توتال یک ماشین الکتریکی برای ایرباس ساخت.

تحویل این خودروی سوخت رسان برقی تا پایان سال 2023 برنامه ریزی شده است.برای ساخت این خودرو توتال با شرکت گوسن که 40 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید باتری خودروهای برقی و هیبریدی دارد، همکاری کرد.

برای تولید این خودرو، توتال از باتری های لیتیوم یونی ساخت شرکت SAFT در کارخانه نارساک خود در جنوب فرانسه استفاده خواهد کرد.

در این میان، توتال به منظور استانداردسازی شرایط استفاده از وسایل برقی به عنوان وسیله تامین سوخت، برای استفاده از فرآیند طراحی و ساخت این خودروها با کمترین تاثیر زیست محیطی بر فرآیند تامین سوخت و نگهداری هواپیما، با گوسن همکاری کرده است. و البته کمترین تاثیر کربن را می توان در این فرآیند مشاهده کرد.

توتال اعلام کرد که تا سال 2050 هیچ کربنی در فعالیت های خود تولید نخواهد کرد و این روند از نقطه تولید تا زمان مصرف توسط مشتری رعایت خواهد شد.

لازم به ذکر است که توتال یکی از بزرگترین تامین کنندگان سوخت تجهیزات هوانوردی در فرانسه، اروپا و آفریقا به شمار می رود و تجربه زیادی در تولید انواع دستگاه های سوخت گیری و تانکرهای سوخت هواپیما دارد.

این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت های هواپیماسازی، خطوط هوایی و فرودگاه ها دارد و به هر یک از این بخش ها خدمات مختلفی ارائه می دهد.

در سراسر جهان، توتال از 280 خط هوایی در 300 فرودگاه پشتیبانی می کند.

در مورد گوسن باید به این نکته اشاره کرد که این شرکت سالانه برای 50000 خودرو در سراسر جهان باتری تولید می کند و این خودروها همگی الکتریکی، هیبریدی، هیبریدی، هیدروژنی یا پیل سوختی هستند.

گوسین پیش از این با همکاری زیمنس برخی از تجهیزات فرودگاهی در فرانسه را به انواع برقی تبدیل کرده بود.

یکی از برنامه های این شرکت تولید دستگاه های خودران برای خودروهای فورد است که اولین نمونه های آن طبق برنامه ریزی قبلی این شرکت تا سال 2030 رونمایی خواهد شد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245904/%D8%AA%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری