حدود 72 درصد خودروهای سرقتی به مالباختگان تحویل داده می شود

برای دزد حرفه ای فرقی بین خودروهای داخلی و خارجی نیست!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: نزدیک به ۷۲ درصد خودروهای مسروقه توسط همکاران ما در تهران کشف و به مالباختگان تحویل داده می شود.

سردار ولی پور گودرزی همچنین بیان کرد: حتی یک سرقت هم زیاد محسوب می شود و نباید وجود داشته باشد. در مرحله اول پلیس سعی می کند او را متوقف کند. تمام تلاش پلیس این است که در کمترین زمان ممکن سارقان را دستگیر کرده و به قانون بکشانیم تا رضایت مردم را جلب کنیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همه خودروهای بومی قابل سرقت هستند، تصریح کرد: نمی توان گفت همه خودروهای بومی قابل سرقت هستند. گروه خاصی به نام دزدان حرفه ای وجود دارد. این افراد کاملا حرفه ای آموزش دیده اند. به همین دلیل خودروهای داخلی و خارجی برای آنها تفاوتی ندارد و بیشتر مدل ها را می توانند بدزدند. گودرزی گفت: پلیس خیلی قبل از آن در جریان تمامی آموزش ها و اقدامات سارقان است و در سریع ترین زمان ممکن آنها را دستگیر می کند. بسیاری از آنها در کمترین زمان ممکن به قانون تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ظرف 24 ساعت تعداد محدودی 50 تا 60 خودرو به سرقت رفت و این موضوع جای نگرانی ندارد چرا که بلافاصله سارقان مورد بررسی و دستگیری قرار می گیرند.

گودرزی گفت: همکاران ما به صورت جدی در حال بررسی موضوع هستند و با سارقان به شدت برخورد خواهند کرد. حتی امروز نیز شاهد کاهش نرخ جرم و جنایت هستیم. مخصوصاً وقتی صحبت از ماشین می شود. 7 تا 8 درصد جرایم را کاهش داده ایم و کشفیات خوبی را نیز ثبت کرده ایم.

سردار گودرزی همچنین گفت: سارقان تمام تلاش خود را می کنند اما پلیس در مقابل آنها قرار می گیرد و اشراف بیشتری دارد و با آنها برخورد می کند.

باند سرقت خودرو; از کرج تا سراب!

فرمانده انتظامی استان البرز نیز چندی پیش از انهدام یک باند سرقت خودرو در کرج خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در مناطق غربی شهر کرج، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. از پایگاه دوم پلیس آگاهی استان.

سردار حمید هداوند با اشاره به اینکه با اقدامات فنی و اطلاعاتی دو نفر از متهمان دارای سابقه سرقت خودرو شناسایی شدند، افزود: همچنین با مراجعه به این افراد مشخص شد متهمان با حمل و نقل اقدام به سرقت خودروهای مدل مرغوب کرده اند. آنها را رایانه خودرو و تعریف کد جدید، خودروها برای ثبت نام به دو فروشنده در استان آذربایجان شرقی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با هماهنگی های انجام شده اکیپی از ماموران به شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی اعزام و با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان موفق به دستگیری دو سارق در این منطقه شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها، یک مخفیگاه، 8 خودرو مسروقه و تعداد زیادی لاشه خودرو کشف شد.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به استان البرز، تیم دیگری از بازپرسان سارقان خودرو را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنها چندین خودرو مسروقه کشف شد.

سردار هداوند با بیان اینکه در این پرونده 30 نفر از مالباختگان شناسایی شدند، گفت: ارزش اموال سرقتی این باند توسط پلیس بیش از 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اعلام اینکه متهمان به مرجع قضایی معرفی و به زندان منتقل شدند، گفت: رعایت توصیه ها برای جلوگیری از سرقت خودرو می تواند تا حد زیادی از رسیدن سارقان به اهداف خود جلوگیری کند.

گام اساسی برای مبارزه با سرقت خودرو چیست؟

همچنین از دستگیری 15 سارق که با جرثقیل اقدام به سرقت 45 خودرو کرده بودند نیز خبر رسید.

به گفته مسئولان پلیس آگاهی تهران، این سارقان اقدام به سرقت خودروهای ساخت داخل کردند و روش آنها این بود که با جرثقیل خودروها را به نقطه ای از شهر منتقل کرده و به مالخر می فروختند.

در حاشیه این سرقت ها، پلیس آگاهی تهران از نصب سامانه های ردیابی بر روی خودروها خبر داد: برخی از این سارقان اعلام کردند خودروهایی که سرقت کرده اند مجهز به دستگاه ردیاب بوده اما این دستگاه ها کارساز نبوده است. در این راستا باید مشکل برخی از این ردیاب ها حل شود. این موضوع را با سازمان استاندارد مطرح کردیم و قرار شد در این زمینه اقداماتی انجام شود. رویه ها باید رعایت شود و مردم باید با آرامش بیشتری از خودروهای خود استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین همچنین با توصیه به شهروندان برای کاهش و جلوگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو خاطرنشان کرد: حتی حرفه ای ترین سارقان خودرو نیز به دنبال سرقت آسان و امنیت بالا برای خودرو یا نصب هستند. وجود وسایل ایمنی و بازدارنده بر روی آنها تا حد زیادی باعث می شود که سارقان از سرقت این نوع خودروها چشم پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان را می توان گام اساسی برای مبارزه با سرقت خودرو دانست.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247156/%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%DB%B7%DB%B2%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری