عامل تعیین کننده برای ایمنی خودروهای تولید شده در کشور تست تصادف است و خوشبختانه اکثر خودروسازان با همکاری دانشگاه های دولتی امکان اجرای تست تصادف را از طریق شبیه سازی بر روی محصولات خود فراهم کرده اند.
پلاک های به کار رفته در بدنه خودرو یکی از عوامل تعیین کننده ایمنی خودرو نیست، بلکه تست تصادف که برگرفته از تست یورو ENCAP اروپا و استاندارد ایمنی چین است و شامل تست تصادف از جلو می باشد. تست تصادف جانبی و تست تصادف جلو آفست، ستاره های ایمنی خودرو را تعیین می کند. بنابراین، هیچ دسته بندی خاصی در استاندارد اجباری این سازمان وجود ندارد.
گاهی اوقات خودروسازان ممکن است ضخامت بدنه خودرو را 10 تا 15 درصد کاهش دهند که با وجود کاهش وزن بدنه، بهبود ضخامت میل و استفاده از فولاد آلیاژی با مقاومت بالا به جای فولاد ساده به ارتقای ایمنی خودرو کمک می کند. ، و نتیجه این اقدام لزوماً در آزمایش نیست کاغذ یا شیء در آزمایش تصادف قابل مشاهده است. به عنوان مثال، در تست تصادف، علاوه بر ستون های به کار رفته در بدنه خودرو، عامل تعیین کننده ای در حفظ جان راننده و سرنشینان هستند و پلاک های به کار رفته در بدنه خودرو عملاً هیچ نقشی در حفظ سلامتی خودرو ندارند. ماشین. مسافران.
اگر خودرو در تست اولیه موفق به کسب ستاره های ایمنی شود و هیچ تغییری در شاسی، کابین و بدنه خودرو ایجاد نشود، سازنده خودرو می تواند با همان مجوز اولیه به تولید محصول ادامه دهد.
اگرچه ممکن است همه خودروها چهار یا پنج ستاره کیفیت نداشته باشند، اما همه خودروهای تولیدی دارای حداقل استاندارد ایمنی لازم هستند و ایمنی آنها قطعا در تست تصادف ارزیابی می شود.
تست تصادف بسیار پرهزینه تلقی می شود و تنها در تعداد کمی از کشورهای جهان قابل انجام است. و این شبیه سازی ها شامل بدنه خودرو می باشد.
علاوه بر این، خودروسازان نیز در حال کار بر روی استانداردهای اعلام شده توسط سازمان ملی استاندارد برای ارتقاء بدنه و ساختار خودرو هستند.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249695/%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1