دیده بودیم. W223).

این ظرافت طراحی و اندازه قابل توجه به SL وضعیت خاصی می بخشد. به طوری که در اوج اسپرت و سکسی بودن، ظرافت و زیبایی خود را حفظ کرد. و در نسخه SL55 AMG، اگزوزهای مربعی دوقلو در دو طرف سپر با روکش کروم لوکس تر به نظر می رسند.

همچنین در نسخه SL63 AMG، استفاده از دیفیوزر فیبر کربن و سپر پایینی به رنگ مشکی پیانو، هیجان بیشتری به ظاهر این خودرو می بخشد. استفاده از دستگیره های آیرودینامیکی I شکل مخفی، دیفیوزر فعال و ورودی فعال هوا در جلو، ضریب درگ این خودرو را به 0.31 رسانده است. برخلاف نسل ششم SL، در این نسل طراحان مرسدس بنز از سقف پارچه ای (به جای سقف فلزی) استفاده کردند.

گوردون واگنر (مدیر طراحی مرسدس بنز) می گوید: «سقف فابریک با مواد جدید می تواند عملکرد خودرو را در مقایسه با سقف سخت (فلزی) بهبود بخشد. بدنه ساده SL جدید با رویه نرم، به این خودرو احساس پویا، مدرن و چابک‌تر می‌دهد. SL جدید رگه هایی از AMG را به همراه دارد و هیجان بالایی را برای طرفداران خود به ارمغان می آورد.

این مشکل باعث شد تا کوپه اسپرت رودستر ۲ کیلوگرم از وزن خود کم کند. سقف پارچه ای فوق در عرض 15 ثانیه با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت باز و بسته می شود.

رینگ های آلیاژی 20 اینچی 5 پره دو پره Y استاندارد هستند و چرخ های 21 اینچی 10 پره AMG نیز برای SL63 AMG قابل سفارش هستند. همچنین جالب است بدانید که پس از چندین نسل، این نسل از کلاس SL به صورت 2+2 یا دو سرنشین جلو، دو سرنشین در عقب (در مجموع چهار سرنشین) در بازار ظاهر شد.

راز ساخت بهترین مرسدس بنز رودستر

کابین مدرن با طراحی هوشمند

کابین SL جدید را می توان چنین توصیف کرد: بسیار مدرن و پیچیده! در کنار مدرن بودن کابین، سبک کلاسیک مرسدس بنز در اوج خود نیز به نمایش گذاشته شد. طراحی توربین ها یا شیرهای توپی سیستم تهویه مطبوع همان حس کلاسیک را به سرنشینان منتقل می کند. یک نمایشگر 12.3 اینچی با طراحی منحصر به فرد برای گروه (واقع در پشت پنل) در جلوی راننده تعبیه شده است تا با صفحه نمایش لمسی عمودی 11.9 اینچی برای کنسول میانی، فضایی کاملا مدرن و هوشمند به آرماگان بدهد.

برخلاف دو مدل الکتریکی جدید مرسدس بنز، EQS و EQE، این خودرو دارای صفحه نمایش بزرگ مرسدس بنز نیست. یک صفحه نمایش لمسی عمودی 11.9 اینچی با سیستم رابط کاربری MBUX مرسدس بنز نصب شده است که تمامی تنظیمات سیستم های الکترونیکی خودرو را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

در نسخه SL55 AMG صندلی های راحتی با روکش آلکانترا و دو دستگاه ماساژور برای صندلی های جلو در نظر گرفته شده است. در نسخه SL63 AMG دو صندلی اسپرت و راحت طراحی شده است که مشتریان می توانند در هفت رنگ سفارش دهند. تریم کروم در نسخه SL55 AMG استفاده شد. اما در نسخه SL63 AMG برای ایجاد فضایی کاملا اسپرت از کروم مشکی استفاده شده است.

فرمان جدید مرسدس بنز با دو پدال بزرگ در پشت آن طراحی شده است تا رانندگی با این کوپه اسپرت مرسدس بنز با عملکرد بالا را هیجان انگیز کند. صفحه نمایش بزرگ هدآپ جدید در جلو به گونه ای طراحی شده است که تمام اطلاعات پویا، پویا و اطلاعات ترافیک را در اختیار راننده قرار دهد.

راز ساخت بهترین مرسدس بنز رودستر

ضربان قلب قوی

خبر خوب برای طرفداران ورزش و مرسدس بنز این است که هیچ یک از نسخه های جدید SL دارای موتور 6 سیلندر نیستند. نسخه SL55 AMG دارای موتور V8 توربوشارژ دوقلو به نام M177 است. در نسخه SL55 AMG این موتور می تواند حداکثر قدرت 469 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در قدرتمندترین نسخه این کوپه با کارایی بالا، SL63 AMG، همین موتور می تواند حداکثر توان خروجی 577 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر را با تغییراتی در برنامه ریزی ECU، تغییرات در تزریق سوخت و زمان بندی هوشمند متغیر سوپاپ ها تولید کند.

به گفته مرسدس بنز، این موتور مجهز به بلوک سیلندر آلومینیومی و سرسیلندر و سوپاپ های تیتانیومی است. این سازه توانسته است نسبت مقاومت به چگالی را افزایش داده و راندمان حجمی را افزایش دهد.

همچنین جالب است بدانید که در این موتور از توربوشارژ برقی استفاده شده و این طراحی سیستم سوپرشارژر باعث شتاب بهتر و گشتاور بیشتر موتور می شود. هر دو موتور مجهز به گیربکس 9 سرعته مرسدس AMG Speedshaft هستند تا با کمک سیستم Formatic Plus (که دارای واحد کنترل الکترونیکی هوشمند است، نیروی حاصله را به هر چهار چرخ منتقل کند).

راز ساخت بهترین مرسدس بنز رودستر

سدان اسپرت مرسدس بنز در نسخه SL55 AMG شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه دارد. همچنین در نسخه SL63 AMG شتاب اولیه در 3.5 ثانیه حاصل می شود. حداکثر سرعت رسمی اعلام شده برای SL55 AMG 295 کیلومتر بر ساعت و برای نسخه قدرتمندتر آن، SL63 AMG، حداکثر سرعت 317 کیلومتر در ساعت است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245946/%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری