به گفته این سازنده چینی، Power Swap Station 4.0 کاملا اتوماتیک است. با تشکر از 6 LiDAR FOV گسترده و چهار Orin
آخرین ایستگاه تعویض باتری نیز به طور قابل توجهی نسبت به نسل های قبلی توانایی بیشتری دارد. این ایستگاه جدید بزرگتر است و می تواند 23 بسته باتری را در خود جای دهد. فرآیند تعویض باتری نیز سریعتر است و تنها 144 ثانیه طول می کشد. NIO می گوید این ترمینال می تواند تا 480 سوآپ در روز ارائه دهد.
تعویض باتری آسانتر و احتمالاً سریعتر از سوختگیری است. زیرا راننده نیازی به پیاده شدن از ماشین ندارد. پایانه ها با طیف کامل باتری های NIO سازگار هستند.
این شرکت در حال حاضر یک باتری 75 کیلووات ساعتی (نسخه LFP جایگزین نسخه شیمیایی دوگانه LFP/NCM)، یک باتری NCM 100 کیلووات ساعتی و یک باتری سلول نیمه جامد 150 کیلووات ساعتی از Beijing WeLion New Energy Technology ارائه می دهد.
بسته های 150 کیلووات ساعتی از 1 ژوئن 2024 برای اجاره در دسترس هستند (بسته های 100 کیلووات ساعت را می توان اجاره یا خریداری کرد). قیمت به باتری اصلی خودرو بستگی دارد.
طبق گفته CnEVPost، برای کاربران بسته باتری 75.75 کیلووات ساعتی، تغییر به واحد 150 کیلووات ساعتی برای هفت روز اول 150 یوان (21 دلار) در روز هزینه خواهد داشت.
برای خودروهای الکتریکی با باتری 100 کیلووات ساعتی، هزینه تعویض 100 یوان (14 دلار) در روز برای هفت روز اول است. پس از آن، هزینه 50 یوان (7 دلار) در روز افزایش می یابد. این عدد بیشتر از هزینه استفاده از سرویس تعویض باتری است.
NIO برای توسعه تجارت خود با دو خودروساز بزرگ چینی قراردادهایی امضا کرده است. نیو قراردادهای تعویض باتری را با Changan Automobile و Geely Holding امضا کرده و برندهای شریک خود را افزایش داده است.
به گفته جدید، زمان تعویض باتری به 144 ثانیه رسید. همچنین، تا 13 ژوئن 2024، شبکه تبادل باتری NIO شامل 2432 ایستگاه در چین بود. تعداد نقاط شارژ این شرکت بیش از 22600 است.
به گفته ویلیام لی، موسس، رئیس و مدیر عامل NIO، ایستگاه های تعویض باتری ممکن است به مرور زمان فرسوده و معیوب شوند، حتی اگر 60 بار در روز تغییر کنند. این تنها 12.5 درصد از 480 تغییر ایستگاه ممکن در روز را نشان می دهد.
در همین حال، NIO از پیگیری پروژه شارژ سریع DC دست نخواهد کشید. با راه اندازی ایستگاه های تعویض باتری 4.0، این شرکت همچنین شارژر جدید 640 کیلوواتی خنک کننده مایع Power Charger 4.0 را با حداکثر جریان 765 آمپر و حداکثر ولتاژ 1000 ولت معرفی کرد.
به نظر می رسد افزایش توان از 500 کیلووات قبلی و تا 660 آمپر برای شارژ مجدد بسته های با ظرفیت بالا از 10 به 80 درصد حالت شارژ در حدود 12 دقیقه ضروری است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249827/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D9%88-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1