ممنوعیت فعالیت پارکبانان در تبریز از 29 مرداد
چند روز پیش مدیرعامل سازمان مهندسی و مدیریت شبکه حمل و نقل به شهرداری تبریز گفت: با توجه به فسخ قرارداد شرکت پارک حاشیه ای و حذف پارکبان ها از معابر شهر، هرگونه فعالیت پارک نگهبانی غیرقانونی است و شهروندان از پرداخت پول به این افراد خودداری کنند.
محبوب عبدالله پور از ممنوعیت فعالیت پارکبانان تبریز از 30 مردادماه خبر داد و ادامه داد: با توجه به فسخ قرارداد شرکت حاشیه پارک و حذف پارکبان از معابر شهر، هرگونه فعالیت پارک نگهبانی ممنوع است غیر قانونی
وی افزود: با توجه به استقرار سامانه پارک تبریز بر اساس سامانه خوداظهاری پارک های حاشیه ای و حذف پارکبان ها از معابر شهری، فعالیت پارکبان ها غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد می شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و مدیریت شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز تصریح کرد: شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به مردم به عنوان پارکبان خودداری کنند و در صورت مشاهده مراتب را به پلیس 110 یا سامانه 137 شهرداری تبریز اطلاع دهند.
عبدالله پور تصریح کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی شورا و نارضایتی شهروندان از عملکرد شرکت پارک های حاشیه ای، شهرداری تبریز عمدتاً خدمات خود را در این زمینه ارائه می دهد و شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن تبریز در این سامانه ثبت نام کنند.
وی با اشاره به پیشرفت سیستم جدید پارکینگ پیاده روها گفت: شهروندانی که قصد دارند خودروهای خود را در خیابان های تعیین شده از سوی شورای اسلامی شهر پارک کنند، باید ضمن برخورداری از 15 روز اشتراک رایگان، به سامانه tabrizapp.ir مراجعه و در آن ثبت نام کنند و تسویه حساب محل پارک ماشین خود را در شرکت قبلی تعیین کنید.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز تاکید کرد: از روز شنبه 30 مردادماه فعالیت پارکبان ها فاقد وجاهت قانونی است و از شهروندان می خواهیم در حین کار از طریق سامانه جدید پارک حاشیه ای و پارک حاشیه ای هیچ گونه تعامل مالی با پارکبان ها نداشته باشند. سیستم خوداظهاری
عبدالله پور با اشاره به نحوه کنترل سامانه جدید پارک های حاشیه ای گفت: کنترل این سامانه نامحسوس به صورت مشترک توسط پلیس راه و شهرداری تبریز انجام می شود.
افرادی که پارکینگ می فروشند کاری به شهرداری ندارند!
چندی پیش معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 12 تهران (محدوده بازار بزرگ تهران) نیز با بیان اینکه به زودی برنامه های جدیدی در خصوص تردد خودروها در سطح بازار اجرا می شود، گفت: افرادی که در اطراف بازار جای پارک می فروشند. اصلاً ارتباطی ندارد.» نه با شهرداری.
فروش پارکینگ غیر قانونی و تخلف است. این افراد کاملاً خودخواه هستند و مردم نباید به آنها پول بدهند. از سوی دیگر، مسئولان انتظامی تهران بزرگ نیز در این باره می گویند: در حال حاضر عده ای از نبود جای پارک در برخی مناطق سوء استفاده می کنند و برای پارک های حاشیه ای قیمت های گزافی از مردم می گیرند که ما اعلام می کنیم با چنین کاری مخالفیم. چیز
برخی از اتحادیه هایی که در این پرونده مشارکت می کنند و دستمزدهای گزافی از مردم دریافت می کنند، مجرم هستند و مرتکب جرائمی می شوند که پلیس در این گونه موارد با قاطعیت برخورد خواهد کرد و این اقدامات تشدید خواهد شد.
مسئولان پلیس تاکید دارند شهروندان به محض مشاهده چنین افرادی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند. البته افرادی هم هستند که با فروش جای پارک پول در می آورند. آنها پارکبان نیستند، اما کار خود را انجام می دهند.
آنها معمولاً در مقابل رستورانها، مراکز خرید، بیمارستانها یا خیابانهای شلوغ پارک میکنند و فضایی را برای هر کسی که به مکانی برای پارک ماشین خود نیاز دارد، فراهم میکنند.
سپس با توجه به زمان توقف راننده، هزینه ای را تعیین و از او می گیرند. برخی از نگهبانان توسط رستوران ها یا مراکز اداری تجاری شلوغ برای تامین جای پارک استخدام می شوند، البته این افراد شرایط بهتری دارند زیرا علاوه بر حقوق ماهیانه، انعام نیز دریافت می کنند.
یک پارکینگ حاشیه ای در تهران برای نیم ساعت چقدر آب مصرف می کند؟
بر اساس مصوبه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۰۲ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران موظف است قیمت خدمات پارکینگ پارک حاشیه ای شهر تهران را از ابتدای سال ۱۴۰۳ مطابق با قانون محاسبه و وصول کند. مواد اعلام شده توسط شورا
هزینه پارک حاشیه ای وسایل نقلیه در معابر مجاز شهر تهران بر اساس مدت توقف محاسبه و با توجه به شرایط اعلام شده و بر اساس اعمال ضریب مربوط به طبقه بندی راه ها تعیین می شود.
بر این اساس نرخ پایه عوارض پارک حاشیه ای در تهران برای خودروها و اتوبوس های کوچک به ازای هر نیم ساعت 3 هزار تومان و برای کامیون ها و مینی بوس ها به ازای هر نیم ساعت 6100 تومان است. البته پس از دو ساعت این رقم به ترتیب به 3900 تومان و 7500 تومان می رسد.
ضمناً ضریب طبقه بندی معابر مجاز تهران (الف، ب، ج، د با ضریب 1.8/1.4/1.2/1) نیز در جدولی مشخص از شهروندان جمع آوری شده و نرخ ها پس از اعمال این ضرایب تعیین می شود.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250337/%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%DB%B1%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF