بازخورد مثبت در مورد سرمایه گذاری جدید هیوندای

با اعلام این خبر ارزش سهام گروه هیوندای روز دوشنبه 3.9 درصد افزایش یافت. گفته می شود که شرکت مادر جنسیس حدود 2.5 میلیارد دلار از سهام خود را به عموم عرضه می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، این پیشنهاد تا پایان سال جاری انجام خواهد شد. البته باید بدانیم که عرضه اولیه سهام بیمه عمر 2022 رکورد بزرگترین عرضه اولیه سهام در هند را در اختیار دارد، هرچند عرضه اولیه اولیه هیوندای نیز به آن نزدیک است.

رقبای سنتی در مقابل قشم بادامیس

هیوندای با رقابت سختی با شرکت هایی مانند ماروتی سوزوکی و ماهیندرا روبرو است زیرا مشتریان این کشور علاقه بیشتری به خودروهای SUV و الکتریکی نشان می دهند. از سوی دیگر با انتشار این خبر ارزش سهام شرکت سوزوکی موتور، شرکت مادر ماروتی در بورس توکیو 3.6 درصد کاهش یافت.

یک کارشناس بازار سرمایه می گوید: “IPO هیوندای پیام روشنی را ارسال می کند که سرمایه گذاری این برند در هند افزایش خواهد یافت. در حالی که سرمایه گذاران انتظار داشتند سرمایه بیشتری به شرکت های تابعه هیوندای در آمریکای شمالی و اروپایی تزریق شود، هیچ کس انتظار چنین سرمایه گذاری بزرگی در هند را نداشت.” سرمایه گذاران به دنبال شرکت هایی هستند که وارد بازار هند شده اند و انتظار رشد بالایی در این کشور دارند.

همچنین انتظار می رود تامین کنندگان و شرکت های تابعه هیوندای از گسترش تجارت این شرکت در هند بهره مند شوند که منجر به افزایش ارزش سهام برخی از این شرکت ها مانند ماندو و کیا شده است.

یکی دیگر از تحلیلگران بازار می گوید: «سرمایه گذاران می گویند هیوندای موتور به طور قابل توجهی در هند رشد خواهد کرد، زیرا یکی از چهار بازار درآمدزا برای این برند به همراه آمریکا، کره جنوبی و اروپای غربی با عرضه اولیه عمومی، هیوندای موتور بهتر خواهد بود در هند از جمله این برنامه ها می توان به عرضه بیشتر خودروهای برقی اشاره کرد.

تلاش های برق برای یک بازار بکر

یکی از برنامه های هیوندای برای بازار هند، تولید محصولات الکتریکی است. به عنوان نمونه ای از این موضوع می توان به Inster Cross اشاره کرد. اینستر در واقع همان کاسپر است که با پیشرانه تمام الکتریکی و نامی متفاوت به فروش می رسد.

هیوندای برای استقبال از این خودروی اقتصادی چندی پیش تیزرهایی از آن منتشر کرد. تیزرهای موجود نشان می دهد که اینستر تفاوت هایی با کاسپر دارد. بر اساس تصاویر اولیه و اطلاعات موجود، فاصله بین دو محور این خودرو افزایش یافته و جزئیات بدنه آن اندکی متفاوت خواهد بود.

مانند Ionic 5، Inster نیز از چراغ های پیکسلی استفاده می کند. چراغ های جلوی این کراس اوور کوچک الکتریکی مانند کاسپر گرد هستند اما گرافیک چراغ های روشنایی در روز اصلاح شده است. تیزرهای منتشر شده حاکی از آن است که Inster با یک مجموعه تمام دیجیتال (که پشت فرمان نمایش داده می شود) به دست مشتریان خواهد رسید.

هیوندای اینستر به طور ویژه برای کشورهای در حال توسعه تولید می شود و از این رو هند یکی از بازارهای هدف کلیدی است. در این کشور، اینستر باید با تاتا تیاگو EV رقابت کند. از نظر مسافت طی شده، این دو مدل در یک دسته قرار می گیرند.

ناگفته نماند که هیوندای حساب ویژه ای در بازار هند باز کرده و قصد دارد تعدادی از مدل های برقی خود را در این کشور تولید کند. نسخه الکتریکی کرتا اولین مدل الکتریکی هیوندای است که در هند مونتاژ می شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا سال 2030، هیوندای 5 مدل برقی دیگر را در مرزهای هند تولید خواهد کرد.

مقصدی برای ماندن
زمانی که هیوندای در سال 1996 وارد هند شد، نام و عرف خاصی در این کشور نداشت. این شرکت کره ای زمانی وارد هند شد که تنها خودروسازان هندی، از جمله پنج سازنده بزرگ ماروتی، هندوستان موتور، پریمیر، تاتا و ماهیندرا در حال تولید خودرو بودند.

شرکت‌هایی مانند دوو (با سیلو)، فورد، هوندا و اوپل قبلاً خود را به بازار هند معرفی کرده‌اند و هیوندای باید به هر نحوی در کانون توجه قرار گیرد.

با عرضه مدل سانترو در سال 1988، غول خودروسازی کره ای توانست به هدف خود برسد و در قلب هندی ها نفوذ کند. هیوندای هند برای اولین بار توانسته است انحصار دیرینه ماروتی سوزوکی در بخش خودروهای سواری را به چالش بکشد.

این شرکت با دسترسی به فناوری‌های پیشرفته و تمرکز بر تولید محصولات ممتاز، به یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در دو دهه اخیر تبدیل شده است و در سال ۲۰۱۸ عنوان بزرگترین صادرکننده هند را به خود اختصاص داده است. پرفروش ترین خودروهای هیوندای هند عبارتند از النترا، اکسنت، ورنا، توسان، کرتا، i10، i10 گرند و ایون.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249913/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری