بحث در مورد مزایا و معایب برقی سازی ناوگان تجاری جهانی

سوال خداحافظی با کامیون ها و تراکتورهای دیزلی در سراسر جهان در سال های اخیر رنگ و بویی جدی به خود گرفته است. اگرچه این صنعت به سرعت در حال حرکت به سمت برقی‌سازی است و این حرکت با استقبال بسیاری از جوامع روبه‌رو شده است، اما به نظر می‌رسد هنوز تردیدهایی در راه رسیدن به این هدف بزرگ وجود دارد. کالیفرنیا، به عنوان اولین ایالت در جهان که مدل های دیزلی را ثبت کرد، هنوز اعتماد همه کامیون داران را جلب نکرده است. با این حال، این ایالت آمریکا اخیراً از ضرب الاجل اجرای طرح برقی کردن کامیون ها و تراکتورها تا سال 2036 فراتر رفته است.

به نظر می رسد بنا به دلایلی، رانندگان کامیون در سراسر جهان، صرف نظر از ماهیت آلاینده مدل های دیزلی، کاملاً آماده نیستند تا خودروهای خود را با مدل های برقی جایگزین کنند، اما عزم کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به ناوگانی پاک و عاری از آلودگی فاصله زیادی دارد. از آن. همه این احزاب و باید دید وضعیت ناوگان در سراسر جهان پس از دستیابی به 50 درصد از این هدف چگونه خواهد بود.

آخرین مهلت کالیفرنیا برای خداحافظی با کامیون های دیزلی

تلاش‌های اخیر کالیفرنیا برای سرعت بخشیدن به تغییر ناوگان دیزلی به خودروهای الکتریکی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که تاکنون در جهت کاهش انتشار ناوگان کامیون‌ها و انتشار گازهای گلخانه‌ای و دور شدن از سوخت‌های فسیلی برداشته شده است. این اولین دستور در جهان است که کامیون‌های دیزلی جدید و برقی‌سازی ناوگان‌های مختلف از جمله تریلرهای تراکتور، کامیون‌های حمل زباله، کامیون‌های تحویل و سایر وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین را ممنوع می‌کند.

بر اساس قوانین، که قرار است خودروهای تجاری با موتور دیزلی را از جاده ها ممنوع کند، 1.8 میلیون کامیون و تریلر در کالیفرنیا از جمله ناوگان شرکت های بزرگ از جمله خدمات پستی ایالات متحده، فدرال اکسپرس و آمازون تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

طبق این قانون، از سال 2036، کامیون‌های جدید سوخت فسیلی متوسط ​​و سنگین دیگر در این ایالت فروخته نخواهند شد. شرکت های حمل و نقل بزرگ نیز باید تا سال 2042 ناوگان خود را به مدل های الکتریکی یا هیدروژنی تبدیل کنند.

امکان حذف آثار در صورت تسریع برقی شدن ناوگان

اجرای چنین قوانینی در قالب ضرب الاجل مشکلات زیادی را برای جوامع به همراه خواهد داشت. موتورهای دیزلی به دلیل کارایی بالا و توانایی حمل بارهای سنگین در مسافت های طولانی سال هاست که در جوامع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، تحقیقات بسیاری در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که آلودگی ناشی از سوخت این خودروها بسیار خطرناک و سمی است و حاوی بیش از ۴۰ ماده شیمیایی مرتبط با سرطان است.

اگرچه در این سال ها سطح این موتورها ارتقاء یافته و بخشی از مشکلات آنها برطرف شده است، اما همچنان منبع اصلی آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای هستند. اما بررسی ها حاکی از آن است که اگر چنین طرحی در مدت زمان کوتاهی اجرایی شود، بسیاری از کامیون داران و تراکتور داران دیزلی با آن مخالفت خواهند کرد و ممکن است مانعی بر سر راه اجرای آن وجود داشته باشد. همچنین ممکن است برخی شرکت ها نتوانند با این طرح هماهنگ شده و در کوتاه مدت متوقف شوند و اقتصاد را در معرض خطر قرار دهند.

بحث در مورد مزایا و معایب برقی سازی ناوگان تجاری جهانی

پیش از آن اروپا نیز قوانینی را برای برقی‌کردن ناوگان خود و ممنوعیت مدل‌های دیزلی تصویب کرده بود، اما آنچه مشکلات بیشتری را بر سر راه این طرح ایجاد می‌کند، زمان اجرای آن است که مطمئناً تفاوت زیادی در بحث هزینه‌های آن ایجاد خواهد کرد.

شرکت های حمل و نقل بزرگ و کوچک در سراسر جهان معتقدند که مدل های الکتریکی بیش از دو برابر یک کامیون دیزلی قیمت دارند، برای شارژ مجدد نیاز به ساعت ها توقف دارند، نمی توانند مسافت های طولانی را با یک بار شارژ طی کنند، و شبکه کافی از ایستگاه های شارژ در اطراف وجود ندارد. جهان. کشورها. ندارد.

این مشکلات از جمله نقص هایی است که اجرای طرح برقی سازی ناوگان کشتیرانی جهانی را کند کرد. از سوی دیگر برخی از حامیان این طرح معتقدند با وجود همه سختی ها، اما پس از گذشت کمتر از یک دهه، مزیت های این طرح بر معایب و سختی های آن فائق خواهد آمد.

از جمله اینکه ارائه برخی معافیت ها از سوی دولت ها به عنوان مشوق اجرای این طرح به مرور زمان هزینه کامیون های برقی را کاهش می دهد. همچنین، در حالی که هزینه های اولیه خرید کامیون برقی بالا است، انتظار می رود هزینه های نگهداری و عملیات کمتر باعث صرفه جویی در هزینه اپراتورهای ناوگان در طول زمان شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246372/%DA%A9%D8%B4%D9%85%DA%A9%D8%B4-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری