ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا کلید خورد

برپایه این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: خودروساز – خودرو – خدمات پس از فروش – نمایندگی – ایران خودرو – مشترک – خدمات – فروش ایران خودرو – افزایش بهره وری – فروش – ارایه خدمات – ادغام – گزارش – سنگین – سایپا – ظرفیت – احداث – ایران – خودروسازان – دستور کار – هدف گذاری – کشور – شبکه – کلید – خبرگزاری – بزرگ – ظرفیت ها – بهره وری – امکانات – محمدعلی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65017712/%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7

با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه ریزی و اجرا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری موج، به نقل از ایکوپرس- براساس هدف گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش ظرف یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع تر برای مشتریان و افزایش بهره وری ظرفیت ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست مهدی خطیبی و محمدعلی تیموری، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارایه خدمات به خودروهای سواری، – نیمه سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور کلید می خورد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود.

در این زمینه، شکل گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت های حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.

ادغام ظرفیت های موجود در دفاتر ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود.

بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد.

برپایه این گزارش، به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران خودرو و سایپا، آیین نامه ها، فرآیندها و دستورالعمل های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت دهی به مشتریان با سهولت بیش تری صورت گیرد.

در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف گذاری شد.

بهینه سازی امکانات موجود در سایت های تولیدی ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از دیگر محورهای مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان سازی فرآیندها و دستورالعمل های اجرایی را ارایه خواهند کرد.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری