آخرین آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان تایر و لاستیک اروپا (ETRMA) نشان می دهد که بازار تایر اروپا وضعیت خوبی دارد.
در سه ماهه دوم سال جاری حجم فروش TC4 با فروش بیش از 56 میلیون دستگاه 6 درصد افزایش یافت و در مقابل فروش لاستیک های 4 فصل 27 درصد و لاستیک های زمستانی 28 درصد افزایش یافت اما فروش لاستیک های تابستانی کاهش یافت. 5 درصد
اگرچه بهبود شرایط اقتصادی نشان دهنده این رشد است، اما شاهد کاهش تقاضا در بخش TC4 هستیم.
در این رابطه فضات سینارالپ، دبیرکل ETRMA می گوید: “ما شاهد کاهش تقاضا هستیم، اما نگرانی ها در مورد چالش های مربوط به قیمت های بالای گاز، مواد اولیه و عرضه محصولات نیمه تمام، فشار را بر بازار وارد می کند. صنعت.
از سوی دیگر، انتظار میرود بازار تایرهای خودرو با عملکرد بالا در دوره پیشبینی رشد قابلتوجهی داشته باشد. طبیعتاً این رشد تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله افزایش گرایش مردم به ورزش هایی مانند اتومبیل رانی، دوچرخه سواری و رالی خارج از جاده است.
OEM ها از این رویدادها به عنوان یک پلتفرم بازاریابی محصول استفاده می کنند تا برای برند خود دیده شوند. زیرا افزایش درآمد مشتریان در اقتصادهای نوظهور منجر به رشد تقاضا برای وسایل نقلیه با ظرفیت بالاتر مانند SUV ها و کراس اوورها می شود.
توسعه سریع زیرساخت ها در اقتصادهای در حال توسعه، به ویژه در هند و چین، منجر به رشد فروش خودروهای تجاری و ساختمانی نیز شده است. همچنین لازم به ذکر است که تایرهای جایگزین و بازار پس از فروش فرصت خوبی برای تولیدکنندگان خودرو برای درآمدزایی است.
اروپا به دلیل وجود لاستیکهای OEM مانند BMW، Volkswagen، Ferrari، Daimler و Renault، تقاضای زیادی برای لاستیکهای با کارایی بالا دارد. OEM ها به طور منظم در رویدادهای ورزش موتوری که در سرتاسر قاره برگزار می شود شرکت می کنند و طیف محصولات جدید نوآورانه خود را به نمایش می گذارند که همچنین خواسته های مشتریان برای قطعات یدکی ایمن تر، تمیزتر و مقرون به صرفه تر را برآورده می کند.
چندین بازیگر اصلی بازار در حال سرمایه گذاری در محصولات جدید تایر با کارایی بالا هستند. به عنوان مثال، در ماه مارس؛ Versalis، شرکت مواد شیمیایی Eni و Bridgestone EMIA توافقنامه توسعه مشترکی را برای تحقیق، تولید و عرضه لاستیک مصنوعی و گریدهای جدید پلاستیک از جمله لاستیک استایرن بوتادین (SBR) برای تولید لاستیک امضا کردند.
هند؛ این بازار بزرگ دیگری است که فروش خودروهای سواری پس از سه ماهه سوم سال بهبود یافته و به عنوان مثال در سال 2020 به 3 میلیون و 10 هزار و 294 دستگاه در مقایسه با 2 میلیون و 71 هزار و 737 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته رسیده است و رشد 14.19 دستگاهی قابل توجه است.
طبق اعلام فدراسیون انجمن های فروشندگان خودرو (FADA)، فروش خودروهای سواری در نوامبر 2020؛ به 29100 واحد در مقایسه با 279365 واحد در نوامبر 2019 رسید. 4.17 درصد رشد کرد.
همچنین، طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان تایر خودرو ژاپن (JATMA)، فروش تایر خودروهای جدید در سال 2020 به میزان 36 میلیون و 439 هزار کاهش یافته است که هر سال کاهش 17 درصدی را نشان می دهد.
با این حال، بازیگران اصلی در منطقه در حال معرفی لاستیک های جدید هستند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.
در ماه مارس، Apollo Tire تایرهای Apterra Cross را برای بخش SUV جمع و جور در هند عرضه کرد.
تایرهای Apterra Cross نتیجه تحقیقات این شرکت در مورد الگوهای دقیق استفاده از CSUV ها است. این لاستیکهای جدید در حال حاضر در هند موجود هستند، اما برنامههایی برای عرضه آنها در بازارهای ASEAN و انجمن همکاریهای منطقهای آسیای جنوبی (SAARC) نیز وجود دارد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246035/%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA