در بازار خودرو کشورمان به دلیل کمبود خودروهای وارداتی در چند سال گذشته تنها شاهد نسل سوم، پنجم و در نهایت ششم این خودرو هستیم. این سدان کره ای به لطف طراحی نسل پنجم النترا محبوبیت زیادی در بین طرفداران ورزش و جوانان دارد.
ظاهری اسپرت و جذاب
از سال 2010، زبان طراحی هیوندای کاملا تغییر کرده است. به عبارت دیگر، حدود یک دهه است که زبان طراحی جدید هیوندای هر پنج سال یکبار به روز می شود.
با آمدن پیتر شرایر (طراح سابق گروه فولکس واگن) این کار به خوبی پیش رفت و بازخوردهای بسیار خوبی برای هیوندای و کیا موتورز داشت. برخلاف نسل قبلی، نسل پنجم النترا دارای خطوط تیز، سطوح صاف و شخصیت کاملا اسپرت است. نمای جانبی خودرو چرخ های 16 اینچی (استاندارد) و 17 اینچی (تمام مشخصات) را با خط افقی تیز روی بدنه، خطوط تیز روی گلگیرها، دماغه کوتاه و شکل سقف قوسی نشان می دهد. احساس اخلاق ورزشی. چهره النترا با چراغ های بلند، گرافیک خاص، جلوپنجره افقی باریک (که شکل شش ضلعی دارد) و خطوط تیز روی کاپوت بسیار تهاجمی است.
در سال 2013، نسل پنجم النترا دستخوش تغییرات طراحی و فیس لیفت شد. در نمای عقب چراغ های کشیده با پردازش حجمی خاص و گرافیک زیبا ظاهری جذاب برای این خودرو ایجاد کرده است.
النترا داخلی
کابین نسل پنجم هیوندای النترا به گونه ای طراحی شده است که آرام و ساده باشد. استفاده از نمایشگر 7 اینچی در وسط داشبورد، طراحی آرامی را ایجاد کرد. نمایشگر 4 اینچی و نمایشگر 2.2 اینچی در پشت پنل ابزار، حس مدرن بودن را به کابین این خودرو منتقل می کند.
طراحان هیوندای همچنین روی تمام تنظیمات مربوط به سیستم تهویه مطبوع و نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی در قسمت میانی تمرکز کردند. دو رنگ داخلی و طراحی سانروف فضای بسیار دلنشینی را ایجاد کرده است.
از سوی دیگر، طراحی فرمان (مشابه برادر بزرگ این خودرو، سوناتا) و دنده اسپرت، النترا را برای رانندگی جذاب می کند. کابین سدان کامپکت هیوندای از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد و عایق بندی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.
اما مهمترین نقطه ضعف النترا پس از پیمودن 150000 کیلومتر این است که صدای زیادی در اتاق ایجاد می کند. اما این خودرو در سطح بالاتری نسبت به خودروهای چینی ارزیابی می شود.
از مهم ترین آپشن های الانترا می توان به 6 ایربگ، سیستم ترمز ABS، TCS، EBD و ESC، سیستم صوتی با 6 بلندگو، پورت USB و AUX، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم تشخیص صدا، دکمه های کنترل روی فرمان و … اشاره کرد. کروز کنترل ، سیستم نشانگر فشار باد، لاستیک، دوربین دنده عقب، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید (بدون کلید)، صندلی های چرمی و سیستم تهویه مطبوع دوگانه و اتوماتیک.
مختصات فنی
تمامی نسخه های هیوندای النترا نسل پنجم وارداتی به کشورمان دارای موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ هستند. این موتور که از خانواده موتورهای هیوندای پاورتک Nu است، به لطف سیستم VVT (تیمینگ متغیر سوپاپ ها) و تزریق مستقیم سوخت چند نقطه ای MPI می تواند حداکثر قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 177 نیوتن متر تولید کند.
این نیرو و گشتاور از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به کیفیت نسبتا بالای این موتور به جرات می توان گفت که در صورت نگهداری و کارکرد صحیح 20000 کیلومتر در سال و تعویض روغن به موقع، مصرف این خودرو به 120000 کیلومتر می رسد.
این روزها هیوندای النترا 2015 با 100 هزار کیلومتر سرویس و بدنه سالم و بدون رنگ 2 میلیارد تومان قیمت دارد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249722/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF