باتری های خودروهای الکتریکی نیسان لیف جان تازه ای می گیرند

این کار با هدف تامین عمری جدید برای باتری های مستعمل این خودروهای برقی انجام شده است. ژنراتور قابل حمل 14 کیلوگرمی دو دستگاه از نسل اول لیف را با هم ترکیب می کند و در ژاپن با قیمت بیش از 1000 یورو به فروش می رسد. از جزئیات ظرفیت ژنراتور و امکان ارسال محصول به کشورهای دیگر اطلاعی در دست نیست.

در نگاه اول، دستگاه دارای دو خروجی پرقدرت، دو خروجی USB-A و دو خروجی USB-C، یک خروجی 12 ولت و چیزی شبیه به ورودی خورشیدی است. JVCKenwood می گوید که نمونه اولیه ژنراتور در آوریل 2022 برای عموم منتشر شد و توسعه ژنراتور برای تبدیل آن به یک محصول انبوه تسریع شد.

ظرفیت واحد باتری نسل اول نیسان لیف در شرایط جدید 64 Ah می باشد. این بدان معنی است که یک پیکربندی دو ماژول از نظر تئوری می تواند ظرفیت کل 128 Ah را ارائه دهد.

این نشان دهنده 28.1 کیلووات ساعت در ولتاژ نامی 220 ولت یا 14 کیلووات ساعت در ولتاژ نامی 110 ولت است. به عبارت دیگر دستگاه یک کیلووات برق در ولتاژ 110 ولت مصرف می کند. اما از آنجایی که این باتری ها مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است ظرفیت آن کمتر از 128Ah باشد و زمان لازم برای تخلیه آن ها کمتر باشد.

صرف نظر از این، جالب است بدانید که حتی اگر خودروهای برقی قدیمی محکوم به اسقاط باشند، باتری آنها می تواند عمر دومی داشته باشد.

در سال 2019، نیسان اعلام کرد که خودرویی با طول عمر 10 سال قابل بازیافت است و باتری های LEAF می توانند تا 12 سال دیگر دوام بیاورند. این بدان معنی است که عمر تئوری باتری ولتاژ بالا 22 سال است. چه در خودرو باشد و چه تامین انرژی برای سایر محصولات مصرفی.

به گفته این خودروساز ژاپنی، از زمان عرضه این مدل در سال 2010، بیش از 650000 دستگاه LEAF در سراسر جهان فروخته شده است.

به این ترتیب عمر باتری خودروهای برقی افزایش یافت و راهی برای استفاده مجدد از این باتری ها ایجاد شد. کالایی که می تواند نیاز یک خانه یا بخشی از لوازم برقی خانه را برطرف کند.

به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور شاهد عرضه گسترده باتری های بسیار پر انرژی در خودروها باشیم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247155/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%84%DB%8C%D9%81-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری