خبر خوب برای سهامداران بارتا.

در مراسمی که پیش از افتتاح این بازدید برگزار شد، دکتر مسعود جنجی سخنرانی کرد. عضو هیئت مدیره گروه الرازی، مهندس عبدالمالکی. مدیرعامل شرکت آرتافیل تایر و مهندس مولای; مدیر مالی این شرکت در جلسه حضور یافت و به سوالات میهمانان پاسخ داد.

دکتر گنجی در این جلسه با بیان اینکه کارخانه تایر آرتافیل با استفاده از بهترین فناوری های روز دنیا، سالانه 50 هزار تن لاستیک در سایزهای مختلف و برای مصارف مختلف تولید و روانه بازار می کند، افزود: برای خط جدید لاستیک، این گروه با حدود 50 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، در حالی که حجم سرمایه گذاری برای خط قدیم آرتافیل نیز به 150 میلیون دلار رسیده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره گروه صنعتی الرازی خاطرنشان کرد: شرکت آرتافیل تایر موفق به تولید انواع لاستیک های TBR و SBR و همچنین تکمیل زنجیره تولد این محصول عرضه رزوه، کربن و غیره شد. وی افزود: خوشبختانه امسال از بحران عبور کرده و به سوددهی رسیدیم.

مالایی: سودآوری در صورت های مالی قطعی است

در این جلسه مدیر مالی شرکت آرتافیل سور با اشاره به اینکه با اتخاذ استراتژی جدید، انتظار می رود این گروه طی سال آینده حقی را که در سال های گذشته پرداخت نشده است، بیان کرد. آیدا کند گفت: “شما طی شش ماه آینده خبرهای خوبی از آرتافیل تایر خواهید شنید و عزم ما برای عبور از منطقه ضرر و سود در صورت های مالی جدی است.”

مالایی با اشاره به اینکه شرکت های فعال در حوزه تایر به دلیل قیمت گذاری دستوری با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه هستند، به رشد قیمت مواد اولیه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که در این راستا وجود دارد، مدیریت جدید تیم آرتاویل تایر تلاش کرده است تا به سمت… سودآوری در این مجموعه حرکت کند، در این راستا تخصیص ارز برای خرید لاستیک ارزان‌تر را آغاز کرده‌ایم که یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت است و امیدواری‌ها وجود دارد. برای موفقیت بیشتر در آینده نزدیک

وی با اشاره به اینکه هدف اولیه ما اصلاح ساختار مالی و کاهش قیمت تمام شده تولید است، ادامه داد: سال گذشته با زیان 6 درصدی مواجه بودیم اما خوشبختانه امسال با سود عملیاتی 6 درصدی مواجه هستیم که نشان دهنده 12 درصد است. ” رشد.”

خرید 2000 تن لاستیک طبیعی به ارزش 28500 تومان

در ادامه مدیرعامل شرکت آرتافیل تایر با اشاره به مشکلات قیمت گذاری دستوری در صنعت تایر گفت: طی پیگیری های انجام شده وزارت حراست با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک موافقت کرد که هفته آینده اعلام خواهد شد. “

مهندس عبدالمالکی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال جاری باید سود خوبی از افزایش قیمت ها حاصل شود. تخصیص 250 میلیارد تومان از منابع ارزی به مبلغ 28 هزار و 500 تومان منجر به خرید 2000 تن لاستیک طبیعی با قیمت مناسب شد. این امر باعث کاهش هزینه تولید می شود و خبر خوبی برای سهامداران این شرکت است.»

وی به برنامه های توسعه ای این شرکت در زمینه توسعه سبد محصولات با دعوت از شرکت های دارای دانش فنی اشاره کرد و انتظار داشت به زودی در زمینه طراحی و تولید 5 تا 6 سایز جدید اقداماتی انجام شود. همچنین تعمیراتی در خطوط تولید انجام خواهد شد که در 6 ماهه دوم سال با کاهش هزینه ها می توان سود خوبی در سهام این شرکت به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت آرتافیل تایر با اشاره به طرح های توسعه ای گروه صنعتی الرازی و گروه آرتافیل تایر و با بیان اینکه این گروه دارای جهت گیری توسعه است، اظهار داشت: برخی به این نکته اشاره می کنند که نسبت هزینه های مالی شرکت آرتافیل نسبت به سال گذشته بالاست. سطح این صنعت است، اما حقیقت این است که بخشی از هزینه های توسعه از محل اعتبارات تامین شده است، البته به عبارتی این هزینه ها برگشت پذیر است.

وی با انتقاد از اجباری شدن قیمت ها در صنعت تایر گفت: این سیاست باعث شده تا شرکت ها با رشد قیمت مواد اولیه دچار کمبود نقدینگی شوند و این در حالی است که مقررات حمایتی به عنوان مرجع قیمت گذاری تایر به موضوعاتی از جمله بستگی دارد. تولید، کیفیت یا تکنیک های استفاده شده به تولید اهمیتی نمی دهد و چون تایر … قیمت گذاری کیلویی آن، به تکنیک هایی که وزن فریم تولیدی را کاهش می دهد اهمیتی نمی دهند. این مشکلات باعث شده تا تولیدکنندگان بزرگ و صاحبان فناوری‌های جدید با مشکلاتی مواجه شوند.»

پس از این جلسه فعالان بازار سرمایه از خطوط تولید آرتافل تایر و سابلانتر رازی بازدید کردند و در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفتند.

«سبلان سور الرازی»; پیشگام در تولید لاستیک های رادیال سنگین

مدیرعامل کارخانه سبلان تایر الرازی در نشست با فعالان بازار سرمایه این خط تولید، ظرفیت اسمی تولید تایر در این مجتمع را سالانه 300 هزار رینگ عنوان کرد و گفت: در این مجتمع وجود دارد. تنها سیم‌های شعاعی سنگینی هستند که برای آن تایر تولید می‌شود، در حالی که ما برخلاف سایر مجتمع‌های تولید تایر سنگین در کشور که تایرهای بایاس تولید می‌کنند، همان محصول را با همان وزن اما با ظرفیت ناوبری بالاتر و پارامترهای کلیدی مناسب‌تر با استفاده از فناوری‌های روز تولید می‌کنیم. .

به گفته عباس اسماعیلی دانش فنی باعث کاهش هزینه تولید تایرهای رادیال در این بخش می شود. وی ادامه داد: البته باید گفت که مجموعه های تولیدی کشور در حوزه تایر علاقه زیادی به تولید تایرهای رادیال سنگین دارند و خوشبختانه این امر در مجموعه سبلان سور الرازی محقق شده است.

مدیر کارخانه سیپلانتیر افزود: در 6 ماهه نخست امسال دو روز در هفته با قطعی برق مواجه بودیم که به تدریج به سه روز افزایش یافت و این مشکل اثرات منفی بر تولید داشت. اکنون آنچه فعالان صنعتی را نگران کرده گاز است. خاموشی در نیمه دوم سال.

وی با بیان اینکه برنامه تولید لاستیک های سنگین در مجموعه سبلان برای سال جاری 7 هزار تن است، ادامه داد: از این تعداد تاکنون 3 هزار و 500 تن محقق شده است.

به گفته وی، نیاز کارخانه به قالب و تجهیزات میانی تامین شده است و در سال آینده به ظرفیت تولید 14 هزار تن در سال خواهیم رسید.

به گفته وی، تایر رادیال سنگین محصولی است که مشتریان مایل به خرید آن از قبل هستند و خوشبختانه سبلان الرازی با توجه به اینکه بیشترین میزان را دارد، با استفاده از جدیدترین و کارآمدترین ماشین آلات، محصولی باکیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. تجهیزات کامل تست و تست

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246375/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری