توسعه محدوده خودروی پرشیا خودرو، از اوپل تا پونیس

پرشیا خودرو با بیش از 20 سال سابقه، از دیرباز در میان مشتریان ایرانی برای عرضه خودروهای وارداتی بی ام و مینی محبوب بوده است. به ویژه در دوران ممنوعیت خودرو، علاوه بر ممنوعیت واردات، نه تنها در حوزه خدمات پس از فروش افت کیفیت داشت، بلکه در سال های گذشته با گسترش و توسعه شبکه خدمات خود، در بین خودروسازان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

پرشیا خودرو با این پیشرفت خوب حالا وارد عرصه تولید خودرو شده است. این شرکت طی ماه های گذشته به صورت رسمی از نیسان ترا، خودروی آفرودی که برای مصارف شهری نیز مطلوب است، در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد. این محصول از طریق کارخانه مانیان خودرو واقع در استان قزوین که بازوی تولیدی خودروهای سواری پرشیا خودرو است به بازار عرضه خواهد شد.

در پی تغییرات و گسترش دامنه محصولات گروه پرشیا موبیلیتی، این گروه وارد تولید محصولات تجاری نیز شده است.

بنیز خودرو یکی دیگر از بازوی تولیدی پرشیا خودرو با رویکرد تولید و مونتاژ خودروهای تجاری است که کامیون های 6 و 8.5 تنی را با برند انحصاری بنیز تولید خواهد کرد.

در عین حال، سبد محصولات پرشیا خودرو همچنان به توسعه خود ادامه می دهد و این شرکت به طور رسمی سه محصول از برند نوستالژیک اوپل به نام های کورسا، موکا و کراسلند را برای فروش در بازار ایران در نمایشگاه شیراز عرضه کرده است.

محصول اوپل کورسا که در دهه های اخیر وارد بازار ایران شد و مورد استقبال قرار گرفت، این بار توسط شرکت پرشیا خودرو به بازار ایران بازگردانده می شود.

انتظار می رود ورود این برند ممتاز آلمانی به بازار ایران با توجه به قیمت های جذاب و رقابتی با استقبال خیل عظیمی از مشتریان مواجه شود.

سابقه خوب پرشیا خودرو در ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت، این اطمینان را در مشتریان ایجاد می کند که می توانند به راحتی هر یک از محصولات مسافربری و تجاری گروه پرشیا موبیلیتی را انتخاب و خریداری کنند و نگران خدمات پس از فروش آن حتی در زمان تعطیلی آن باشند. ممنوعیت واردات وجود ندارد

در همین راستا با مجید جعفری، مدیر فروش گروه پرشیا خودرو در بخش خودروهای تجاری و سواری گفتگویی انجام دادیم.

در زمینه محصولات تولیدی چه محصولات سوارکاری در این نمایشگاه به نمایش درآمد؟

به طور کلی تبلیغات هدفمند با شعار معرفی محصول نیسان ترا به عنوان محصول جدید تقریباً از ابتدای سال جاری آغاز شده و این محصول به صورت رسمی در نمایشگاه شیراز رونمایی شد. این خودرو توسط ژنگژو نیسان در چین با نام پالادین تولید می شود.

در واقع می توان این محصول را محصولی با اصل ژاپنی دانست. این خودرو در محدوده محصولات ژنگ ژو نیسان در واقع ادامه نیسان پالادین از سال 2003 است که توسعه 20 ساله را پشت سر گذاشت و در سال 2023 توسط ژنگژو نیسان با همان نام پالادین به روز شد و دوباره به بازار عرضه شد.

اگر بخواهیم در مورد این خودرو با جزئیات بیشتری صحبت کنیم، این خودرو یک خودروی آفرود است و برای کویر، صخره، جنگل و … مناسب است، بنابراین اگر بخواهیم واقع بینانه تر و با توجه به تجربه به دست آمده صحبت کنیم، باید صحبت کنیم. می گویند ماه گذشته با تیمی از خبرنگاران تست این خودرو را سوار کردیم در کویر متین آباد بازخورد بسیار مثبتی از تست درایو این خودرو دریافت کردیم که بسیار دلگرم کننده و لذت بخش است.

با توجه به سبک و کارایی این خودرو، انتظار می رود به زودی جایگاه خود را در بازار پیدا کند و شاهد تعداد زیادی از این خودرو در سطح شهر باشیم. زیرا این وسیله نقلیه خارج از جاده استفاده می شود و برای مصارف شهری بسیار مناسب است. با توجه به اینکه پرشیا خودرو یکی از معدود اپراتورهای بخش خصوصی است که بیش از 20 سال قدمت دارد. به همین دلیل، روی محصولی تمرکز کردم که از نظر شهرت، خدمات و پاسخگویی به مشتریان حرفی برای گفتن داشت.

توسعه محدوده خودروی پرشیا خودرو، از اوپل تا پونیس

در زمینه واردات نیز آلمانی ها وارد کشور شدند و پرشیا خودرو از برند فراموش نشدنی اوپل رونمایی کرد. در زمینه محصولات اوپل به نظر می رسد سه محصول مشابه را به سبد محصولات اضافه کرده اید. چه شد که این محصولات برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شد؟

با توجه به محدودیت های قیمتی در واردات خودرو، تمرکز گروه خودروی پرشیا همواره بر توسعه سبد محصولات تولیدی در دو بخش تجاری و مسافربری بوده است تا فعالیت وارداتی نیز داشته باشد.

به همین دلیل ما در پرشیا خودرو به دنبال برندهایی خواهیم بود که مطابق با استانداردهای روز جهانی باشند و بازار فروش خوبی داشته باشند. مانند اوپل که در نمایشگاه شیراز رونمایی شد به برخی از مدل های نیسان و برخی دیگر تا زمانی که واردات بی ام و محدود شد.

شما طیف کاملتری از محصولات دارید. طبیعتاً ما به شدت از BMW در طرح دو جانباز و طرح واردات خودروی برقی پیروی می کنیم. این در طرح جانبازان با واردات 8 مدل از سری های معروف و بعضا جدید بی ام و و مینی مانند 318، 220، 116، X2،

طبیعتاً تمامی موارد ذکر شده بستگی به تصمیمات دولت در مورد زمان و میزان مجوز تخصیص ارز به شرکت های مشارکت کننده در این طرح ها دارد. در مورد واردات اوپل باید بگویم که در این مرحله در حال بررسی برنامه واردات دو نوع از سه نوع محصول کانورتیبل یعنی اوپل موکا و اوپل کورسا هستیم. انتظار می رود که اوپل کورسا به دلیل نوستالژی و محبوبیت آن در بین جوانان مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

در مورد اوپل موکا بازخورد بسیار خوبی از نمایشگاه شیراز در خصوص طراحی به روز این خودرو دریافت کرده ایم که فکر می کنم حرفی برای گفتن داشته باشد.

چه اتفاقی برای گروه پرشیا خودرو افتاد که همیشه از آن به عنوان BMW یاد می کنیم که به سمت تولید خودروهای تجاری حرکت کرد؟

شرکت پرشیا خودرو طی چند سال گذشته با توجه به پتانسیل های موجود در بازار ایران، علاوه بر ادامه مسیر در زمینه واردات محصولات لوکس، رویکرد جدیدی را برای توسعه طیف محصولات خود آغاز کرده است. به همین دلیل دو کارخانه تولیدی و تجاری ایجاد کرده است.

کارخانه تولید و مونتاژ خودروهای تجاری با نام بونیز با تمرکز بر بهره برداری از انرژی موجود در استان فارس فعالیت می کند. این کارخانه ظرفیت تولید خودروهای تجاری 3.5 تن به بالا را دارد. از این رو با توجه به نیاز بازار و تحلیل بازار، گروه خودروسازی بونیز فعالیت خود را با تولید محصولات 6 و 8.5 تنی دانگ فنگ آغاز کرده است و به زودی شاهد تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری از مینی ون خواهیم بود. به کامیون ها

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249806/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%BE%D9%84-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B2

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری