خودروسازانی که به سوخت های مصنوعی روی آورده اند

یکی از مدیران ارشد پورشه می گوید این نوع سوخت قابلیت های زیادی دارد. در حال حاضر بیش از 1.3 میلیارد خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان وجود دارد.

بسیاری از این خودروها برای سال‌های آینده به حرکت خود ادامه خواهند داد، اما سوخت‌های مصنوعی سوخت جایگزین تقریباً بدون کربن را در اختیار دارندگان خودروهای فعلی قرار می‌دهند.

الیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن و پورشه، علی‌رغم سرمایه‌گذاری هنگفت روی خودروهای الکتریکی، می‌گوید سوخت‌های مصنوعی می‌توانند عمر 911 احتراق داخلی را تا پایان این دهه افزایش دهند.

چند خودروساز دیگر، به ویژه خودروسازانی که تولید محدودی دارند، به استفاده از سوخت های مصنوعی برای نگهداری خودروهای احتراق داخلی خود علاقه نشان داده اند.

بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری می گوید خودروهای احتراق داخلی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.

لن کالدر، مدیرعامل اینیوس نیز اظهار داشت که موتور احتراق داخلی به حیات خود ادامه خواهد داد.

مزدا نیز به این نوع سوخت ابراز علاقه کرده است و یکی از مدیران آن می گوید که سوخت های مصنوعی گام مهمی در برقی شدن محصولات هستند زیرا استفاده از آنها آسان است و می تواند تاثیر جدی در کاهش کربن داشته باشد.

از دیگر برندهای علاقه مند به سوخت های مصنوعی می توان به آلپاین اشاره کرد، البته در نقطه مقابل آن برندهایی مانند بنتلی و ولوو قرار دارند. اما آینده سوخت های مصنوعی چگونه خواهد بود؟

دولت بریتانیا هنوز این نوع سوخت را در استراتژی کاهش آلایندگی خود طبقه بندی نکرده است.

اخیرا گزارش کمیته حمل و نقل دولت انگلیس منتشر شده است که در آن گفته شده است که اگر در سال 2035 فقط خودروهای برقی مجوز بگیرند، همه تخم مرغ ها در یک سبد قرار می گیرند.

در این گزارش به نقاط ضعف خودروهای برقی از جمله زیرساخت شارژ و کمبود مواد اولیه اشاره شده است. این کمیته می‌گوید که استراتژی حمل‌ونقل دولت بریتانیا نیاز به بررسی واقع‌بینانه و رسیدگی به مسائل مربوط به ناوگان خودروهای احتراق داخلی فعلی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی آینده دارد.

جدا از مشکلات سوزاندن سوخت های مصنوعی که محصولات مضر تولید می کنند، تولید آن به انرژی بالایی نیز نیاز دارد.

گزارش 2019 آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که تولید هیدروژن صنعتی با استفاده از برق به 3600 تراوات ساعت برق نیاز دارد که حدود 1000 تراوات ساعت بیشتر از کل تولید انرژی اتحادیه اروپا در سال گذشته است. از این تعداد، تنها 39.4 درصد برق با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به دست آمده است.

یکی از کارشناسان می گوید که استفاده از سوخت های مصنوعی در خودروها و وسایل نقلیه تجاری خطر مصرف برق پاک مورد نیاز سایر بخش های اقتصاد را به همراه دارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249804/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری